Mars 2017

Godt å være i gang tenker jeg?
Her blir det stimulert syklus:)

Jepp, helt herlig ;) bortsett fra at østrogenet gjør meg gal, hehe! Første UL på mandag. Har tidligere slitt med å få slimhinnen tykk nok så regner med økt dose østrogen og ny UL om noen dager...vet ikke når "i syklusen" det er vanlig med innsett av blastocyst, noen som vet? Er det eneste kriteriet at slimhinnen er tykk nok?
 
Jepp, helt herlig ;) bortsett fra at østrogenet gjør meg gal, hehe! Første UL på mandag. Har tidligere slitt med å få slimhinnen tykk nok så regner med økt dose østrogen og ny UL om noen dager...vet ikke når "i syklusen" det er vanlig med innsett av blastocyst, noen som vet? Er det eneste kriteriet at slimhinnen er tykk nok?

Ah! Så kjipt! Hva slags bivirkninger opplever du?
Ja det lurer jeg også på! Driver å titter på kalenderen og ser for meg sånn ca når vi kan forvente å sette inn, men det er jo ikke så greit å si. Hva er vanlig prosedyre liksom?:)
 
Melder meg inn her. Forhåpentligvis første forsøk i uke 13. Stimulerte til ivf i januar, men for få egg. Skal i gang med kort protokoll som sist, men har litt annen hormonstimulering denne gangen. Begynte på progynova i dag på CD 20. Håper alle blir gravide i mars :)
 
Ah! Så kjipt! Hva slags bivirkninger opplever du?
Ja det lurer jeg også på! Driver å titter på kalenderen og ser for meg sånn ca når vi kan forvente å sette inn, men det er jo ikke så greit å si. Hva er vanlig prosedyre liksom?:)

Haha, samme her...titter og titter på kalenderen, men blir jo ikke klokere ;) Det jeg har skjønt er vanlig er vel UL etter 9-11 dager på østrogen, for å se på slimhinnen osv. Så er det veldig individuelt videre virker det som. Det avgjørende er vel at slimhinnen er tykk nok.

Jeg får ekstreme humørforandringer :p blir så fryktelig irritert og sinna uten å ha kontroll...stakkars mannen, hehe! Jeg har alltid reagert mye mere på østrogen enn alle disse andre medisinene, av en eller annen grunn.
 
Haha, samme her...titter og titter på kalenderen, men blir jo ikke klokere ;) Det jeg har skjønt er vanlig er vel UL etter 9-11 dager på østrogen, for å se på slimhinnen osv. Så er det veldig individuelt videre virker det som. Det avgjørende er vel at slimhinnen er tykk nok.

Jeg får ekstreme humørforandringer :p blir så fryktelig irritert og sinna uten å ha kontroll...stakkars mannen, hehe! Jeg har alltid reagert mye mere på østrogen enn alle disse andre medisinene, av en eller annen grunn.

Ja da blir det spennende å se om livmora lar seg feite opp kjapt!:P

Æsj! Jeg håper jeg får mindre birvirkninger på østrogenet enn det jeg har gått på før, men det er vel kanskje litt mye å håpe på :/ leste pakkningsvedlegget og ser at det er nok som er oppført der :(
Gått på forskjellige hormoner i 8 mnd nå, så nå er jeg lei:P
Men jeg får satse på at det blir verdt det nå!:D Jeg skal gå på progynova og så gå over til både progynova og lutinus etter insett, og da forhåpentligvis til 12 svangerskaps uke. Så krysser fingrene for lite bivirkninger og baby i magen!
 
Hei damer:)
Da er jeg på syklusdag 3,og startet på Letrozol I dag. Er så redd det blir avbrutt denne mnd også..I Februar var ikke slimhinnen tykk nok!
Skal til gyn på syklusdag 9,pga kollisjon med helg.Krysser fingrene for at folikkene og livmorslimhinnen er godt utviklet!
Siste forsøk av 3-pk..
 
