Mars 2021

Hvor mange ultralyd har/hadde dere før uttak?:) jeg har hatt 4 ivf forsøk for 3 år siden men klarer ikke huske hvor mange det var før uttak! Jeg skal på ultralyd på torsdag, er så spent!

mer det noen her som har prøvd eller har fått duphaston isteden for lutinus? Det er visst tabletter. Aldri hørt om før :p

Er på dag 6 i dag, veldig høy dose men kjenner ikke noe til det enda. Er mitt 6. forsøk så spent på kontroll på onsdag. Hvor mange gang har du prøvd? Er mange som føler seg tung i kroppen, håper dagene går fort for deg. Hvilken medisiner går du på?

Takk, så snill du er ❤️ Jeg har vært igjennom et uttak tidligere og er nå på første søskenforsøk. Jeg går på 150ie gonal f nå, noe som vel egentlig er standard dose? Da jeg var på kontroll for nedregulering så legen over 20 små egg, så er vel det som begynner å presse på. Når skal du på kontroll?

Hvor mange ultralyd har/hadde dere før uttak?:) jeg har hatt 4 ivf forsøk for 3 år siden men klarer ikke huske hvor mange det var før uttak! Jeg skal på ultralyd på torsdag, er så spent!

mer det noen her som har prøvd eller har fått duphaston isteden for lutinus? Det er visst tabletter. Aldri hørt om før :p

Det er fire år siden sist gang jeg hadde uttak, men mener jeg hadde to ultralydskontroller det forsøket. Da jeg var på kontroll for nedregulering nå sa sykepleieren at det kunne variere, men at de fleste hadde mer enn en :) Skjønner godt du er spent på kontroll, er så vanskelig å vite ståa i dette gamet her...

skal du bruke Duphaston? Høres jo hent genialt ut å få tabletter istedet for å holde på med Lutinusgriset:wtf:

Takk, så snill du er ❤️ Jeg har vært igjennom et uttak tidligere og er nå på første søskenforsøk. Jeg går på 150ie gonal f nå, noe som vel egentlig er standard dose? Da jeg var på kontroll for nedregulering så legen over 20 små egg, så er vel det som begynner å presse på. Når skal du på kontroll?
Skjønner det er vondt når du har mye egg, jeg har ikke det dessverre . Håper iallfall på et eller to egg. Skulle gjerne hatt litt mer smerter og 20 egg:wacky:Men sånn er det. Skal på kontroll på onsdag, litt tidlig men de ville ha meg da. Bruker alltid gå på sprøyter 10-12 dager før uttak.

Det er fire år siden sist gang jeg hadde uttak, men mener jeg hadde to ultralydskontroller det forsøket. Da jeg var på kontroll for nedregulering nå sa sykepleieren at det kunne variere, men at de fleste hadde mer enn en :) Skjønner godt du er spent på kontroll, er så vanskelig å vite ståa i dette gamet her...

skal du bruke Duphaston? Høres jo hent genialt ut å få tabletter istedet for å holde på med Lutinusgriset:wtf:
Ok:) da blir det sikkert flere enn 1. er så utålmodig! Vil bare bli ferdig med det! Livredd for å ikke få uttak, stresser med å ikke bli syk, eller at samboeren eller jeg må i karantene osv. ikke lett å slappe av nå for tiden. Hehe.

Ja, jeg har fått duphaston! Veldig glad for at det er tabletter, hater lutinus. :wtf:Men finner ikke noe informasjon om tablettene. Er kanskje ikke så mange så bruker det i Norge..

Spennende med rugedager ❤️ Jeg tenker også å vente til 14 dager etter innsett med å teste. Fikk såvidt positiv test da forrige gang, så orker ikke utsette meg selv for unødvendige nederlag

Jeg har erfaringer med at Lutinus klusser det skikkelig til med mensen. Gikk faktisk to uker på overtid en gang!
Bra vi er flere som tenker slik. Ser de fleste helst vil teste raskest mulig:p

Hvor lenge tenker dere å vente før test?
Forsøker å få tiden til å gå, så lurer hvordan dere tenker:)
Jeg tar ikke sjansen på å teste før 14 dager etter innsett, siden jeg i desember hadde kjemisk og fikk positivt en uke etter innsett for så å oppleve at den var negativ når testdatoen kom:shifty: tok også hcg som var forhøyet, for så å stige og deretter synke etter noen dager:sorry:
Så vil ikke gi meg selv falske forhåpninger denne gangen, og venter til jeg er helt sikker❤️
Lurer på om Lutinus «holdt» fast egget, for blødningene begynte 3 dager etter jeg sluttet med de:bored:

