Mars 2022

Javel, var det legen sa til meg
Ja jeg skjønner det, men spiren er jo avhengig av å selge seg til kunder. Ikke minst er Peter en av de som utviklet embryoscop og kanskje er det noe egeninteresse for han personlig at det brukes hos Spiren? Når det er sagt så er det jo flere offentlige klinikker som bruker embryoscop, så tviler ikke på at det er bra, men personlig tenker jeg embryoutvikling er så sammensatt at det kanskje ikke er så "enkelt" at ene bruker embryoscope og andre ikke, ELLER det kan være, hvem vet.

Ja absolutt, men var ikke noen go følelse når jeg egentlig hadde igjen ett forsøk og dem ga meg opp pga kvaliteten, sku ønske dem hadde hatt embryoscop som flere klinikker har, blant annet der jeg er nå, for virket som det var en av grunnene til at eggene overlevde mer enn 2-3 dager ❤️
Der forstår jeg også . Men det embryoscopet er jo også for kontinuerlig overvåkingen sin del.. også video.. det varmeskapet de bruker på de offentlige klinikkene fungerer jo også på samme måte . Du kan ha noe bedre kvalitet på dine egg nå enn for Porsgrunn.. det kan være årsak nok.. jeg forstår frustrasjonen.. å skjønner det er kjedelig når det offentlige gir deg opp.. det tror jeg de gjør med meg nå også om det ikke blir noe resultat. Men jeg forstår at det er ikke alt de kan gjøre noe med, for ivf dessverre er en god porsjon flaks også.. sykluser er forskjellige, Eggens kvalitet kan være forskjellig.. og 1000 prosesser som skal klaffe.. :)

Der forstår jeg også . Men det embryoscopet er jo også for kontinuerlig overvåkingen sin del.. også video.. det varmeskapet de bruker på de offentlige klinikkene fungerer jo også på samme måte . Du kan ha noe bedre kvalitet på dine egg nå enn for Porsgrunn.. det kan være årsak nok.. jeg forstår frustrasjonen.. å skjønner det er kjedelig når det offentlige gir deg opp.. det tror jeg de gjør med meg nå også om det ikke blir noe resultat. Men jeg forstår at det er ikke alt de kan gjøre noe med, for ivf dessverre er en god porsjon flaks også.. sykluser er forskjellige, Eggens kvalitet kan være forskjellig.. og 1000 prosesser som skal klaffe.. :)
Ja sant :) vet ikke om du husker Hu kvinnelige legen som jobbet hos Porsgrunn, Hu er gynokologen jeg tar kontroller til nå, hun har startet for seg selv, Hu sa at Hu skulle ønske dem hadde slikt embryoscop i Porsgrunn og, men så er visst litt annerledes det i Porsgrunn, men det jeg tror utgjør noe, forstå meg rett ❤️ er at embryologen ved spiren er der i helgene og, sku ønske flere av de offentlige hadde hatt åpent i helgene ❤️ jeg håper virkelig det går bra for din del nå denne gangen ❤️❤️

Ja sant :) vet ikke om du husker Hu kvinnelige legen som jobbet hos Porsgrunn, Hu er gynokologen jeg tar kontroller til nå, hun har startet for seg selv, Hu sa at Hu skulle ønske dem hadde slikt embryoscop i Porsgrunn og, men så er visst litt annerledes det i Porsgrunn, men det jeg tror utgjør noe, forstå meg rett ❤️ er at embryologen ved spiren er der i helgene og, sku ønske flere av de offentlige hadde hatt åpent i helgene ❤️ jeg håper virkelig det går bra for din del nå denne gangen ❤️❤️
Embryologen er også i Porsgrunn i helgene. Derfor jeg har fått telefon på både lørdag og søndag :)

Hvilke årsaker ligger bak avbrutte forsøk? Jeg hadde som nevnt kort protokoll sist og det var egentlig vellykket, men jeg får lang nå for å nedskalere eggstokkene. Ble akkurat litt for overstimulert sist. Har pcos og lett for det. Hvordan her det seg at de valgte uttak for tidlig hos deg?
Kan tilføye at forsøk også kan avbrytes hvis det er en ledende follikel som vokser raskere enn resten. Det kan føre til at andre folliklene ikke utvikler seg noe særlig.

