Mannens prioriteringer

Bondefruen

Forelsket i forumet
Hvordan prioriterer kjærestene deres nå for tiden?

Her har JEG malt hver vegg, tak å alle lister i tak, rundt vinduer å dører alene! Holder fortsatt på men det lille jeg har igjen.

Han gidder ikke å gjøre ferdig gulv å gulvlister (han lar meg ikke gjøre det) å jeg vil mer enn gjerne bli ferdig før jenta kommer!!

Ja han er bonde, å JA jeg vet det er mye å gjøre på gården, men han er då mye mer sliten enn meg heeele tiden. For han vet jo ALT om hvordan det er å bære gravid, ha bekkenløsning å kvalme (enda!) i tillegg til at kroppen mer en tydelig forbereder seg til fødsel å sover VELDIG dårlig nå for tiden!

JEG ER SÅ FORBASKA LEI Å IRRITERT PÅ DET FORBASKA MANNFOLKET!!!!!!!!!!!!!! Jeg har gjort alt selv i hele svangerskapet å vil bare flytte ut!!!!!!! Jeg er lei av å ta henssyn til HAN hele tiden! Jeg holdt på i fjøset frem til jeg var 26 uker på vei, å enda hjelper jeg til med dyra ute!!! Bare sånn for å hjelpe han, å jeg har gutten, husarbeid, oppussing, lager middag hver dag +++++

Gråter en skvett, for jeg er så sliten å møkk lei

Vi har veldig forskjellig hverdag, både mannen min og jeg har 8-16 kontorjobber. Vi har heller ikke barn fra før. Min kjære er flink å si at jeg må slappe av, men ikke alltid han ser av seg selv hva han kan gjøre for å bidra til nettopp det. Men når jeg sier i fra eller spør er han alltid snill og lager middag eller tar i litt ekstra med annet husarbeid etc.

Jeg vet ikke hvordan det er for mannen din, men det høres jo ut som du har for mye nå i alle fall. Selv om han "alltid" har mye og også blir sliten ville jeg kanskje forventet litt ekstra av han likevel nå. Er det noe dere fyller dagene med som kan utsettes, eller gjøres mer lettvint en periode for å frigjøre tid og energi til oppussinga? Er han så sliten som han sier? Det at du er mest sliten betyr jo ikke at han ikke er det heller... Det er vanskelig å vite hva man skal kunne forvente av partneren sin. Har dere snakket om det (utenom å kanskje krangle/kjefte)? Kanskje kan dere legge en plan sammen, om dere får snakket ordentlig om det?

Vi har veldig forskjellig hverdag, både mannen min og jeg har 8-16 kontorjobber. Vi har heller ikke barn fra før. Min kjære er flink å si at jeg må slappe av, men ikke alltid han ser av seg selv hva han kan gjøre for å bidra til nettopp det. Men når jeg sier i fra eller spør er han alltid snill og lager middag eller tar i litt ekstra med annet husarbeid etc.

Jeg vet ikke hvordan det er for mannen din, men det høres jo ut som du har for mye nå i alle fall. Selv om han "alltid" har mye og også blir sliten ville jeg kanskje forventet litt ekstra av han likevel nå. Er det noe dere fyller dagene med som kan utsettes, eller gjøres mer lettvint en periode for å frigjøre tid og energi til oppussinga? Er han så sliten som han sier? Det at du er mest sliten betyr jo ikke at han ikke er det heller... Det er vanskelig å vite hva man skal kunne forvente av partneren sin. Har dere snakket om det (utenom å kanskje krangle/kjefte)? Kanskje kan dere legge en plan sammen, om dere får snakket ordentlig om det?

Han har hele tiden sagt at han er så glad for at han har funnet ei dame med skikkelig bein i nesa, som ikke sitter å bare klager når jeg har vondt eller er sliten. Men nå gidder jeg ikke mer... Jeg klarer såvidt å gå opp trappen, å det er aldri noe spørsmål om jeg trenger hjelp.

Jeg kan jo ikke si at jeg er mest sliten, jeg vet jo ikke hvordan han har det:) Men jeg reagerer på at jeg må ta henssyn til at han er sliten, men jeg blir aldri tatt henssyn til når jeg er sliten...

Vi har ikke krangler noe om dette, kun snakket:) Men det bare glir ikke inn...

Her er det vanvittig dårlig prioritering.... Gjesterommet skulle stått ferdig i august og er ikke begynt på en gang! Vaskerommet er akkurat ferdig pga masse mas fra meg... Må bare fortsette å mase for å få ferdig det forbaska gjesterommet!!

-Fra appen-

Det er forskjellig fra en til annen i forbindelse med jobb rutiner og hvilken type jobb man har.

