Mannlig jordmor

*Lykkelig82*

Forumet er livet
VIP
I utlandet er det helt vanlig & ikke minst normalt-men
første gang jeg hører om dette i Norges land faktisk [:)]
(jeg som er slow kansje ) [8D]

Her hadde det ikke blitt motatt så velkomment må jeg innrømme ,
men om han var flink & kjemien stemte hadde jeg kansje godtatt det   [;)]
Men fortsatt veldeig i tvil må jeg si.....[&:]

Menneeehh....  Hvordan hadde dere reagert om dere hadde fått servert en mannlig jordmor når dere skal føde ?
Å ikke minst hva hadde deres bedre halvdel tenkt om det [8|]
(ikke det at de har så mye å si i dette tilfelle/situasjon synes jeg)

Hadde ikke brydd meg stort om jeg fikk tildelt en mannlig jordmor (jordfar?) under fødsel [:)]
Er jo mannlige leger og gynekologer åsså, å de er så absolut like flinke som de kvinnelige og omvendt! [:)]

Det hadde jeg ikke bydd meg om!! En mannlig jordmor har samme utdannelse og erfaring.

ser på de som profesjonelle og hadde ikke giddet å brydd meg noe mer om det. Gynokologer og andre leger er jo ofte men og det plager meg ikke så hvorfor skulle en jordmor gjøre det. Så lenge de er profesjonelle og jeg føler meg trygg og ivaretatt så er kjønnet på personene irelevant

Tror ikke jeg hadde brydd meg om det .. Men mannen min hadde vel blitt mer tvilende ....

Jeg tror egentlig at jeg hadde foretrukket mannlig jordmor, men jeg er ikke helt sikker på hvorfor.. Jeg innbiller meg at han sladrer mindre på vaktrommet.. og jeg føler meg som regel tryggere blandt gutter enn jenter![:)]

Samboer'n hadde nok vært litt skeptisk til det, men tror det hadde gått bra for han også :)

Helt ærlig hadde jeg sendt ham ut igjen! Hadde ikke følt meg komfortabel, selv om han helt sikkert er vel så flink som en kvinnelig!

Jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt, han er jo der for å hjelpe oss.. Ikke for å glane der nede eller flørte![8D] hehe..
Så lenge jeg er fornøyd med en jordmor/far, så spiller d svært liten rolle om dte er mann eller kvinne gitt![:)]

Eg hadde ikkje følt meg komfortabel iallefall med det [:)]

Når eg var innlagt for 2 uker siden fekk eg en mannlig lege som skulle ta vaginal undersøkelse på meg og eg følte meg SKIKKELIG ukomfortabel med det !

Jeg har en mannlig lege, så hvorfor ikke en jordfar..? Jeg tror at mennene er mer "rolige" under en fødsel en enn jordmor, så jeg hadde ikke tenkt så mye over det...

Vet ikke om jeg hadde brydd meg nos særlig, men mannen hadde nok ikke vært komrortabel med det!

viste ikke at det fantes jeg.
jeg hadde nok syntes det hadde vært litt ubehagelig. Er kun damer som jobber der jeg skal føde, men er jo mange mannlige leger.

Hadde ikke brydd meg, etter som jeg har hørt av andre tror jeg det hadde vært det siste jeg hadde tenkt på¨.. Men typen min ville faktiskt vært ''jordfar :P'' selv :P... hahaha

Har aldri tenkt over det, så e kje heilt sikker på kossen eg hadde reagert. Men eg trur nok at det hadde gått veldig fint. Hadde nok berre vært litt satt ut med det første. Trur kje sambo hadde heller hadde hatt noko i mot det, men sikkert blitt litt satt ut med det første han og.
Ana kje om det e mannlige jordmødre i Haugesund...

jeg må nok innrømme at jeg hadde bedt om å få en dame.. Dette er det mest intime jeg må dele med noen andre enn mannen min og jeg hadde følt ubehag av å ha en annen man med hånden langt oppi "gurimalla".. Jeg har kvinnelig gynokolog pr. d.d og kunne ikke tenkt meg noe annet.. Han hadde sikkert vært flink, men han kjenner jo ikke til hvordan følelser osv er der nede ( det kan man ikke lese seg til)

når jeg fødte min første, hadde jeg en mannlig jordmor og en mannlig student [X(] (men var vaktskifte før jeg fødte så hadde de bare i startfasen) og jeg som var ganske så ung og gravid, så meg og  mamma fikk litt hakkeslepp. men han var (jordfaren) kjempeflink og kjempehyggelig... men tror jeg fortrekker en kvinnelig jordmor [;)]

påsykehuset jeg skal føde er det en mannlig jordmor. og jeg håper han har vakt når jeg føder. han er kjempeflink.
og den første fødselen han var med på var da broren min ble født for nesten 17 år siden[:D]

ORIGINAL: *AnjaElise*

Jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt, han er jo der for å hjelpe oss.. Ikke for å glane der nede eller flørte![8D] hehe..
Så lenge jeg er fornøyd med en jordmor/far, så spiller d svært liten rolle om dte er mann eller kvinne gitt![:)]

Enig[:)]

ORIGINAL: siljekua

Jeg har en mannlig lege, så hvorfor ikke en jordfar..? Jeg tror at mennene er mer "rolige" under en fødsel en enn jordmor, så jeg hadde ikke tenkt så mye over det...

Jeg ville heller trodd omvendt.. For en kvinne er dette mer naturlig, en man ville ikke forstått smertene våres på samme måte,,

vet ikke helt hva jeg tenker om det.. de har jo samme utdanningen som en kvinne liksom...!
kanskje jeg foretrekker en kvinne. men sant skal sies at under forrige fødsel var det en mannelig lege som undersøkte meg og var inne å observerte meg i 20 min ( pga hjerterlyden til snuppa steg). men riene var så vonde at jeg ga f*** i hvem som var der.. kunne ha vært brad pit, uten at jeg hadde brydd meg[:-]

Back
Topp