Maserier

Det begynte klokken 12 inatt og holdt på til 02:30. De var virkelig vonde og definetivt ikke kynnere, kom med 3.5 min mellomrom og varte i ca. 1 min hver gang. Håper for guds skyld ikke at jeg blir plaget med det frem til fødsel. Føler det er skikkelig unødvendig å lide for ingenting :shifty: Er det noen flere som er plaget med det?
Høres ut som det jeg har hatt ett par ganger. Har vært innom på føden for en sjekk og da var alt ok. De sa at så lenge det ikke øker i intesitet så er det bare å leve med det. Jeg har vært plaget med slike runder på nettene ihvertfall en måned nå. Skikkelig plagsomt!
Håper du slepper flere runder som den i natt. Og er du i tvil så bør du bare ringe føden :) bedre med en sjekk for mye enn en for lite, selv om det er litt ubehagelig å komme inn og få høre at det er ingenting.

Dette er visst dagen for harde kynnere og masrier ser jeg. Har selv hatt mange, harde kynnere, vond korsrygg og øm nedover livmorhalsen i dag. Var innon føden sist søndag, så i dag turte jeg ikke ringe siden jeg allerede har vært innom tre ganger ser ut til at kynnerene har gitt seg litt, men fortsatt nedpress og vondt i ryggen. Jeg er bare 32 uker i morgen, så lillebror bør hvertfall holde seg inne et par uker til.

Høres ut som det jeg har hatt ett par ganger. Har vært innom på føden for en sjekk og da var alt ok. De sa at så lenge det ikke øker i intesitet så er det bare å leve med det. Jeg har vært plaget med slike runder på nettene ihvertfall en måned nå. Skikkelig plagsomt!
Håper du slepper flere runder som den i natt. Og er du i tvil så bør du bare ringe føden :) bedre med en sjekk for mye enn en for lite, selv om det er litt ubehagelig å komme inn og få høre at det er ingenting.

Derfor jeg lot være å ringe inatt. Det hadde vært så typisk at det ga seg når jeg kom på føden, så tenkte at det var bedre å vente et par timer ;) Får håpe vi begge slipper mer av dem! Kjedelig å få ødelagt nattesøvnen og dagen derpå :eek:

Ja det har du helt rett i! Jeg føler jeg har jetlag etter sånne netter. Har ca en slik natt i uken og er helt utslått dagen etterpå. Stort sett varer det bare 3-4 timer, men en gang holdt det på i 8 timer, da var jeg helt ødelagt etterpå. Synes det er teit å ha det sånn når det ikke er noe som fører til noe..

Derfor jeg lot være å ringe inatt. Det hadde vært så typisk at det ga seg når jeg kom på føden, så tenkte at det var bedre å vente et par timer ;) Får håpe vi begge slipper mer av dem! Kjedelig å få ødelagt nattesøvnen og dagen derpå :eek:
Men plutselig en dag er det de virkelige sakene!

Sist gang jeg fødte kjørte vi til føden på rie nummer tre!
Jeg fikk først en rie, så kom neste etter to minutter, og da tredje rie kom var det bare å hive seg i bilen!
Det ble styrtfødsel, så glad vi ikke ventet lenger....

Denne gangen har jeg fått beskjed om å helst være på føden når riene kommer, siden man aldri vet med nummer tre, og jeg bare har hatt raske fødsler.
Så jeg kommer garantert til å ringe/ kjøre inn, så fort jeg merker noe! :-)

Har nesten ikke hatt kynnere siden den gangen det ble tur på føden. Men i natt/nå! Har omgangssyka, så har kastet opp i går/natt. Sammenheng? Kan vel ikke dra på sjekk heller, kanskje? Må vel overholde 48-timersregelen ifm oppkast/diaré?

Har nesten ikke hatt kynnere siden den gangen det ble tur på føden. Men i natt/nå! Har omgangssyka, så har kastet opp i går/natt. Sammenheng? Kan vel ikke dra på sjekk heller, kanskje? Må vel overholde 48-timersregelen ifm oppkast/diaré?
Jeg merker at kynnerne mine blir sterkere når jeg bruker/har brukt magemusklene, hvis lillegutt sparker mye og hardt eller hvis jeg må veldig på do.. så tenker at oppkast/brekninger absolutt kan provosere kynnere..! Hvis det vedvarer og du føler du trenger en sjekk, ville jeg ringt inn og sagt det som det var.. så får de ta den avgjørelsen

Hvor lenge har du hatt omgangssyken? For hvis det har oppstått sammen med vonde kynnere kan det i værste fall være noe på gang. Hører mange kaster opp og får diare rett før det smeller... Ring føden du hvis du er usikker! Nå vet ikke jeg om du har født før, men rier kjenner du for å si det sånn! Det gjør veeeeldig mye vondene enn kynnere!

vet ikke om det har sammenheng for deg, men til meg blir di litt vondere og kommer oftere om jeg nyser mye.. - er forkjøla så nyser nesten konstant nå :/
og om du er usikker ifht 48t regelen så ringer du.. vil ikke tro det har sååå mye å si egentlig, er man i fødsel må man jo inn, oppkast eller ikke ..!

