lille nuppa
Gift med forumet
tAkker for dytter[:)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Selveste Kråka
For mange år siden så var jeg elev på Frambu, og gruppen som da var inne hadde Marfan Syndrom.
Har de ikke en del ytre trekk man kan se det på også?
Syns å huske utstående ører, store never, skjev rygg var det vel også?
Også noe med ganen, om jeg ikke tar helt feil??
ORIGINAL: Auliana
Min bestemors bror har marfans syndrom, det ble oppdaget da en åre i hjertet sprakk. Han overlevde utrolig nok..Flere i familien er sjekket, blandt annet min mor. Jeg og mine brødre og barn bør også gentestes. Vi er alle høye, og har laaaange fingre....som vistnok er en av mange symptomer...
Noe mer enn det har jeg ikke kjennskap til..
ORIGINAL: lille nuppa
For mange år siden så var jeg elev på Frambu, og gruppen som da var inne hadde Marfan Syndrom.
ja det er noen av de synlige trekkene ja[:)]
ja det er noen av de synlige trekkene ja[:)]
Se der ja, hukommelsen min har ikke sviktet meg helt [;)]
Men hadde ikke en president i usa det??? Abraham Lincoln?
ORIGINAL: MammaOkt
Jeg kjenner ingen som har det, men dytter for deg og håper du snubler over noen. Må være fryktelig frustrerende å måtte forholde deg til mulige diagnoser og ikke får noe klart svar. *klem*[:)]
Min bestemors bror har marfans syndrom, det ble oppdaget da en åre i hjertet sprakk. Han overlevde utrolig nok..Flere i familien er sjekket, blandt annet min mor. Jeg og mine brødre og barn bør også gentestes. Vi er alle høye, og har laaaange fingre....som vistnok er en av mange symptomer...
Noe mer enn det har jeg ikke kjennskap til..
ok, ja er nok ofte når man blir eldre dette fanges opp, det virker som det er da problemene kommer
jeg hadde nok tatt en test ja, om jeg var dere, etter som jeg har lest må man ikke slå ut på gener heller for å ha dette
Ja, vi skal testes. Den delen av familien som bærer genet, bor i Finland. Derfor ønsker vi å undersøkes hos spesialisten som behandler min mors onkel. Der resten av familien er undersøkt og deltar i et forskningsprosjekt.
Jeg nevnte marfans syndrom for hjertespesialisten som undersøkte en bilyd i hjertet til lillegutt, han var ikke noe særlig kean på å undersøke noe mer...fikk følelsen av at det et bryderi at jeg nevte denne genetiske feilen som er oppdaget i familien...
ORIGINAL: Kristine.1980
da jeg bodde i usa hadde jeg to pasienter som hadde det. Det var endel oppfølging og undersøkelser. Men de levde helt fint med det [:)]
men det er jo forskjellig hvordan man rammes.
da jeg bodde i usa hadde jeg to pasienter som hadde det. Det var endel oppfølging og undersøkelser. Men de levde helt fint med det [:)]
ja jeg har også forstått at de aller fleste lever helt normalt, bare med jevnlige kontroller osv, og da noen operasjoner som dukker opp
ja jeg har også forstått at de aller fleste lever helt normalt, bare med jevnlige kontroller osv, og da noen operasjoner som dukker opp
ja, de gjør det. Men det er jo litt vanskelig å ha det hengende over seg da, at man må inn til undersøkelser og mulig må opereres. Usikkerheten er nok det verste. Men trøsten er vel at de operasjonene er ganskel vanlige...