Hei jenter! Vi er i gang med søskenforsøk etter å ha fått en nydelig jente i 2015. Så langt har vi ikke hatt hellet med oss, vi hadde ett fryseforsøk i september som endte i SA og ett ferskforsøk i januar som ble negativt. Bor i Oslo men siden Riksen ikke lenger aksepterer søskenforsøk hører vi til Porsgrunn denne runden. Fikk ut mange egg ved uttaket i januar, og ligger an til fryseforsøk i uke 12. Litt spent for de mener vi skal gå for naturlig syklus denne gangen, men har aldri fått en positiv eggløsningstest så lurer litt på hvordan det skal gå til. Har prøvd å få tak i dem noen dager nå for å diskutere det .. Hadde jo vært deilig å slippe hormonkjøret, men vil jo heller ta hormoner enn å måtte avbryte forsøket pga vi misser eggløsning. Noen som har vært borti samme problemstilling?

Uansett, lykke til alle sammen, håper det blir masse fine desemberbabyer på oss! <3
Hei :) føler akkurat det samme som deg! Skal ha frys i naturlig syklus nå i mars, men har aldri hatt en positiv eggløsningstest... de sa at det ikke var noe problem nå, siden de kontrollerte med UL. Men kjenner jeg er skeptisk og redd for at det ikke går..
 
Hei :) føler akkurat det samme som deg! Skal ha frys i naturlig syklus nå i mars, men har aldri hatt en positiv eggløsningstest... de sa at det ikke var noe problem nå, siden de kontrollerte med UL. Men kjenner jeg er skeptisk og redd for at det ikke går..

Jeg tok el tester hver dag morgen og kveld denne syklusen, og endte med positiv test dag 19, altså mye senere enn jeg har regnet meg frem til tidligere (alle "eksperter" sier jo at el som regel er 14 dager før mens. Jeg har antakelig da kun 6-7 dager fra el og til mens. Siden også den el var litt uklar, endte de med å ombestemme seg, så blir styrt syklus på meg likevel....
 
Haha, samme her...titter og titter på kalenderen, men blir jo ikke klokere ;) Det jeg har skjønt er vanlig er vel UL etter 9-11 dager på østrogen, for å se på slimhinnen osv. Så er det veldig individuelt videre virker det som. Det avgjørende er vel at slimhinnen er tykk nok.

Jeg får ekstreme humørforandringer :p blir så fryktelig irritert og sinna uten å ha kontroll...stakkars mannen, hehe! Jeg har alltid reagert mye mere på østrogen enn alle disse andre medisinene, av en eller annen grunn.

Haha akkurat sånn reagerer jeg også på Østrogen, blir helt gæren Jeg reagerer også mye mer på østrogen enn alle de andre hormonene som man tar under ferskforsøk .. Så gleder meg ikke akkurat til den biten
 
Hallo damer :) endelig er eggposene mine store nok etter 17 dager på sprøyter. Blir egguttak på mandag. Det var veldig mange eggposer, fare for overstimulering så mest sannsynlig blir det ikke hcg støtte på meg denne runden. De skal sette inn på dag 4, har noen av dere erfaring med det? Dr H mente at det også var veldig bra. Håper det blir noen på frys også :)
 
Hallo damer :) endelig er eggposene mine store nok etter 17 dager på sprøyter. Blir egguttak på mandag. Det var veldig mange eggposer, fare for overstimulering så mest sannsynlig blir det ikke hcg støtte på meg denne runden. De skal sette inn på dag 4, har noen av dere erfaring med det? Dr H mente at det også var veldig bra. Håper det blir noen på frys også :)

Så spennende[emoji2] Lykke til[emoji4]
 
Hallo damer :) endelig er eggposene mine store nok etter 17 dager på sprøyter. Blir egguttak på mandag. Det var veldig mange eggposer, fare for overstimulering så mest sannsynlig blir det ikke hcg støtte på meg denne runden. De skal sette inn på dag 4, har noen av dere erfaring med det? Dr H mente at det også var veldig bra. Håper det blir noen på frys også :)
Sniker ;) dag 4 er jo nesten blastocyst så det er veldig bra! Så bra at du har mange eggposer, spent på dine vegne nå!!
 
