~Mars 2021~

Ja, mye etiske forhold her med tanke på det siste du nevner.
Jeg har merket rundt meg at mange flere er mye mer skeptisk til vaksine generelt etter dette med az, og ser for meg at det fort kan gjelde mange rundt i norges land.

Det tar også en måned (?) før en kan regne med at vaksinene er ordentlig igang, etter at mange nok er vaksinert. Her i kommunen starter de nå på personer mellom 75-80, så går ikke akkurat fort:p

De holder på med folk over 75 år her også, det skal komme flere doser i de neste ukene, men det tar tid ja

Jeg lever også heller som så noen uker eller mnd ekstra, heller enn å risikere å dø av vaksinen. Og håper mine foreldre får vaksine før det evt åpnes for AZ, igjen, deres gruppe starter vel om en uke i den kommunen tror jeg. Eller over påske. Men de står vel ikke først på lista heller. Så en avgjørelse om AZ er nok tatt før den tid, sånn før påske eller noe sånn tror jeg
Det er ganske stor forskjell på hvordan tiltakene slår ut når du bor et sted med lite folk og bil enn når du bor i Oslo og er avhengig av kollektivtransport. Oslo har vært nedstengt siden november. Noen måneder til så tror jeg rett og slett flertallet kommer til å gi opp og følge færre og færre regler. Får satse på at helsevesenet og folk i risikogruppen er vaksinert innen den tid.

God morgen 2 barn er send på skolen. Her sitter jeg og minste og spiser pannekaker til frukost.
Han skall snart i bhg. Dagens planer er att rydde litt og MR ikveld.

I dag her jeg ikke den største motivasjonen for å jobbe :(
Er så drit lei dette hjemmekontoret.
Dette selv om jeg er heldig som får være på kontoret et par ganger i uken.

Hjelper ikke stort at jeg er sliten etter å ha studert hele helgen, heller

Det er ganske stor forskjell på hvordan tiltakene slår ut når du bor et sted med lite folk og bil enn når du bor i Oslo og er avhengig av kollektivtransport. Oslo har vært nedstengt siden november. Noen måneder til så tror jeg rett og slett flertallet kommer til å gi opp og følge færre og færre regler. Får satse på at helsevesenet og folk i risikogruppen er vaksinert innen den tid.

Ja, også ER det mye strengere tiltak mange steder enn her jeg bor. Vi fikk jo innstramminger nå, men de er ikke veldig stramme, det er hjemmekontor og munnbindpåbud, men fritidsaktiviteter for de under 20 er lov, så håndballtrening for mellomste kan lovlig avholdes (stemninga i foreldregruppa er dog å avlyse, så det blir sikkert det.)

I dag her jeg ikke den største motivasjonen for å jobbe :(
Er så drit lei dette hjemmekontoret.
Dette selv om jeg er heldig som får være på kontoret et par ganger i uken.

Hjelper ikke stort at jeg er sliten etter å ha studert hele helgen, heller

Digital klem overleveres, jeg er rimelig lei av egen stue selv, og jeg har ikke studert heller. Bare vært i den samme stuen. Flyttet meg rundt hjørnet på spisebordet, hvor jeg har en helt lik pc som den jeg jobber på (kjøpt ut en jobb-pc etter en kollega som sluttet) men i stedet for jobb, så er det sims 4 på den.

Hva er egentlig retnigslinjene for ti åringer med vondt i halsen for tiden, skal de testes eller se det an til i morgen?

Hun er jo høyst trolig smittet av naboen som var forkjøla i helga (det visste ikke jeg, så jeg lot henne få gå på besøk, hun var der mange timer i går)

Jeg må nok til å lese meg opp på det der, tidligere het det seg jo at unger skulle man se an en dag eller to, men det gjelder muligens ikke når man har et mutantutbrudd på gang? (Altså, mutantutbruddet er i Ålesund, men vi er som nabokommune omfattet av samme innstrammingsregler)

Å lese seg opp er ikke like greit, for retningslinjene er liksom litt sprikende....

Ungen sitter nå med engelskoppgaver på en pc, nettbrettet er jo innlevert på skolen på fredag, så dagsplanen fra læreren får vi ikke tak i, men hun fant stairs online, der kan hun jobbe med engelsk i alle fall, de bruker det på skolen men det ligger åpent på nett.