Her har jeg gjort alt selv hjemme i tillegg til at jeg hjelper ham på butikken. Han har lengre dager enn meg på jobb(4:30-19/20) så forventer ikke at han skal hjelpe meg mye hjemme. I tillegg jobber han lørdager og søndager. Så her var enten jeg gjøre det selv eller må jeg vente til han finner tiden for å hjelpe (som jeg vet han har ikke, stakkars). Da valgt jeg å gjøre alt selv i god tid med litt planlegging. Jeg har ingen som kan stiller opp for hjelp heller. Det gikk bra og jeg er fornøyd med at jeg klarte alt i god tid nå:) Jeg er bare spent hvordan blir det frem over:)

Må bare få det ut, alt frustrasjonen. Er ikke like enkelt å forstå hva de mannfolka tenker som regel. Han min vil at vi skal gjøre ting sammen av oppussing, men han blir ikke med når jeg begynner på noe. Har i grunn gitt det opp og bare gjør ting på egenhånd. Han får litt dårlig samvittighet når jeg gjør en del og ikke han. Så kanskje han tar ting inn på seg og begynner å gjøre noe.

Kjenner meg litt igjen her. Han spør om hva han kan gjøre for meg og om jeg har vondt og sier stakkars noen ganger, men når det kommer til stykket blir det ofte at jeg gjør ting sjøl og at han ikke ser at jeg trenger hjelp før det er for seint. Ofte spør jeg ikke fordi da blir det sukk og stønn før det skjer noe. Han er bortskjemt og det er min skyld, så den eneste måten å endre noe på er vel å virkelig "sette foten ned" når det gjelder.

Her er all opppussing lagt på hylla selvom vi har uferdige prosjekter. Jeg er avhengig av at han gjør mye av husarbeidet pga bekkenet mitt, så vi venter til jeg er "friskmeldt". Men jeg må stadig minne han på hva som skal gjøres og at jeg klarer det ikke. Tror desverre bare mannfolk ikke ser det samme som oss :P

Her hjemme er han javnt over flink, jeg har vært i såpass god form at selvom jeg har vært sykemeldt har jeg kunne tatt husarbeid uten større problemer. Men plutselig slå maktesløsheten inn med vonde kynnere og smerter i uke 34 ca, og da har han ikke klart å forstå helt at ting har blitt veldig tungt for meg. Jeg måtte selv fly tur/retur Bodø i uke 36+1 med hunden fordi han ikke orket etter full jobbuke. I ettertid har han innsett at han kanskje burde gjort det, men jeg skjønte også argumentasjonen hans med hvorfor jeg burde gjøre det selv.
Idag har vi flyttet hele dagen og han har styra og holdt på med god hjelp av lillebroren. Bsre vi får alt på plass i leiligheten nå kam vi bare nyte roen og vente på lille :)

Min mann er forsåvidt flink, innimellom...Men nå har min dårlige tid slått inn for alvor. Jeg føler det er MYE vasking og rydding som gjenstår og er skikkelig utålmodig med å få tingene i orden før fødsel. Jeg er fremdeles i god form og ønsker gjøre mye av det selv, men noen ting MÅ han ta. Meeeen jøss i all verden så ufattelig lang tid det skal ta før han setter i gang da!!!!! Han har riktig nok hatt en vanvittig jobbperiode og har hatt behov for å hente seg litt inn igjen, men nå går vi på andre uke med "avslappning" og nå får han jaggu få ut finger'n. Han lager mat og rydder kjøkken. Resten tar jeg meg av, samt redebyggingingen. Nå har jeg gitt han ett konkret prosjekt, og det innebærer å rydde i egne ting som står lagret på gjesterommet. Det tar han 1 time å få det gjort, men har han begynt?!! NEI! Nå har han fått til tirsdag, så pælmer jeg det ut i garasjen!! Til helga får jeg gjester og da skal det være strøkent :) sånn er det bare!

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Vis vedlegget 77726

Jeg sendte dette til han på SMS fra jobben i dag, da lovet han meg å ta tingene jeg har bedt han om i morgen ;) - Tusen, tusen takk til Babyverden-appen!!! :P

Dette bruker jeg og gjøre og, og denne her skal han jaggu i meg få :P Han er flink å hjelper meg, men ofte treig, noe jeg ikke takler om dagen :P hehe! Skal noe gjøres, så skulle det helst ha vært gjort i forrige uke! Haha!

