Mannfolk

Fridam

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Marshmallows 2022
Jeg har hatt et kjempelett svangerskap så langt, men nå (uke32) kjenner jeg at jeg begynner å bli SLITEN! Jobber fortsatt 100%, gjør husarbeid og samtidig prøver jeg å være en god kjæreste. Men jeg kjenner at jeg begynner å bli tappet for energi, og samboeren min hjelper ikke til med NOE og i tillegg klager han på ting som ikke blir gjort av husarbeid! Jeg har prøvd å forklart ham hvordan jeg har det uten å sutre om det, men uansett hva jeg sier så virker det ikke som han skjønner det! Den siste uka har jeg grått hver dag fordi jeg føler et press over meg hele tiden, og bruker energi som jeg egentlig ikke har. Og hvis jeg ikke gjør det, så vet jeg at det blir krangling og det gidder jeg hvertfall ikke.

Skulle så inderlig ønske at mannen hadde litt mer forståelse for hva som foregår både i kroppen og i hodet mitt :( selv om jeg ikke har noen plager eller har vondt så er jeg ekstremt sliten, men han klarer ikke å skjønne det..

Enig! Er i akkurat samme situasjon, har rett og slett vært i for god form gjennom svangerskapet så nå selv om jeg begynner å bli stor og ting blir tungt så blir det tatt for gitt at alt skal fortsette å være plettfritt..
Ingen kvalme, ingen energiløshet, ingen hormonutbrudd, ingen klaging, har vasket hus, klær, laget mat, jobbet og flidd meg for å være fin, så nå har jeg liksom ikke lov til å begynne å trappe ned uten at det skal bli lagt ekstra godt merke til..
:( Jeg får ikke direkte klager men jeg ser at han syns det er rotete og offer seg om han må ta ut av oppvaskmaskina som om det skulle vært gjort allerede..
Bortskjemte egentlig, når det er vi som skulle vært det :(

Enig! Er i akkurat samme situasjon, har rett og slett vært i for god form gjennom svangerskapet så nå selv om jeg begynner å bli stor og ting blir tungt så blir det tatt for gitt at alt skal fortsette å være plettfritt..
Ingen kvalme, ingen energiløshet, ingen hormonutbrudd, ingen klaging, har vasket hus, klær, laget mat, jobbet og flidd meg for å være fin, så nå har jeg liksom ikke lov til å begynne å trappe ned uten at det skal bli lagt ekstra godt merke til..
:( Jeg får ikke direkte klager men jeg ser at han syns det er rotete og offer seg om han må ta ut av oppvaskmaskina som om det skulle vært gjort allerede..
Bortskjemte egentlig, når det er vi som skulle vært det :(
Ja, jeg har skjemt bort min alt for mye, og det får jeg igjen for nå! :(

Tuller dere?????? Visste ikke at det fantes sånne mannfolk til dags dato :( Skjønner jeg er veldig heldig og blir faktisk skjemt bort av mannen min som gjør absolutt alt om dagen... (Bortsett fra det lille jeg klarer) Mannfolka deres skulle virkelig fått blitt satt på plass, man kan jo ikke forvente/ta alt som en selvfølge, og at dere skal gjøre alt... Huff nå ble jeg sjokka!!

Tuller dere?????? Visste ikke at det fantes sånne mannfolk til dags dato :( Skjønner jeg er veldig heldig og blir faktisk skjemt bort av mannen min som gjør absolutt alt om dagen... (Bortsett fra det lille jeg klarer) Mannfolka deres skulle virkelig fått blitt satt på plass, man kan jo ikke forvente/ta alt som en selvfølge, og at dere skal gjøre alt... Huff nå ble jeg sjokka!!
Heldige du, er så misunnelig på de som har forståelsesfulle mannfolk! Jeg vet han ikke gjør det for å være slem, men fordi han skjønner ikke at det går ann å være sliten uten å ha vondt eller være syk. Det er liksom ikke en "gyldig" grunn. Er så sint på meg selv fordi jeg har vært alt for snill med ham

Min hadde nok ikke skjønt hvor dårlig jeg er om ikke jordmor og lege hadde forklart han det, bekkenet mitt er helt gåent nå, klarer ikke gå mye, så må planlegge dagene godt. I begynnelsen hjalp han ikke mye, da hadde jeg hypermesis, så vært generelt dårlig hele tiden, men etter en prat med jordmor så forsto han at jeg trenger en del hjelp.

