Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *Meya*
ORIGINAL: PearlMange er uforskyldt havnet i denne situasjonen. De er utviste, greit nok, men Norge får ikke sendt dem ut, samtidig har de ikke reisedokumenter, og hjemlandet nekter kanskje utstede dette, spesielt de som ikke har ambassader her til lands. Så ting er ikke svart-hvitt.
Hun bør ut av landet. Synes ikke det er rett å "belønne" de som har vært "flinke nok" til å holde seg skjult så lenge at de tilslutt skal kvalifisere til opphold på humanitært eller annet grunnlag.. Samme med alle andre papirløse, er jo bare å gjemme seg lenge nok da så er man garantert opphold???? Er det rett da??
ORIGINAL: *Meya*
Jeg håper hun får bli, MEN på en betingelse, at det blir en lovendring til for å hjelpe de papirløse, slik at flere får bli. Spesielt barnefamilier. At ikke hun blir unntaket, men rett og slett endringen som må til i politikken!

ORIGINAL: munter
Hun har levd her ULOVLIG i mange år under falskt navn.
Fått utdanning.
Hun har fått avslag på asylsøknaden sin.
Hun har brutt x-antall lover.
Det finnes ingen fare for henne om hun blir sendt hjem til Russland.
Det finnes ingen grunn til at hun skal være her.
Ikke på grunnlag av menneske rettigheter ihvertfall.
Om noe skulle hun vært fengslet og stilt for retten for de lovbrudd hun har begått.
Folk går i tog og synes det er helt horibelt at hun ikke får bli,
men hadde hun vært en mann og muslim,
hadde muligens flere av de samme folkene gått i tog for å få mannen ut av landet.
Det er forøvring mange som tvangsutsendes hver eneste uke, ingen protesterer for dem...
Nei loven får være lik for alle.
Men hva mener dere, bli eller bli sendt hjem?
ORIGINAL: Gollemor
Fått utdanning.
Om noe skulle hun vært fengslet og stilt for retten for de lovbrudd hun har begått.
hadde muligens flere av de samme folkene gått i tog for å få mannen ut av landet.
Det er forøvring mange som tvangsutsendes hver eneste uke, ingen protesterer for dem...
Assa.. atte.. hvilket grunnlag har du for å vite det?
[8|]
ORIGINAL: Wayne`s Wife XL
definitivt UT.
Skjønner ikke det er tvil en gang...
ORIGINAL: Gollemor
Fått utdanning.
Assa.. atte.. hvilket grunnlag har du for å vite det?
[8|]
ORIGINAL: Søta!
Jeg synes Maria Amelie og ALLE DE ANDRE I HENNES SITUASJON skal få oppholdstillatelse.
I allefall en rettferdig avgjørelse.
Dersom hun sendes ut bør hun ikke være i fare i hjemlandet heller.
Vet ikke helt hva jeg skal tro om den saken, ikke opp til meg å avgjøre.
ORIGINAL: Wayne`s Wife XL
definitivt UT.
Skjønner ikke det er tvil en gang...
ORIGINAL: Godhjerta
Jeg svarte Annet, fordi jeg syns hun må ut - men hun bør få søke seg inn igjen, og få oppholds-/arbeidstillatelse.
Hvis hun gifter seg litt faderlig fort nå, så kan hun kanskje søke om fast opphold på gjennforeningsgrunnlaget... husker ikke hva det heter.
Det må i hvertfall være godt for henne å vite at hun er så ønsket her i landet, selv om mange krever likestilling blandt alle utviste.
ORIGINAL: *Aulile*
vi kan jo ikke huse alle papirløse heller da.... da vil jo tilslutt ALLE bli papirløse bare for å få opphold...
papirløse mindreårige som er blitt dratt hit av foreldrene burde få opphold, de er jo heeeelt uskyldig oppi dette....
ang. maria amelie så syns jeg hun blir sendt ut, så kan hun heller søke arbeidsinnvandring eller hva det heter etterpå... OG foreldra hennes burde jammen meg bli med henne hvis de eier skamvett som en politiker så fint sa!!!!