Mat dere ikke klarer

ATGM

Andre møte med forumet
Hei.
Er det flere her som nå har fått stygga på visse matprodukter? Jeg klarer ikke lukta på rå kjøttdeig/karbonadedeig. :depressed: Har mistet helt smaken på fastfood og sjokolade (unntatt firkløver med appelsin og havsalt) noe diabetesen er glad for :happy:
Er utrolig hvordan kroppen forandrer seg når man gror en liten en....
 
Egentlig ikke. Jeg er sulten hele tiden, men kvalm så spiser lite for ellers spyr jeg. Meen jeg har aldri noe jeg har spesielt lyst på, men vet at jeg bare vil ha noe (mat, aldri junk og godteri).
 
Jeg klarer på ingen måte å spise fisk (annet enn som fiskeboller, fiskegrateng og fiskekaker), sopp og aubergin. Sopp var vanskelig forrige graviditet også, men de to andre har jeg aldri slitt med før. Savner fisken veldig, og synes det er dumt at det blir færre fiskemiddager på fireåringen på grunn av det!

Det er skikkelig merkelig, både sopp og aubergin er noen av mine favoritt-ting vanligvis. Men men, jeg vet jo også at det går over!
 
Har omtrent sluttet å drikke brus og spise sjokolade, som jeg gjorde i store daglige mengder før. Det er jo positivt da :rolleyes:
Men det som har gått igjen i alle mine svangerskap er at mitt ultimate favorittpålegg, leverpostei, klarer jeg ikke verken lukt eller smak av lengre :yuck: Mistet lysten på det i lang tid etter svangerskapene også, første gangen gikk det vel 5 år før jeg spiste det igjen. Forrige gang gikk det kun 1 år. Det syns jeg er helt merkelig, for det er jo sunt også...:rolleyes:
 
Her i huset er tomatsaus, ostesaus og ting med sauekjøtt totalforbud å spise. I tillegg er Mexicansk chips totalt forbudt. Lukter helt jævlig... Synes oppkast lukter mindre vondt
 
Hapå, igrunn alle typer syltetøy og svinefarse:hilarious: ingen av tingene jeg "måtte" ha før svangerskapet heldigvis :joyful::joyful:
 
Jeg har også skikkelig problemer med fisk av alle slag. Tungvint av kroppen, det er jo bra å få i seg fisk, og jeg er vanligvis glad i det. Nå klarer jeg rett og slett ikke å holde det nede som regel. Det har bygget seg opp til noe veldig ekkelt i hodet mitt, og jeg blir kjempekvalm allerede før jeg har begynt å spise.

Ellers har jeg mistet sansen for sjokolade, og middag generelt frister lite. Men jeg får i meg middag så lenge den ikke inneholder fisk.
 
Ingenting egentlig. :) Har ikke cravings og ikke avsmak på noe, er litt mer sulten enn vanlig og det er det.
 
Hadde mer avsmak på mat i starten av svangerskapet, da jeg slet voldsomt med kvalme:grumpy:
Klarte ikke ris, pasta, sauser, mye krydder, grønnsaker, ting med mye fett i, eller det meste egentlig.. Spiste mye poteter og ting med mild smak, også en periode kunne jeg bare spise tørre knekkebrød -om jeg ville unngå å spy..
Det var slitsomt..:depressed:
Men har blitt mer og mer normalt igjen. Takler ikke så godt kokte grønnsaker da, eller ting med mye smør i, for mye melkeprodukter og sukker kan også gjøre meg litt dårlig. Kan fortsatt av og til bli kvalm og kaste opp, men er veldig sjeldent nå da heldigvis:)
 
Reagerer mer på lukter generelt.. Parfyme, røyklukt osv.. Så reagerer jeg mer på lukten av rått kjøtt. For meg lukter alt dårlig selv om det er ferskt:depressed:
 
Klarer ikke tortillalefser lenger, må helst ha pitabrød istedet :p
Og kyllingfilet! Kan ha kylling i biter, men dersom det er en hel filet, vokser det i munnen.
Og så må jeg ha tjukt på med pålegg/smør, hvis skiva blir for tørr, så får jeg ikke til å spise det, hahaah.
Er et par andre småting her og der, men går mest på at jeg ikke klarer å spise det dersom det er for tørt :p
 
Back
Topp