I dag tror jeg det er en som har litt dårlig samvittighet og har skjønt at jeg er utslitt.. Hele leiligheten er rydda, og han har malt ferdig siste strøk på barnerommet som har stått halvferdig i 3 mnd :) og har fått ekstra mye kos og oppmerksomhet <3 Han kan hvis han vil, håper bare ikke det er et engangstilfelle ;)

Jeg tar husarbeid i min egen tempo og har faktisk fått kommentarer om å ta det med ro av mannen, når jeg gjør for mye :) Bekkenet tar hevn straks jeg overdriver :( Er mye flinkere til å la rotet ligge enn ellers, ja. Mannen bruker vanligvis å gjøre veldig lite, men nå overrasker han meg oftere med å ha støvsugd/ryddet ut eller inn i oppvaskmaskinen hvis jeg har vært på ærend :D

Jeg blir helt satt ut at noen i det hele tatt fortsatt kan tenke sånn. Fortalte det til samboer og han bare lo! Her i huset gjør jeg akkurat nå den største jobben av alle, det å bære fram vårt felles barn, så samboer gjør det meste i huset ellers! Han vet at jeg blir supersliten og får vondt i bekkenet om jeg presser meg så han sier ofte at jeg må ta det mer med ro! Husarbeid er verst, spesielt støvsuging og vasking av gulv. Samboer jobber mye så i stedet for at han får dårlig samvittighet eller jeg presser meg for hardt har han faktisk bestilt vaskehjelp som vi får hit annenhver uke. Det er så deilig! Det er klart man skal dele på alt som har med huset å gjøre, og nå når vi har den ekstra jobben er det naturlig at mannfolkene får ta i litt ekstra :)

Skulle si det samme, men ville ikke gjøre henne mer irritert/lei :p

Her har mannen tatt seg av støvsuging og gulvvask helt siden g-testen viste positiv, og jeg har ikke bært noe annet enn dopapir etc. Når vi handler :p om jeg har en dårlig periode tar han av seg alt av husarbeid. Jeg gjør det jeg orker i mitt tempo :) samme med barna, orker jeg ikke kveldsstell så tar han seg av det.
Til vanlig deler vi på husarbeidet, sånn 50/50. Når vi tar den ukentlige husvasken så tar vi en etasje hver, og bytter på annenhver gang hvilken etasje. Ellers deler vi på det andre husarbeidet og :) så jeg har en veldig flink, snill og omtenksom mann! :)

Her har mannen tatt seg av støvsuging og gulvvask helt siden g-testen viste positiv, og jeg har ikke bært noe annet enn dopapir etc. Når vi handler :p om jeg har en dårlig periode tar han av seg alt av husarbeid. Jeg gjør det jeg orker i mitt tempo :) samme med barna, orker jeg ikke kveldsstell så tar han seg av det.
Til vanlig deler vi på husarbeidet, sånn 50/50. Når vi tar den ukentlige husvasken så tar vi en etasje hver, og bytter på annenhver gang hvilken etasje. Ellers deler vi på det andre husarbeidet og :) så jeg har en veldig flink, snill og omtenksom mann! :)
Hehe, ja var litt små-spent på hvordan den skulle bli tatt i mot, men det virker som det gikk veldig bra ;)
Her også har vi 50/50 til vanlig og tenker at kanskje det er lettere med fortåelse fra mannfolka når de allerede er vant med og hjelpe til... Jeg er i hvertfall overlykkelig over og ha en så snill og forståelsesfull mann som er livredd for at jeg skal slite meg ut og at det skal gå utover baby'n...

