Mannens interesse for kvinnen

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Er din mann interessert i deg som kvinne med alt det innebærer?
Min mann er det. Han leser seg opp på alt fra kvinnekroppen til mensen, prevensjon og alt som ellers skiller kvinner fra menn når det gjelder det biologiske. Han spør om han lurer på noe, og er aldri pinlig berørt av noe av det.
Så hvordan er det hos dere? Snakker dere om mensen eller er han en av de som grøsser av det hele? :)
 
Vi snakker om mensen og diverse andre ting, han er vel relativt interessert og syns det er spennende at kvinners syklus kan påvirke så mye av livene våre, lurer på hvordan ting føles og sånt. Vi snakker ikke om det daglig, men sånn inni mellom. Jeg har inntrykk av at han kunne mye om dette også før vi møttes, men at han har lurt på hvordan ting påvirker meg mer enn det fysiske som skjer.
 
Han vil vel helst ikke vite så mye om akkurat mensen, men vi kan tulle med den. :p Jeg siterer ofte fra serien Mens av Cess på YouTube og han har begynt litt og nå :p
Tror ikke han er så interessert i å vite om kvinnekroppen, men er ikke sånn at vi ikke kan snakke om det. Han vil gjerne at jeg begynner på pilla for vi bruker ikke noe prevensjon akkurat nå, da. Det har vi snakket om en stund :p
 
Flott dei interessere seg :) Beste måten å få slutt på utsagn som "har du mensen"? Om me er sur kanskje :)
 
Han sitter ikke og leser om slike ting men han har jo sett mye og jeg snakker med han om alt slikt. Han var med på infertilitetstingene og jeg fortalte han masse da og han var med på kontroller i graviditeten. Han er ikke redd for blod i det hele tatt og var en stor støtte under begge fødslene. Under den andre fødselen mens jeg hadde ballong (den ble satt i gang pga. misfarget fostervann) hjalp han meg å bytte de store bindene og trusene, jeg hadde så vondt at jeg ikke fikk det til på egen hånd.

Da han var 19-20 jobbet han litt som hjemmehjelp ved siden av studiene og det innebar blant annet å vaske gamle damer og menn. Han lar seg ikke skremme eller støte av kroppsvæsker eller sykdom, og har aldri gjort det. Blir ikke flau heller.

Nå er han jo den eneste «hannen» i huset, med meg og to jenter, og det synes han bare er hyggelig. Det eneste han kanskje ble litt sjokkert over var bæsjebleiene da eldste var nyfødt, og alle stedene bæsjen ender opp :p det var litt sånn uææææ. Hahaha.
 
Han sitter ikke og leser om slike ting men han har jo sett mye og jeg snakker med han om alt slikt. Han var med på infertilitetstingene og jeg fortalte han masse da og han var med på kontroller i graviditeten. Han er ikke redd for blod i det hele tatt og var en stor støtte under begge fødslene. Under den andre fødselen mens jeg hadde ballong (den ble satt i gang pga. misfarget fostervann) hjalp han meg å bytte de store bindene og trusene, jeg hadde så vondt at jeg ikke fikk det til på egen hånd.

Da han var 19-20 jobbet han litt som hjemmehjelp ved siden av studiene og det innebar blant annet å vaske gamle damer og menn. Han lar seg ikke skremme eller støte av kroppsvæsker eller sykdom, og har aldri gjort det. Blir ikke flau heller.

Nå er han jo den eneste «hannen» i huset, med meg og to jenter, og det synes han bare er hyggelig. Det eneste han kanskje ble litt sjokkert over var bæsjebleiene da eldste var nyfødt, og alle stedene bæsjen ender opp :p det var litt sånn uææææ. Hahaha.
Ja, men den forstår jeg :hilarious: frøkna her hadde hvit body en gang (tror hun var et par mnd gammel), og det eneste som fortsatt var hvitt etter bæsjebleien som kom, var skuldrene og foran på brystet på bodyen. Resten var dekket:nailbiting:
 
Vi snakker om alt, men han leser ikke om det. Han kommer fra ett land hvor alt av seksualundervisning og kvinnekropp stort sett er ukjent, så da er det jo ekstra gøy å lære han :p
 
Tror ikke han leser så mye om kvinnekroppen, men han vet det meste.
Vi snakker åpent om alt som har med kropp å gjøre.
Mannfolk er ofte enkle, mens vi er mer kompliserte.
Han har jo vært med på 2 svangerskap og fødsler, pluss amming og meg som forteller om alt som skjer.. så han har jo fått med seg litt
 
Vi snakker om det meste, men han er ikke veldig interessert altså.
 
Vi er veldig åpne og snakker om det meste. Men tror mannens kunnskap om kvinneting triumferer på pupper og bher :hilarious: Var han som leste seg opp, målte og fant riktig størrelse og cupform til meg. Tenk! At jeg har gått i så mange år med bh som ikke passer :rolleyes: Tar han alltid med om jeg skal kjøpe bh :p
 
Flott dei interessere seg :) Beste måten å få slutt på utsagn som "har du mensen"? Om me er sur kanskje :)
Til sånt svarer man: "ja, og jeg våknet opp i en dam av mitt eget blod i morges, vil du ha den opplevelsen imorgen kanskje?". Da bør de ha vett nok til å holde kjeft.
 
Ja vi snakker en del om det nå som vi prøver aktivt på barn. Han er ganske opptatt av dette med eggløsning og hvordan jeg føler meg, men han vil ikke høre så mye om mensen og detaljer rundt det :hilarious:
 
Mannen min ELSKER å lære alt om alt mulig rart, så han spør og graver masse hvis det er noe han lurer på :)
 
Back
Topp