Marsjentenes skravletråd

Var +34% vekstavvik på kontroll i går, men babyen har to nyrer som er veldig oppblåst, så magemålet er ikke korrekt. Jeg har ligget på rundt 100/60-70 hele svangerskapet, men må var det 130/80, I tillegg har jeg konstant høy puls.. Slitsomt

Har også høy puls hele tiden, men legen virker ikke så bekymra for akkurat det.
+34% er jo ikke KJEMPE stort da, og siden det er oppblåste nyrer så kan det jo hende at det kun er magemålet som da viser vekstavvik, men regner med legene følger deg nøye opp fremover :)

Tusen takk for svar :) Noen av dere som vet hvor lang tid det tar? Har time på føden i morgen klokka 9, for BT; urinprøve og CTG, også UL etter det, og skal forhåpentligvis ta flyet hjem igjen i 11-tida :P

Jeg tok ctg på tirsdag, selve målingen tok 30min til meg.

Har også høy puls hele tiden, men legen virker ikke så bekymra for akkurat det.
+34% er jo ikke KJEMPE stort da, og siden det er oppblåste nyrer så kan det jo hende at det kun er magemålet som da viser vekstavvik, men regner med legene følger deg nøye opp fremover :)
Her var de heller ikke så bekymret for pulsen. De tenkte mest på ubehaget jeg hadde. +34% er hvertfall stort nok[emoji12] ny måling om 2 uker heldigvis.

Hei damer! Denne uken har det vært action... Lørdag gikk slimproppen og endte opp på føden pga smerter i rygg og nederst i magen. Livmorhals var lukket og fin. Mandag det samme, viser seg jeg hadde soppinfeksjon. I dag våknet jeg opp til vondt i magen, løs mage (igjen!!) og mensmurringer. De økte litt i intensitet, så ga det seg. Har da holdt på siden kl 05 i dag tidlig. Er dette modningsrier? Det føles ikke som kynnere da de øker i styrke og kommer relativt regdelmessig med en mage som blir ganske så hard og stram. Er i uke 33, hun er ca 2 kg inne i magen, og jeg skal på kontroll i morgen. Etter denne uken er jeg litt redd for å ringe føden da det virker som jeg plager dem. Er alene hjemme og litt engstelig... Tips??

Hei damer! Denne uken har det vært action... Lørdag gikk slimproppen og endte opp på føden pga smerter i rygg og nederst i magen. Livmorhals var lukket og fin. Mandag det samme, viser seg jeg hadde soppinfeksjon. I dag våknet jeg opp til vondt i magen, løs mage (igjen!!) og mensmurringer. De økte litt i intensitet, så ga det seg. Har da holdt på siden kl 05 i dag tidlig. Er dette modningsrier? Det føles ikke som kynnere da de øker i styrke og kommer relativt regdelmessig med en mage som blir ganske så hard og stram. Er i uke 33, hun er ca 2 kg inne i magen, og jeg skal på kontroll i morgen. Etter denne uken er jeg litt redd for å ringe føden da det virker som jeg plager dem. Er alene hjemme og litt engstelig... Tips??

Er de vonde? Og endrer de seg når du reiser deg/setter deg ned?
Syns ikke du skal føle på at du plager de, dette er jobben dems, og hvis de har undersøkt deg kan faktisk det sette ting i gang. Tror du vil angre mer om du ikke tar kontakt enn motsatt :)

Er de vonde? Og endrer de seg når du reiser deg/setter deg ned?
Syns ikke du skal føle på at du plager de, dette er jobben dems, og hvis de har undersøkt deg kan faktisk det sette ting i gang. Tror du vil angre mer om du ikke tar kontakt enn motsatt :)

Har like vondt om jeg ligger, sitter eller står. Hehe! Masse nedpress og føles som om jeg skal tisse på meg hver gang jeg står på beina. Det begynte med smerter i høyre og venstre side natt til onsdag. Var hos legen da og han sa det kunne være soppinfeksjon som herja. I dag har jeg regelmessig tak og begynner å bli veldig sliten av det.

Siden du bare er i uke 33 ville jeg ikke nølt med å ta kontakt. For er det noe på gang nå kan det hende de vil forsøke å stoppe deg. Hadde det vært senere kunne man jo avventa og sett.. men svigerinna mi fødte 6 uker før termin og fikk beskjed om at hvis hun hadde kommet før kunne de kanskje klart å stoppe det.

Siden du bare er i uke 33 ville jeg ikke nølt med å ta kontakt. For er det noe på gang nå kan det hende de vil forsøke å stoppe deg. Hadde det vært senere kunne man jo avventa og sett.. men svigerinna mi fødte 6 uker før termin og fikk beskjed om at hvis hun hadde kommet før kunne de kanskje klart å stoppe det.

Ja, kanskje jeg bare skal ringe dem. Skal på kontroll i morgen på sykehuset så får høre om de vil jeg skal komme inn nå eller vente til i morgen. Takk for svar ❤

Ja, kanskje jeg bare skal ringe dem. Skal på kontroll i morgen på sykehuset så får høre om de vil jeg skal komme inn nå eller vente til i morgen. Takk for svar [emoji173]
Nå gikk alt bra med svigerinna mi altså så var ikke for å gjøre deg nervøs. Men tantungen min har noen små utfordringer som kanskje kommer av at hun er prematur.

Ring de du.. det er jo de som velger om du skal inn. Og velger de det så er du ikke til bry. Da har de tatt et valg selv.

Har snakka med føden her også i dag, jordmor mente det var slimproppen som gikk (blodig slimguffe) etterfulgt av noen timer med blodig slim og menssmerter, fikk beskjed om å ta det med ro og ringe igjen om det ble verre eller mini ble rolig. Heldigvis har jeg kjent en del bevegelser og det har ikke kommet mer blod! Er halveis i uke 33, og syns godt minien kan holde seg i magen noen uker til!

Back
Topp