Hehe, ja var litt små-spent på hvordan den skulle bli tatt i mot, men det virker som det gikk veldig bra ;)
Her også har vi 50/50 til vanlig og tenker at kanskje det er lettere med fortåelse fra mannfolka når de allerede er vant med og hjelpe til... Jeg er i hvertfall overlykkelig over og ha en så snill og forståelsesfull mann som er livredd for at jeg skal slite meg ut og at det skal gå utover baby'n...
Hehe ja :D

Min mann er veldig omtenksom pga at jeg sleit med bekkenløsning de to andre svangerskapene, så han har jo sett meg gå gjennom det to ganger tidligere. I tillegg så hadde jeg hypermesis frem til uke 11 denne gangen, og det så han jo og..
Da jeg sleit med å få sykemelding dette svangwrskapet ble han tilslutt med meg til legen da han ikke gikk med på det! Han fortalte legen rett ut at han såg at jeg sleit for hver gang jeg kom hjem fra jobb sleit jeg med å gå og jeg så visst ut som en gammel dame med gikt :p så det vises tydeligvis godt at jeg sliter :p ikke gøy, men tror det er lettere for han å ha forståelse for plagene når han ser de. Men så har jeg en veldig omsorgsfull mann, han er veldig lik pappaen sin for svigerfar er likedan. Svigermor også for den saks skyld, men tror det har litt å si at svigerfar har lært barna sine at menn også hjelper til hjemme. da er jo gutta oppvokst med det. Evig taknemlig for valget av mann ;)

Jeg tror nok det er lettere for mannfolka dersom det er synlige plager. Gå som ei kråke - det syns. Kaster opp i tide og utide - det syns også. Men å f.eks sove bare 3-4 timer hver natt i månedsvis, den er kanskje litt verre.

Hehe, forventet egentlig å få sånne tilbakemeldinger, for det er jo helt på trynet :p hadde tenkt det samme selv

Har ikke hatt noen plager i svangerskapet, så tror nesten han glemmer at jeg er gravid av og til :p magen er også svært liten til at jeg snart er høygravid, så han tenker sikkert at da er det jo ikke noe tungt. Men jeg tok meg en alvorsprat med han samme kvelden, og fortalte ham akkurat hvordan jeg har det. Jeg er alt for dårlig til å kommunisere og si i fra når det er noe som plager meg, forventer liksom at han skal skjønne det. Det er noe jeg må bli flinkere til :) kan jo ikke forvente at en mann skjønner hvordan det er å være gravid heller. Det er jo ikke før nå at jeg har begynt å kjent på det heller.
Graviditeten har ikke vært et hinder for noe som helst, hverken jobb eller husarbeid og andre aktiviteter. Det er forsåvidt ikke det nå heller, annet enn at jeg blir fort sliten :)

Dere er veldig heldige som har menn som er flinke til husarbeid, jeg må nok bare innse at min aldri kommer til å bli det ^^ men han har mange andre gode kvaliteter da ;) ❤️ hihi

Hehe, forventet egentlig å få sånne tilbakemeldinger, for det er jo helt på trynet :p hadde tenkt det samme selv

Har ikke hatt noen plager i svangerskapet, så tror nesten han glemmer at jeg er gravid av og til :p magen er også svært liten til at jeg snart er høygravid, så han tenker sikkert at da er det jo ikke noe tungt. Men jeg tok meg en alvorsprat med han samme kvelden, og fortalte ham akkurat hvordan jeg har det. Jeg er alt for dårlig til å kommunisere og si i fra når det er noe som plager meg, forventer liksom at han skal skjønne det. Det er noe jeg må bli flinkere til :) kan jo ikke forvente at en mann skjønner hvordan det er å være gravid heller. Det er jo ikke før nå at jeg har begynt å kjent på det heller.
Graviditeten har ikke vært et hinder for noe som helst, hverken jobb eller husarbeid og andre aktiviteter. Det er forsåvidt ikke det nå heller, annet enn at jeg blir fort sliten :)

Dere er veldig heldige som har menn som er flinke til husarbeid, jeg må nok bare innse at min aldri kommer til å bli det ^^ men han har mange andre gode kvaliteter da ;) ❤️ hihi
Hehe joda men når andre er lei så vil man jo ikke gni det inn liksom :p men nå har du sikkert roa deg virker det som så ;)

Hehe nei ikke alle menn er like! Og godt er det egentlig, for vi damer ser jo etter ulike ting hos menn :p alle kan jo ikke være like! Hadde vært kjedelig da ;)
Håper han hjelper deg mer heretter i svangerskapet! Magestørrelse og tidligere plager eller ikke, om du føler du ikke orker så mye som før så bør han hjelpe deg:)

Back
Topp