~Mars 2021~

Ja, også ER det mye strengere tiltak mange steder enn her jeg bor. Vi fikk jo innstramminger nå, men de er ikke veldig stramme, det er hjemmekontor og munnbindpåbud, men fritidsaktiviteter for de under 20 er lov, så håndballtrening for mellomste kan lovlig avholdes (stemninga i foreldregruppa er dog å avlyse, så det blir sikkert det.)
Her har det vært stengt i flere omganger. Vært lite fritidsaktiviteter

Det er mange som ikke er det, selv folk spm absolutt burde hatt vaksine
Så lenge de ikke forventer at andre dekker opp for dem får det være deres sak. Velger man å takke nei og så isolere seg selv så er det helt innenfor. Hvis man takker nei til vaksine og samtidig krever at andre skal leve under strenge tiltak så synes jeg det er egoistisk.

Så lenge de ikke forventer at andre dekker opp for dem får det være deres sak. Velger man å takke nei og så isolere seg selv så er det helt innenfor. Hvis man takker nei til vaksine og samtidig krever at andre skal leve under strenge tiltak så synes jeg det er egoistisk.
Vel, foreldrene mine lever under tiltakene, og takker gjerne ja til vaksinen, men ikke AZ..

Vel, foreldrene mine lever under tiltakene, og takker gjerne ja til vaksinen, men ikke AZ..
Som sagt, så lenge de ikke forventer at ungene mine skal være på rødt nivå i barnehagen og alle ansatte i utelivsbransjen skal leve på 60% lønn for å beskytte dem då er det helt greit for meg at de velger droppe den vaksinen.

Bør vel testes

Blir test i morgen dersom hun fortsatt er sår i halsen da, men nå er hun bra, så vi får se. Det var da meget så rask sykdom, over etter lunsj liksom. Hun er av og til sår i halsen når hun våkner, men det pleier ikke være relatert til prating og svelging, og går over innen hun har spist frokost (rett og slett litt tørr i halsen antar jeg) Men med korona kan jeg ikke ta den vanlige "gå på skolen, blir det ikke bedre så får du være hjemme i morgen", så da blir det sånn da.

Som sagt, så lenge de ikke forventer at ungene mine skal være på rødt nivå i barnehagen og alle ansatte i utelivsbransjen skal leve på 60% lønn for å beskytte dem då er det helt greit for meg at de velger droppe den vaksinen.
Er ikke ønskelig for de at man lever med de tiltakene lenger enn nødvendig, heller ikke ønskelig at det skal være rødt nivå i barnehage og skoler, de har barnebarn som går i barnehage og på skole.
Skolen til nevøene mine er stengt.

Er ikke ønskelig for de at man lever med de tiltakene lenger enn nødvendig, heller ikke ønskelig at det skal være rødt nivå i barnehage og skoler, de har barnebarn som går i barnehage og på skole.
Skolen til nevøene mine er stengt.
Poenget er at de ikke bare ofrer noe for seg selv fordi de ikke vil ta risikoen, de forventer at tusenvis av andre skal ofre seg fordi de ikke vil ta risikoen. Hvis du heller vil ta risikoen på å få korona eller sitte i isolasjon enn å ta Astra Zeneca-vaksinen, da gjør du et valg for deg selv. Hvis du forventer at andre skal ta støyten for deg og fortsette med tiltak lenger enn strengt nødvendig så har jeg lite sympati.

Poenget er at de ikke bare ofrer noe for seg selv fordi de ikke vil ta risikoen, de forventer at tusenvis av andre skal ofre seg fordi de ikke vil ta risikoen. Hvis du heller vil ta risikoen på å få korona eller sitte i isolasjon enn å ta Astra Zeneca-vaksinen, da gjør du et valg for deg selv. Hvis du forventer at andre skal ta støyten for deg og fortsette med tiltak lenger enn strengt nødvendig så har jeg lite sympati.

Livet mitt risikere eg ikkje for ein vaksine.

Så du forventer at folk skal si seg villig til å ta en vaksine som norske myndigheter pr i dag ikke har godkjent igjen etter at de stoppet den pga mistanke om at den er grunn til at 4 friske folk er døde, folk som sannsynligvis ikke ville blitt alvorlig syke av sykdommen de er vaksinert mot.

Det sies at det er høyst usikkert om den vil bli tatt i bruk igjen. Men du mener folk bør være villig til å ta den likevel?

Så du forventer at folk skal si seg villig til å ta en vaksine som norske myndigheter pr i dag ikke har godkjent igjen etter at de stoppet den pga mistanke om at den er grunn til at 4 friske folk er døde, folk som sannsynligvis ikke ville blitt alvorlig syke av sykdommen de er vaksinert mot.

Det sies at det er høyst usikkert om den vil bli tatt i bruk igjen. Men du mener folk bør være villig til å ta den likevel?
Det europeiske legemiddelverket mener den er trygg. Den er godt utprøvd på millioner av mennesker i Storbritannia.

Jeg mener at hvis du ikke vil ta risikoen så er det ditt valg, men da skal ikke du forvente at jeg ofrer mine barns psykiske helse for at du skal være trygg.

Jeg forventer ikke det. Men jeg forventer resept for at jeg forholde meg til Norske myndigheter, da det kan være andre ting som ligger til grunn for internasjonale avgjørelser enn for nasjonale. Og jeg HAR tenkt å ta vaksinen. Men at jeg pr nå ikke er lysten på å ta en vaksine som det ser ut til at tar livet av folk på min alder, det synes jeg er helt legitimt. Dertil så får jeg ikke vaksine før til/over sommeren uansett så det er ikke som om min vaksinetanke i dag har noen praktisk betydning uansett.

Vi har begge familier. Så lenge du ikke forventer at jeg skal tilpasse meg for å beskytte deg så er det helt greit for meg at du ikke vil tilpasse seg for å beskytte meg.

Sa eg du skulle det? Eg er helsepersonell og tar alle forholdsregler eg kan, kutta ut alle unødvendige reiser, kun jobb. Eg bruker munnbind og holder avstand i tillegg. Det er meir enn kva andre gjør for oss. Alle må ofre ting no men eg setter grensen med livet mitt. Det er det Eineste eg ikkje ofrer og det kan vel ingen forvente heller? At barna på 11 og 9 år skal vokse opp uten moren sin?

Back
Topp