Har gitt seg litt nå. Hele familien ligger utslått med omgangen (samboer, datter og meg).

Her er det bare kynnere som kommer oftere enn før. Er 35+2 og føler meg relativt klar til å føde :p nesten så jeg håper at kynnerne skal utvikle seg til rier, men det er ganske usannsynlig i mitt tilfelle :p

Her er det bare kynnere som kommer oftere enn før. Er 35+2 og føler meg relativt klar til å føde :p nesten så jeg håper at kynnerne skal utvikle seg til rier, men det er ganske usannsynlig i mitt tilfelle :p

Hvorfor er det usannsynlig i ditt tilfelle?:p

Har snakket med en jordmor. Pga at omgangssyken med oppkast og det hele er en påkjenning for kroppen, så er det ikke rart at man får kynnere underveis/i etterkant. Så da vet man det :-)

Men plutselig en dag er det de virkelige sakene!

Sist gang jeg fødte kjørte vi til føden på rie nummer tre!
Jeg fikk først en rie, så kom neste etter to minutter, og da tredje rie kom var det bare å hive seg i bilen!
Det ble styrtfødsel, så glad vi ikke ventet lenger....

Denne gangen har jeg fått beskjed om å helst være på føden når riene kommer, siden man aldri vet med nummer tre, og jeg bare har hatt raske fødsler.
Så jeg kommer garantert til å ringe/ kjøre inn, så fort jeg merker noe! :-)
Sniker fra mars. Har akkurat samme problem -to raske fødsler bak meg og er så usikker nå. Hadde masrier inatt, som ga seg, og aner ikke når jeg skal /bør reise... Kommer de igjen vet jeg rett og slett ikke....

Sniker fra mars. Har akkurat samme problem -to raske fødsler bak meg og er så usikker nå. Hadde masrier inatt, som ga seg, og aner ikke når jeg skal /bør reise... Kommer de igjen vet jeg rett og slett ikke....
Føler med deg!
Kan du ikke ringe å høre med jordmor?
Det må være kjedelig å ikke rekke fram.
Samtidig er jeg så redd for å bli sendt hjem også, for nummer tre kan også ta litt tid.
Vanskelig det der.
Men ikke vent altfor lenge om du får rier da!
Masse lykke til! :-)

Send meg gjerne en pm, eller oppdater om hvordan det gikk! :-)

Høres skikkelig plagsomt ut! Her kommer det bare hyppige kynnere, men var det fødselen startet med sist her. Hadde en skikkelig dårlig natt i går hvor det nesten ikke var råd å få sove noe og jeg begynte nesten å lure på om det var i gang. Men heldigvis så har det roa seg etterpå og fikk sove i natt (med unntak av de sedvanlige tusen tisseturene ;-) )

Føler med deg!
Kan du ikke ringe å høre med jordmor?
Det må være kjedelig å ikke rekke fram.
Samtidig er jeg så redd for å bli sendt hjem også, for nummer tre kan også ta litt tid.
Vanskelig det der.
Men ikke vent altfor lenge om du får rier da!
Masse lykke til! :-)

Send meg gjerne en pm, eller oppdater om hvordan det gikk! :-)
Snakket med jordmor og sykehus om det. Får komme når jeg vil. :) Ingenting i natt (herlig!). Og ingen tegn på at det er noe på gang nå. Krysser fingrene for at hun holder seg der en stund til. Kommer ikke til å se an om det skjer igjen.... Og begge jordmødrene jeg snakket med sa det du sier-nr 3 kan være en luring. Håper nesten det. Da kunne jeg rukket å få epidural!!!!

Høres skikkelig plagsomt ut! Her kommer det bare hyppige kynnere, men var det fødselen startet med sist her. Hadde en skikkelig dårlig natt i går hvor det nesten ikke var råd å få sove noe og jeg begynte nesten å lure på om det var i gang. Men heldigvis så har det roa seg etterpå og fikk sove i natt (med unntak av de sedvanlige tusen tisseturene ;-) )
Tisse turene må til.....

Back
Topp