Sikkert lurt å vente så lenge som mulig med å teste da, så skåner du deg for eventuelt vonde opplevelser ❤

Når jeg kommer så langt tenker jeg å teste 1 uke etter innsett. Det blir tilsvarende 12 dpo tror jeg? Det var da jeg testet positivt med førstemann :)

samme tilfelle her i gården! Jeg har lyst å slå til hele verden så frustrerende og dritt denne ventingen er. Har worst case scenario i hodet om nye koronatiltak som hindrer reise, mensen gjør at innsett faller på påsken, og er vi heldig rekker vi ett innsett før st olavs tar sommerferie

Åh, jeg kjenner meg sånn igjen :( ❤ Jeg var så letta forrige runde når jeg endelig hadde kommet så langt at jeg satt i gynekologstolen og skulle få satt inn blasto. Jeg hadde holdt meg frisk, hadde ikke havnet i karantene, og alt hadde klaffet!!! Også blir det revet bort fra meg rett før innsett. Og nå er det SÅ mye som kan skje! Påske, korona, mutert virus... Jeg jobber i et veldig utsatt yrke og jeg er så redd for at jeg skal havne i karantene. Det er vanskelig nok å gjennomgå IVF, men IVF midt i en pandemi er et helt annet nivå av stress altså!!!! :banghead:

Når må du helst få mensen og el for at det skal klaffe med påsken?

Har ikke vært så aktiv her. Går veldig inn og ut av dette og prøver holde meg oppdatert og distrahert med andre ting. Jo lengre ut i dette vi kommer merker jeg at flere stressmomenter dukker opp. Ser egentlig for meg at forsøket blir avbrutt pga korona, for tidlig eggløsning eller overstimulering. Virkelig i det positive hjørnet

Er på dag 4 med sprøyter nå og føler meg skikkelig tung og det presser på i korsryggen og magen. Synes det er lange seige dager frem til sjekk på fredag. Hvordan var stimuleringsperioden for dere?

Huff, det er så tungt med alle disse bekymringene :( Man kan ikke gjøre noe annet enn å håpe på at det ordner seg ❤

Jeg hadde veldig stinn og øm mage og fikk det ganske tidlig i løpet. Jeg ble mildt overstimulert, vet ikke helt om det hadde en sammenheng med det? Men det verste med det hele var alle følelsene og tankene jeg hadde. Jeg var mye lei meg og sint. Og så sinnsykt redd og bekymret for alt som kunne gå galt. Sender deg en styrkeklem ❤ Det er tøffe dager nå, men you can do it!!!!!

Jeg hadde bare en UL, det er det som er vanlig hos min klinikk :) Skulle ha den på dag 10, men det ble dag 11 her pga helg.

Jeg hadde to ultralydkontroller før uttak.

Fikk beskjed fra klinikken at vi har fått 2 blasto på frys :smiley-bounce022

Dette er så mye mer enn vi turte å håpe på når første forsøket gikk så sinnsykt dårlig (kun 4 egg ut av dårlig kvalitet og av disse 1 befruktet som endte i innsett med negativ test).

Ellers, 6dpo idag og tiden står stille :bored: Bestilt opp litt tester og den første ryker i helga hvis de kommer i løpet av uka.

Dette er så mye mer enn vi turte å håpe på når første forsøket gikk så sinnsykt dårlig (kun 4 egg ut av dårlig kvalitet og av disse 1 befruktet som endte i innsett med negativ test).

Ellers, 6dpo idag og tiden står stille :bored: Bestilt opp litt tester og den første ryker i helga hvis de kommer i løpet av uka.
Gratulerer med to blasto på frys, det er kjempebra!:joyful:

Det er jo fantastisk :D

Dag 1 på Cyclogest og er så kvalm at jeg sliter med å jobbe:depressed:
Var ikke forberedt på det som bivirkning. Håper det letter etter noen dagers bruk:rolleyes:

Sikkert lurt å vente så lenge som mulig med å teste da, så skåner du deg for eventuelt vonde opplevelser ❤

Når jeg kommer så langt tenker jeg å teste 1 uke etter innsett. Det blir tilsvarende 12 dpo tror jeg? Det var da jeg testet positivt med førstemann :)
Ja for du skal ha innsett av blasto du og? Da blir det vel 12 dpo etter en uke ja:) har lysrøt til å teste på samme tidspunkt selv, men må holde ut:p

.

Edit: svarte på noe som ikke var til meg :banghead:

Back
Topp