Dette var nytt for meg. Har også pcos.

Kan tilføye at forsøk også kan avbrytes hvis det er en ledende follikel som vokser raskere enn resten. Det kan føre til at andre folliklene ikke utvikler seg noe særlig.

Dette var nytt for meg. Har også pcos.
Mener du at det er nytt for deg å vite at man blir lettere overstimulert med pcos?

Mener du at det er nytt for deg å vite at man blir lettere overstimulert med pcos?
Nei. Det var ikke det jeg mente.

En ledende follikel som fører til liten utvikling i andre folliker er ikke definisjon på overstimulering :)

Jeg har fortsatt ikke blitt overstimulert til tross for rimelig høy AMH.

Last edited:
Nei. Det var ikke det jeg mente.

En ledende follikel som fører til liten utvikling i andre folliker er ikke definisjon på overstimulering :)

Jeg har fortsatt ikke blitt overstimulert til tross for rimelig høy AMH.
Ja skjønner nå hva du mener :) jeg har amh på 35, ble litt overstimulert sist i den forstand at det ble totalfrys og dem turte bare ta ut egg fra ene siden sa den andre eggstokken var ganske stor

Ventepus-35-B1-Riksen-Forsøk3-Synarela, menopur, fyremadel-oppstart nesespray 15.2,uttak uke 10/11

Første gang med lang protokoll. Ganske spent

Ventepus-35-B1-Riksen-Forsøk3-Synarela, menopur, fyremadel-oppstart nesespray 15.2,uttak uke 10/11

Velkommen ❤️❤️spennende med lang protokoll :) det har jeg hatt en gang, fikk litt hodepine av nesesprayen men gikk fort over da jeg startet på sprøytene :)

Så spennende :) starter opp 4 dager etter deg med nesespray.. man blir lei smaken ganske så fort . Men det er helt overkommelig når man veit hva gevinsten kan bli :)

Nå begynner stresset hos meg da.. reseptene mine er enda ikke kommet . Begynner bare på synarela nå til helgen men jeg liker å bestille opp alt i en runde så jeg slipper 8 kvitteringer:/ får satse på de kommer på onsdag...

Nå er jeg usikker jenter. Jeg skal egentlig starte med nesespray i dag, men har nettopp hatt covid, og er fortsatt dårlig. Jeg fikk resept på astmamedisin av legen i dag, og hun mente jeg skulle utsette forsøket.
Men jeg orker ikke vente i flere måneder på nytt forsøk. Er det så tøft med nesesprayen? Hva tror dere?

Nå er jeg usikker jenter. Jeg skal egentlig starte med nesespray i dag, men har nettopp hatt covid, og er fortsatt dårlig. Jeg fikk resept på astmamedisin av legen i dag, og hun mente jeg skulle utsette forsøket.
Men jeg orker ikke vente i flere måneder på nytt forsøk. Er det så tøft med nesesprayen? Hva tror dere?
Jeg synes ikke det er noe problem med nesesprayen. Kanskje du blir/er så tett i nesen at virkestoffet i sprayen ikke tas opp skikkelig? Ville spurt fertilitetsklinikken.

Sitter her pottetett pga. covid selv, så følte meg bare litt truffet til å svare. Husker jeg riktig kan du åpne opp med f.eks. otrivin en stund før synarela, hvis det i det hele tatt trengs. Jeg tipper det går fint siden du trolig er i sluttfasen av sykdommen, men kan ikke uttale meg om astma. Håper på det beste! Skjønner godt at du ikke vil utsette.

Last edited:
Meningen er at jeg skal starte opp med forsøk i mars, mistet for en uke siden, begynte blø torsdagkveld og siste i går var litt lyserosa, noen som vet om mensen da kan bli veldig forsinket?

Back
Topp