Maria Amelie saken, få bli eller sendes hjem??

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Pearl

Hun bør ut av landet. Synes ikke det er rett å "belønne" de som har vært "flinke nok" til å holde seg skjult så lenge at de tilslutt skal kvalifisere til opphold på humanitært eller annet grunnlag.. Samme med alle andre papirløse, er jo bare å gjemme seg lenge nok da så er man garantert opphold???? Er det rett da??
Mange er uforskyldt havnet i denne situasjonen. De er utviste, greit nok, men Norge får ikke sendt dem ut, samtidig har de ikke reisedokumenter, og hjemlandet nekter kanskje utstede dette, spesielt de som ikke har ambassader her til lands. Så ting er ikke svart-hvitt.

Men nå er maria amelie blitt lovet alle papirene av ambasaden,
så det finnes ingen grunn til at HUN ikke kan reise hjem.
Men det finnes jo de som ikke kan det. 

SELVFØLGELIG sendes hjem fordi ho har brutt lover og vært her ulovlig. 

ORIGINAL: Wayne`s Wife XL

definitivt UT.
Skjønner ikke det er tvil en gang...

Skjønner ikke dette jeg.
Hun skal ut men Mullan får bli.

Heia norge!!!!!!!!!![:'(]

ORIGINAL: *Meya*

Jeg håper hun får bli, MEN på en betingelse, at det blir en lovendring til for å hjelpe de papirløse, slik at flere får bli. Spesielt barnefamilier. At ikke hun blir unntaket, men rett og slett endringen som må til i politikken! 

ORIGINAL: munter

Hun har levd her ULOVLIG i mange år under falskt navn.
Fått utdanning.
Hun har fått avslag på asylsøknaden sin.

Hun har brutt x-antall lover.

Det finnes ingen fare for henne om hun blir sendt hjem til Russland.

Det finnes ingen grunn til at hun skal være her.
Ikke på grunnlag av menneske rettigheter ihvertfall.

Om noe skulle hun vært fengslet og stilt for retten for de lovbrudd hun har begått.

Folk går i tog og synes det er helt horibelt at hun ikke får bli,
men hadde hun vært en mann og muslim,
hadde muligens flere av de samme folkene gått i tog for å få mannen ut av landet.

Det er forøvring mange som tvangsutsendes hver eneste uke, ingen protesterer for dem...

Nei loven får være lik for alle.

Men hva mener dere, bli eller bli sendt hjem?

Assa.. atte.. hvilket grunnlag har du for å vite det?
[8|]

ORIGINAL: Gollemor

Fått utdanning.

Om noe skulle hun vært fengslet og stilt for retten for de lovbrudd hun har begått.

hadde muligens flere av de samme folkene gått i tog for å få mannen ut av landet.

Det er forøvring mange som tvangsutsendes hver eneste uke, ingen protesterer for dem...

[8|]

Grunnlaget er jo basert på UDI, Domstolen og UNE...

Du kan jo heller ikke vite om hun trenger det.. det er det jo ikke opp til oss å vurdere.. men nettopp de 3 instansene som jeg nettopp nevnte.. og ingen av de ser noen årsak til hvorfor de skal ha beskyttelse

definitivt UT.

ORIGINAL: Gollemor

Fått utdanning.

[8|]

I følge UDI, UNE og Domstolen er det ikke det.

ORIGINAL: Søta!

Jeg synes Maria Amelie og ALLE DE ANDRE I HENNES SITUASJON skal få oppholdstillatelse.
I allefall en rettferdig avgjørelse.
Dersom hun sendes ut bør hun ikke være i fare i hjemlandet heller.
Vet ikke helt hva jeg skal tro om den saken, ikke opp til meg å avgjøre.

Du vet det antas å være 30.000 papirløse i norge pr dags dato?

Stemte annet, fordi jeg synes at hun skal behandles som alle andre. Får hun bli, må det ikke gjelde kun henne, andre må også få saken sin gjennomgått på nytt, barn som har vært her lenge må få bli, osv.

definitivt UT.

Enig med du!

vi kan jo ikke huse alle papirløse heller da....  da vil jo tilslutt ALLE bli papirløse bare for å få opphold...

papirløse mindreårige som er blitt dratt hit av foreldrene burde få opphold, de er jo heeeelt uskyldig oppi dette....

ang. maria amelie så syns jeg hun blir sendt ut, så kan hun heller søke arbeidsinnvandring eller hva det heter etterpå... OG foreldra hennes burde jammen meg bli med henne hvis de eier skamvett som en politiker så fint sa!!!!

definitivt UT.

sign

ORIGINAL: Godhjerta

Jeg svarte Annet, fordi jeg syns hun må ut - men hun bør få søke seg inn igjen, og få oppholds-/arbeidstillatelse.
Hvis hun gifter seg litt faderlig fort nå, så kan hun kanskje søke om fast opphold på gjennforeningsgrunnlaget... husker ikke hva det heter.

Det må i hvertfall være godt for henne å vite at hun er så ønsket her i landet, selv om mange krever likestilling blandt alle utviste.

Tror det er vel så mange som vil ha henne ut (om ikke flertallet)... men vi står ikke og demonstrerer om det....

Og bestemte Maria Amelie seg for å reise til norge og bli her uten papirer alene som mindreårig?[8|]

ORIGINAL: *Aulile*

vi kan jo ikke huse alle papirløse heller da....  da vil jo tilslutt ALLE bli papirløse bare for å få opphold...

papirløse mindreårige som er blitt dratt hit av foreldrene burde få opphold, de er jo heeeelt uskyldig oppi dette....
ang. maria amelie så syns jeg hun blir sendt ut, så kan hun heller søke arbeidsinnvandring eller hva det heter etterpå... OG foreldra hennes burde jammen meg bli med henne hvis de eier skamvett som en politiker så fint sa!!!!

Og det er jo nettopp disse som er i samme situasjon!

Back
Topp