Hallo damer :) endelig er eggposene mine store nok etter 17 dager på sprøyter. Blir egguttak på mandag. Det var veldig mange eggposer, fare for overstimulering så mest sannsynlig blir det ikke hcg støtte på meg denne runden. De skal sette inn på dag 4, har noen av dere erfaring med det? Dr H mente at det også var veldig bra. Håper det blir noen på frys også :)


Så spennende! Lykke til på mandag! Håper du får ut masse fine egg og får mange på frys!
 
Hallo damer :) endelig er eggposene mine store nok etter 17 dager på sprøyter. Blir egguttak på mandag. Det var veldig mange eggposer, fare for overstimulering så mest sannsynlig blir det ikke hcg støtte på meg denne runden. De skal sette inn på dag 4, har noen av dere erfaring med det? Dr H mente at det også var veldig bra. Håper det blir noen på frys også :)

Ahh, så spennende!! Da blir det mange fine egg tenker jeg :) å dyrke til dag 4 må jo også være veldig bra ja. Masse lykke til, håper du slipper unna overstimulering!
 
Haha akkurat sånn reagerer jeg også på Østrogen, blir helt gæren Jeg reagerer også mye mer på østrogen enn alle de andre hormonene som man tar under ferskforsøk .. Så gleder meg ikke akkurat til den biten

Det er helt utrolig altså! Jeg har null kontroll over meg selv, hehe...blir bare ekstremt amper og sint for ingenting :p forferdelig egentlig...men pleier å hjelpe litt når jeg begynner på progesteron i tilegg i det minste!
 
Det er helt utrolig altså! Jeg har null kontroll over meg selv, hehe...blir bare ekstremt amper og sint for ingenting :p forferdelig egentlig...men pleier å hjelpe litt når jeg begynner på progesteron i tilegg i det minste!

Åja, så rart, for meg blir det enda verre når progesteronet kommer på toppen. Da blir jeg en ildsprutende drage :-D Stakkars den som sier noe "feil" (les: våger å snakke til meg i det hele tatt) :-D
 
Hormonstart nærmer seg, og jeg lurte på noe som jeg har tenkt på tidligere (litt privat kanskje, men): dere som går på lutinus, hvor langt "opp" dytter dere tabletten når dere setter den inn? Føler liksom jeg må dytte den veldig langt opp for at det ikke skal komme ut med en gang, så har dyttet den opp så den ligger i klem mellom livmora og skjedeveggen (hvis det gir mening). Men så er jeg jo redd for at jeg skal gjøre noe galt der oppe dersom jeg skulle bli gravid da... Noen som bare putter den inn i skjeden og lar den ligge og slenge rundt? :-D
 
Hormonstart nærmer seg, og jeg lurte på noe som jeg har tenkt på tidligere (litt privat kanskje, men): dere som går på lutinus, hvor langt "opp" dytter dere tabletten når dere setter den inn? Føler liksom jeg må dytte den veldig langt opp for at det ikke skal komme ut med en gang, så har dyttet den opp så den ligger i klem mellom livmora og skjedeveggen (hvis det gir mening). Men så er jeg jo redd for at jeg skal gjøre noe galt der oppe dersom jeg skulle bli gravid da... Noen som bare putter den inn i skjeden og lar den ligge og slenge rundt? :-D

Det har ingenting å si hvor du legger tabletten i forhold til graviditet. Eneste er at man ønsker å dytte den så langt inn som mulig [emoji5] Kan nok ikke gjøre så mye feil.
 
Hallo damer :) endelig er eggposene mine store nok etter 17 dager på sprøyter. Blir egguttak på mandag. Det var veldig mange eggposer, fare for overstimulering så mest sannsynlig blir det ikke hcg støtte på meg denne runden. De skal sette inn på dag 4, har noen av dere erfaring med det? Dr H mente at det også var veldig bra. Håper det blir noen på frys også :)

Åssen har det gått med deg i dag?

Jeg har vært på UL. Slimhinnen var på 7 mm (utrolig nok), men skal øke dosen litt og ny UL mot slutten av uka. Når slimhinnen er klar blir det oppstart progesteron og innsett ca 5 dager senere (blastocyst)...så går fortsatt litt tid før innsett!
 
Back
Topp