Digital klem overleveres, jeg er rimelig lei av egen stue selv, og jeg har ikke studert heller. Bare vært i den samme stuen. Flyttet meg rundt hjørnet på spisebordet, hvor jeg har en helt lik pc som den jeg jobber på (kjøpt ut en jobb-pc etter en kollega som sluttet) men i stedet for jobb, så er det sims 4 på den.
Jeg har heldigvis er kontor i kjellern slik at jeg har et visst skille mellom fritid og jobb, men savner å møte folk.
Er egentlig veldig sosial

Jeg har heldigvis er kontor i kjellern slik at jeg har et visst skille mellom fritid og jobb, men savner å møte folk.
Er egentlig veldig sosial
Det er vel noe av det som gjør meg mest lei.

Jeg jobber, spiser, spiller, syr.. Alt rundt det samme bordet.

Ja, også ER det mye strengere tiltak mange steder enn her jeg bor. Vi fikk jo innstramminger nå, men de er ikke veldig stramme, det er hjemmekontor og munnbindpåbud, men fritidsaktiviteter for de under 20 er lov, så håndballtrening for mellomste kan lovlig avholdes (stemninga i foreldregruppa er dog å avlyse, så det blir sikkert det.)
Tror holdningen til AstraZenaca vaksinen er en god målestokk på hvor hardt tiltakene egentlig har rammet folk. Mange som hevder de har det like tøft. Når spørsmålet om vaksinen kommer viser det seg at nei, det har de faktisk ikke. Fremdeles sint på Moldeordfører her? Åååååh ja.

Tror holdningen til AstraZenaca vaksinen er en god målestokk på hvor hardt tiltakene egentlig har rammet folk. Mange som hevder de har det like tøft. Når spørsmålet om vaksinen kommer viser det seg at nei, det har de faktisk ikke. Fremdeles sint på Moldeordfører her? Åååååh ja.

DET er jeg sannelig ikke sikker på altså. Jeg har via forum kjennskap til en del folk på østlandet med strenge tiltak, og det er ikek som om de heller hopper av glede for å ta az nei

Jeg er helt klar over at vi ikke har det så strengt, men derfra til at DET er grunnen til at jeg ikke vil ta en vaksine 4 friske folk på min alder (trolig) har dødd av, da hopper du over et par ledd i argumentasjon

(og Moldeirdføreren sitt utbrudd var langt bak mål synes jeg også, altså!)

Forrige mandag var smittetallet 866.
I dag var det 577.

Lavt i forhold til hva det har vært den siste tiden.
Kan jeg få lov til å øyne et lite håp om at tiltakene hjelper og folk begynner og skjerpe seg?

Må innrømme, jeg er litt redd for hva tallene kommer til å bli uken etter påsken, syns folk har lett for å glemme seg når ting visstnok bare MÅ feires....
Det taler ikke godt for tiden som kommer fremover.
Er så mye fri første halvår av året.
Påske, pinse, 17. mai, 1. mai, himmelsbretten.....

Forrige mandag var smittetallet 866.
I dag var det 577.

Lavt i forhold til hva det har vært den siste tiden.
Kan jeg få lov til å øyne et lite håp om at tiltakene hjelper og folk begynner og skjerpe seg?

Må innrømme, jeg er litt redd for hva tallene kommer til å bli uken etter påsken, syns folk har lett for å glemme seg når ting visstnok bare MÅ feires....
Det taler ikke godt for tiden som kommer fremover.
Er så mye fri første halvår av året.
Påske, pinse, 17. mai, 1. mai, himmelsbretten.....

Sist MANDAG var det 866 ja, sist SØNDAG var det 640. Og altså denne SØNDAGEN 577, så det er lavere enn sist uke, men du kan ikke sammenligne en søndag og en mandag ;)

Som deg er jeg bekymra for tallene fremover, for det er mye som "må" feires de neste mnd...

Sist MANDAG var det 866 ja, sist SØNDAG var det 640. Og altså denne SØNDAGEN 577, så det er lavere enn sist uke, men du kan ikke sammenligne en søndag og en mandag ;)

Som deg er jeg bekymra for tallene fremover, for det er mye som "må" feires de neste mnd...
Virker som om en del er ved å få "panikk" og håper det holder seg litt.
Da er folk mer forsiktige....

DET er jeg sannelig ikke sikker på altså. Jeg har via forum kjennskap til en del folk på østlandet med strenge tiltak, og det er ikek som om de heller hopper av glede for å ta az nei

Jeg er helt klar over at vi ikke har det så strengt, men derfra til at DET er grunnen til at jeg ikke vil ta en vaksine 4 friske folk på min alder (trolig) har dødd av, da hopper du over et par ledd i argumentasjon
Det er stor forskjell på folk med bil i villa på Holmenkollåsen og folk uten bil i trange treroms. Når opplevelsen av tiltakene blir at dette livet ikke er verdt å leve da er du åpen for det meste for å komme deg ut. Tror det er et tilfelle der du må ha vært der for å klare se det.

Back
Topp