Mannfolk! *fare for syt*

giggsy

Forumet er livet
VIP
Hvorfor er det så mange mannfolk som er totalt ubrukelige på hjemmefronten? Selv har jeg mest lyst å kaste faenskapet på huet ut døra, men det blir vanskelig av to årsaker, han veier over 100 kg og det er hans hus. [:-] Håper virkelig jeg klarer å oppdra guttene våre bedre enn svigers har klart med sin gutt. Men det skal vel egentlig ikke så mye til å gjøre bedre arbeid enn dem, de er ubrukelige selv. De behandler fremdeles lille gutten sin, som er 42 år, som om han skulle være ca 14 år.

Istedet for å rydde på kjøkkenet, som var fullt av rot fra før av (sånn blir det når jeg tar fri en kveld), så lager han vafler og roter enda mer. Går i fra alt og går og legger seg rett før kl 15. [8|] Storebror skal hentes i barnehagen snart og man skulle egentlig ha laget middag, men det nytter jo ikke å lage middag på et kjøkken som er overfyllt av rot. Tenker planen hans er å sove, la det være rotete, sånn at vi kan ha kjøpepizza til middag i kveld. Blir ikke aktuelt for min del. Er lei det usunne kostholdet hans. Dessuten, om ikke jeg vekker ham så sover han fint til i morgen. Sånn blir man gjerne når man er adoptert, enebarn og bortskjemt som fy. Han har aldri lært å tenke på andre enn seg selv, han har alltid vært midtpunktet. Og han gjør det med glans, tenker på seg selv altså. I hans verden er det bare ham, så følge med på hva klokka er gjør han ikke. For ungenes del hadde det vært greit å få dette her til å fungere, men ser jo at etter snart 8 år har han ikke forandret seg så mye så er vel bare å glemme at han skal forandre seg i tiden som kommer. [>:]

Bare for å ha sagt det, nei, jeg vet at alle enebarn ikke blir som ham. Men han har blitt sånn.

Huff, dette var ikke noe gøy lesing! Jeg vet en ting som har funket fint her så er det å pakke sakene, ta med ungen(e) og dra bort et stund hvis du har mulighet. Da kan han sitte i sitt eget hus, nedsylta i rot og kjenne litt på det at han kansje savner de herlige barna og mora deres [:D]
Håper for hans og deres del at han skjerper seg![:)]

Når det kommer til det med enebarn, så kjenner jeg et tilfelle. Uten at jeg skal sette noen her i bås! For alle er selfølgelig ikke slik!

uff, nei sånn kan man jo ikke ha det! hadde blitt så sinna jeg! dratt han opp å tvinga han til å vaske! neida... men er det man har lyst til med sånna mannfolk!

men ville prøvd det ice skrev. pakket og tatt med ungene avgårde en stund, så kanskje hanskjønner alvoret...

lykke til iallefall ! sender deg en klem

ta deg ferie..deg og ungene UTEN han...

Problemet er bare at han syns det er fint å få være hjemme alene, for da kan han sove hele dagen og være oppe om natta og gjøre som han vil. Om man skulle gjettet alder på ham så ville jeg tippet 16 år. [:-] Han er uføretrygdet men kjører litt med aviser og det foregår jo stort sett på kvelds- eller nattestid. Har vært bortreist flere ganger uten han siden jeg har alt av familie og venner på mitt hjemsted og ikke her. Har kommet hjem til bomba hus noen ganger ja, så må alltid gi beskjed om at han får se til å rydde før jeg kommer hjem om jeg er bortreist. Før jeg flytta inn her så var foreldrene her hos ham og rydda og styrte, både ute og inne, i tillegg til at de betalte vaskehjelp for ham. Mora tok med skittentøyet hans og vaska, tørka og la sammen. Hun gjorde det noen ganger etter jeg flytta inn også, men jeg ga beskjed om at skittentøyet mitt ville jeg ha i fred. [8D]

Skal legges til at han er utrolig snill, det står ikke på det, han er bare ødelagt av foreldrene sine. [&o]

åj hjelpes.. nei, da hjelper det ikke å dra bort noen dager heller...

Nå har jeg en veldig hjelpsom kjæreste, men om det er noe jeg vil ha gjort NÅ (har ryddekick noen ganger) så får han valgalternativer.. feks" vil du heng opp klær eller bytt sengtøy?"[8D] skikkelig teit.. men jeg vil ha gjort aøt effektiv, så vi kan kose oss å slapp av resten av dagen :)

har du prøvd å pratet ordentlig til han om det? ka om dere tar hver deres rom å vake/rydde.. feks hjem her har jeg vasking av klær og han oppvaskmaskinen.. resten deler vi på [:)]

håper det blir bedre hvertfall! lykke til :)

Hvis d hjelpe så har eg d heilt likt her... Bare at han e 23 og isje 42, og jobbe ganske mye, men når han isje jobbe så e d kun soving og tv og spela x-box....!! [&:][:)]

Haha leste innlegget ditt og begynte å lure på på eksen min levde et dobbelt liv haha [8D][:-] er jo helt lik på mannen din og er og adoptert.

Huff da...skjønner at du blir ganske irritert under sånne forhold!