Jepp! Om han ikke tar det sånn helt umiddelbart, så synes jeg i det minste at han kan ta det med en eneste gang :P Ikke et urimelig krav det ;)

Min mann er og jobber i huset vi holder på å bygge fra 8-8 eller senere om kvelden, så her har jeg ansvaret for alt i selve huset :p hehe. Han jobber offshore og er i huset hver ledige stund for å prøve å få det ferdig til babyen kommer. Jeg er og ganske mye der og hjelper til, så alt her hjemme står litt på vent i grunnen. Han tar så mye hensyn til meg at jeg nesten blir irritert, tror av og til han mener graviditet er en sykdom :P så om jeg hadde velgt å legge med ned på sofaen for å ligge der ut svangerskapet hadde det sikkert vært helt ok for han, han hater at jeg skal trene, at jeg vil hjelpe i huset osvosv og prøver å få meg til å slappe av. Og det er ganske irriterende det også :p men han er jo verdens snilleste så jeg kan ikke være så veldig sur på han for det.. Men han har nå etterhvert innsett at det ikke er vits å prøve å fortelle meg hva jeg skal gjøre/ikke gjøre :)

Her har an vært uengasjert store dela av svangerskapet, heilt t da blei snakk om å leiga container og rydda ut av kjellaren ;)
Ette da har an faktisk forstått at når eg spør om hjelp t nåke, så e da berre å hiva seg rundt, spesielt ette eg fekk pyntelisto frå badreomsinnredningen i håve... :P

Min mann er forsåvidt flink, innimellom...Men nå har min dårlige tid slått inn for alvor. Jeg føler det er MYE vasking og rydding som gjenstår og er skikkelig utålmodig med å få tingene i orden før fødsel. Jeg er fremdeles i god form og ønsker gjøre mye av det selv, men noen ting MÅ han ta. Meeeen jøss i all verden så ufattelig lang tid det skal ta før han setter i gang da!!!!! Han har riktig nok hatt en vanvittig jobbperiode og har hatt behov for å hente seg litt inn igjen, men nå går vi på andre uke med "avslappning" og nå får han jaggu få ut finger'n. Han lager mat og rydder kjøkken. Resten tar jeg meg av, samt redebyggingingen. Nå har jeg gitt han ett konkret prosjekt, og det innebærer å rydde i egne ting som står lagret på gjesterommet. Det tar han 1 time å få det gjort, men har han begynt?!! NEI! Nå har han fått til tirsdag, så pælmer jeg det ut i garasjen!! Til helga får jeg gjester og da skal det være strøkent :) sånn er det bare!

Noen ganger må man bare stille krav med konsekvenser :) Håper det funker!

Min mann er og jobber i huset vi holder på å bygge fra 8-8 eller senere om kvelden, så her har jeg ansvaret for alt i selve huset :p hehe. Han jobber offshore og er i huset hver ledige stund for å prøve å få det ferdig til babyen kommer. Jeg er og ganske mye der og hjelper til, så alt her hjemme står litt på vent i grunnen. Han tar så mye hensyn til meg at jeg nesten blir irritert, tror av og til han mener graviditet er en sykdom :P så om jeg hadde velgt å legge med ned på sofaen for å ligge der ut svangerskapet hadde det sikkert vært helt ok for han, han hater at jeg skal trene, at jeg vil hjelpe i huset osvosv og prøver å få meg til å slappe av. Og det er ganske irriterende det også :p men han er jo verdens snilleste så jeg kan ikke være så veldig sur på han for det.. Men han har nå etterhvert innsett at det ikke er vits å prøve å fortelle meg hva jeg skal gjøre/ikke gjøre :)

Så heldig du er :) Det er jo bedre at han "maser" på at du må ta det med ro enn at han maser på at du må gjøre ting. Det har min mann gjort av og til. Han skjønner ikke helt at formen går opp og ned og at jeg stort sett gjør det jeg orker og kanskje litt til, men at det må skje i mitt tempo. Nyt at du har en omsorgsfull mann :)

Min prioriterer husbygging. Men syns han er flink til å ta seg av mini når jeg ber om d el sier jeg er sliten.

Hender han støvsuger eller hjelper til å rydde ut av oppvaskmaskina

Sent from my iPhone using BV Forum

Noen ganger må man bare stille krav med konsekvenser :) Håper det funker!

Ja, han tok det i dag :) Så nå er hu mor så mye blidere også! ;) Det tok han 30 min å få det gjort, så jeg er fatter ikke at han har orket all den masingen og irritasjonen for så lite... Nå må jeg bare få gjort det jeg skal gjøre, så blir det så bra her atte! :)

er ikkje lett med de derre mannfolka, min har så mye å oppi hode av ting han sku ha gjort at han får ikkje gjort noe... jobber to fulle jobber (i Nordsjøen og et bilverksted). så her i huset er det vel så og si eg som gjør alt! lager mat! kjører i bhg, er litt på jobb! handler, lager middag! henter i bhg, gjør det meste med barna og legger begge... så ja kan vel trykt si at eg er sliten! heilt pompa for energi.. dette er fjerde gang eg et gravid og er no drit lei! gleder meg sånn til denna gutten kommer ut og eg bare kan kose meg med han...
i april utvia vi stua, på lørdag klarte han og eg å sette opp lister i taket! men alt ant av lister gjenstår enda... men får tro det kommer no...
jada deilig å få klaga litt på mannfolket....

Back
Topp