Markerer du pride?

LSB

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Påskekyllingene 2020
I dag er det stor markering av Pridedagene i Bergen, med tog og masse aktiviteter! Syns det er veldig flott :)
Markerer du pride på noe vis? :D

Jeg støtter pride. Synes det er fantastisk med alle som er tro mot seg selv og som lever livet sitt slik de selv ønsker. Men jeg vet ikke om hvordan jeg skal markere det? Hadde jeg vert ett sted hvor paraden var hadde jeg sett på for å vise min støtte. Hadde jeg hatt en venn/venninne som ikke turte gå alene hadde jeg gått i toget som moralsk støtte. Men siden jeg ikke er stolt homofil, lesbisk, transeksuell, bifil eller panfil så vet jeg ikke i hvor mye større grad det er min ting å markere....

Gjør vel ikke noe for å markere det, men jeg er veldig for å ha slike dager! Ble glad når jeg så at feks bybanen hadde fått regnbueflagg [emoji4]️‍[emoji304]

Nope.

Jeg støtter pride. Synes det er fantastisk med alle som er tro mot seg selv og som lever livet sitt slik de selv ønsker. Men jeg vet ikke om hvordan jeg skal markere det? Hadde jeg vert ett sted hvor paraden var hadde jeg sett på for å vise min støtte. Hadde jeg hatt en venn/venninne som ikke turte gå alene hadde jeg gått i toget som moralsk støtte. Men siden jeg ikke er stolt homofil, lesbisk, transeksuell, bifil eller panfil så vet jeg ikke i hvor mye større grad det er min ting å markere....

Signerer [emoji4] Har flere venner og venninner som er homofil eller bifil. I de fleste situasjoner kan de være åpen om det uten problem, men vi har fremdeles en vei å gå. Syns det er viktig med Pride [emoji173]️[emoji130][emoji129]

Signerer [emoji4] Har flere venner og venninner som er homofil eller bifil. I de fleste situasjoner kan de være åpen om det uten problem, men vi har fremdeles en vei å gå. Syns det er viktig med Pride [emoji173]️[emoji130][emoji129]
Ja det er dessverre fortsatr en lang vei å gå

Ingen markering. Her kjører bussene rundt med flaggene også, vi har og naboer som har flagdet ned regnbueflagg i dag, så har forklart barna mine hvorfor :)

Jeg støtter ikke pride i form av at jeg ikke gjør noe utav det.
Jeg er hverken lesbisk eller trans selv og føler ikke noe behov for å markere det.

Men når det er sagt, jeg kjenner en mann, han er 2 meter høy til daglig, men når det er anledning til å pynte seg blir han høyere på grunn av helene på skoene som matcher kjolen.
Jeg kjenner en jente som forventet når hun var liten at når hun blir stor så skulle hun gifte seg med en mann å få barn, hun har en kvinnelig kjæreste i dag.

Jeg driter i pride, viser heller respekt for at man er forskjellig de 364 dagene i resten av året enn den ene dagen.

Jeg tror en annen markering som har vert viktig er denne reklame filmen med det ishockey laget som lagde denne hemmelige gruppa på face sin het "vi som driter i at Helge er Homo". For ja det er flott å ha en markering som feirer annerledeshet og som setter fokus på homofiles rettigheter. Men jeg tenker at vi er i 2018 så føler det egentlig bare er ett flott eksempel på mangfold, så egentlig burde det ikke være nødvendig. For det er jo først når man setter fokus på at det er annerledes at det faktisk blir annerledes.

Back
Topp