Virker jo som foreldrene hans har sydd puter under armene hans, så han har aldri måttet klare seg selv.
Har du snakket med foreldrene hans om det? selv om det kanskje er kleint....for det hadde jeg syntes det hadde vært....men jeg tror kanskje jeg hadde bedt dem om å la "gutten" få prøve å være mann og klare seg selv...

Det er ofte (synes jeg det virker som da...) at de som har foreldre som alltid ordner/rydder/lager mat og tar seg av det meste for en ender opp sånn som det her.
Og de som har bodd litt for seg selv, og måttet rydde, vaske og alt det som hører med klarer seg ganske bra [:)]

Min kjæreste er ganske flink til å hjelpe til her hjemme....det hender jeg bare må mase litt noen ganger, men [:D].
Men han hjelper meg å vaske,støvsuge,innimellom brette klær og tørke støv (noe som er skikkelig hat å gjøre synes jeg...hihi!).

Så jeg kan ikke annet enn å rose samboeren min for dette [:D]

Jeg skal innrømme at jeg synes litt synd på deg, da det ikke engang hjelper at du tar med deg barna og drar bort en stund.
Man vil jo gjerne føle at man blir savnet!!! [:)]

Finnes mange sånne mannfolk du! Min er sånn og. Bodde hjemme hos mor da jeg traff han, par-og-20 år gammel, og moren vasket alle klær, ryddet rommet hans, laget all mat, tok seg av all rydding..

Hvis jeg vil at han skal gjøre noe, må jeg be han om det. Det er svært sjelden han ser at noe trengs å gjøres her.
Hvis jeg ber han gjøre noe, gjør han det da...Vi har hatt *mange* diskusjoner om temaet husarbeid...men likevel må han få beskjed om hva som skal gjøres.

Hehe, ja mannfolk!!! Min er og litt sånn, men bare litt, for når jeg blir litt sinna og ber han om å gjøre ting nu... så gjør han det! Tørr ikke annet. Men så er min mann hverken enebarn, adoptert eller særlig bortskjemmt (jo, litt bortskjemt), men han klarer det like fint fordetom [:D]
Her har vi fått sånn tårlig greie på ting, og her hjalp det å slippe "Udyret" inni deg løs...

Må vel bare prøve litt forskjelig og se hva som "biter" på han... [;)]

Nytter ikke å snakke med foreldrene hans. Mora er i ferd med å bli senil (selv om hun sier legen sier hun kommer til å bli bra, faren sier hun bare blir verre og verre og det merker vi og). Faren til sambo er utslitt av å "passe på" fruen, så de gjør jo ikke så mye for sambo lenger, men han er jo allerede "ødelagt" etter alle disse årene. Han får fremdeles penger av dem hver gang han spør, for hos ham så er det sånn at han kan bare bruke opp pengene sine så går han til foreldrene og får mer. Derfor har vi ikke felles økonomi her i huset.

Jeg har snakket med ham om dette her med husarbeid ørten ganger, og jeg har hatt reale utblåsninger flere ganger. Da blir det bra i noen dager, kanskje en uke, før det er tilbake til samme tralten. Mamma sier jeg får henge opp en plan til ham, slike vi hadde da vi var små, altså en liste med ukedagene og hva han skal gjøre. Men vet at han blir dritsur om jeg finner på noe sånn så jeg vet ikke jeg. [:-] Han er jo ikke skyld i dette her selv, det er foreldrene hans sin feil. Det er ikke sånn i huset hos svigers at svigerfar ikke gjør noen ting i huset. Han gjør mye han, uten at noen må be ham om det eller mase på ham. Han lager middag, han baker(!), han rydder og han vasker.

Svigermor spurte meg en gang om jeg syns de hadde skjemt sønnen vekk, da hadde vi ikke vært sammen så lenge og jeg kjente dem ikke så godt, så da var jeg jo så dum å si at neida, ikke noe spesielt. [>:] Finnes jo ikke sant da. Men det verste er at det er helst etter han ble voksen de har skjemt ham vekk. [:-]

ORIGINAL: mamma85

Haha leste innlegget ditt og begynte å lure på på eksen min levde et dobbelt liv haha [8D][:-] er jo helt lik på mannen din og er og adoptert.

Hahaha, kunne jo vært ham, men såvidt jeg vet har han ikke hatt noe samboer før meg. Han har hatt dame men ikke samboer. Han er for øvrig født på Voss, noen som vet om noen som fødte en gutt i 1968 på Voss for så å gi ham fra seg? [8D] Hadde faktisk vært artig å visst om han har noe biologisk familie, tenker på guttene våre og. Hadde vært kjekt å vite noe om den biologiske slekta deres på farens side, men han er ikke interessert å vite noe selv. Slekta han er adoptert inn i har han ikke kontakt med, har bare kontakt med foreldrene sine så det er ganske stusselig på hans side.

ORIGINAL: Vugge

Uff, det hørtes slitsomt ut!![&:] Skjønner at du blir lei av det der! Ser han ikke at du blir sliten av det da?..

Er vel kanskje litt sånn når man er adoptert at man blir alt for bortskjemt når først det barnet man har ønsket så mye endelig kommer,men syns ikke det er noen unnskylding eller forklaring altså.. Er han såpass gammel så er det lov å tenke sjæl.. [8|]

Har ikke noen gode råd men skjønner du blir veldig frustrert!! [&:]

Hehe helt greit det. Tror egentlig han er et håpløst tilfelle. [8D]

Back
Topp