Mannen

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Jeg er så sinnsykt lei av å ha mannen rundt beina døgnet rundt. Han har pappaperm nå. Jeg er arbeidsledig så det er ikke hans feil at vi er to hjemme på dagtid. Men problemet er at han lever et usosialt liv. Han er aldri ute på noe. Kun en kveld i uken går han ut for å spille gitar. Det varer i to timer. Så er han tilbake i stua igjen. Det klikker snart for meg. Det er jeg som ordner alt med lillegutt og tar nettene. Han gjør bare noe hvis jeg ber han om det. Jeg har utallige ganger spurt om han ikke kan ta seg en tur ut og finne på noe. Samme hva. Bare så jeg får litt luft. Da gjør han det. Men så blir det med den ene gangen til jeg spør igjen. Jeg kjenner mange som har det stikk motsatt. At mannen aldri er hjemme og de må ha ungene mye alene. Men jeg begynner å lure på om jeg faktisk hadde foretrukket det.
Måtte bare få det ut! Sprenger snart noen blodkar her!

Siden jeg er alene skal jeg ikke snakke for høyt, men har hatt ett forhold som var sånn...jeg gikk på veggen!! Det var ikke barn i bildet, så det var bare oss to. Jeg fikk aldri "alenetid" hjemme og det gikk på forholdet løs. Alt jeg kan si er å prøve og snakke med ham om det. Ellers sender jeg en god klem full av forståelse[emoji173]️

Siden jeg er alene skal jeg ikke snakke for høyt, men har hatt ett forhold som var sånn...jeg gikk på veggen!! Det var ikke barn i bildet, så det var bare oss to. Jeg fikk aldri "alenetid" hjemme og det gikk på forholdet løs. Alt jeg kan si er å prøve og snakke med ham om det. Ellers sender jeg en god klem full av forståelse[emoji173]️
Huff så grusomt. Alenetid hjemme er et sterkt behov. Jeg leste at vi damer har behov for alenetid 15% av av våkentiden vår. Akkurat nå har jeg alenetid kun i bilen på vei et sted og på badet (låser døren). Godt å høre at det ikke bare er meg som går på veggen av sånn mannfolk. Kan ikke fatte at DE trives med å gå hjemme og trø fra morgen til kveld. Jeg hadde blitt sprø av å aldri treffe andre folk. Ikke rart at statistikken sier at kun 54% av skilte kvinner lider etter skilsmissen mot 84% av mennene [emoji23]

Skjønner du blir lei.. Men hva med og la han ta hele ansvaret? Så drar du ut så ofte du kan ut av huset, om det bare er på butikken e.l. Nå veit jeg jo ikke hvor gammelt barnet deres er, men ville tro at du kunne sendt han ut på minst en times trilletur og si til han at; jeg trenger litt tid til å ordne her hjemme for meg selv. Han bryr seg kanskje ikke så mye med hva du evt skal ordne med!? ;) si det hver bidige dag, så skjønner han kanskje greia etterhvert!? Om du ikke konfronterer han med det da.
Jeg går hjemme sammen med far i pappaperm. Nå venter vi riktig nok en til rett rundt hjørnet. Men jeg lar han gjøre alt med pjokken, så og si.. Ellers ville han nok typ forventet at jeg skulle gjort det meste, for det er litt typisk meg:facepalm: Han går heldigvis ut av huset på eget initiativ, så heldig der.
Uansett, viktig å snakke sammen ellers går det fort i stå!:banghead:

Hilsen ei som jobber mye med seg selv for snakke sammen med samboeren sin, fordi hu er litt rar og tror det blir konflikter ut av alt:hilarious::p

Høres likt ut som vi har det i helger og ferier ;) Vi er alltid sammen!!! Mannen er lærer og har lange ferier, så vi er overalt sammen, men jeg liker det også. Lengste jeg har vært borte fra lillegutt etter fødsel er 2,5 timer ;) Men synes det er godt med en tur alene på butikken en ettermiddag, og velfortjente bæsjepauser..... Glad mannen min er hjemme og ikke farter på byen etc. Men merker det gir mindre rom for at jeg kan ta med en tur på kino venninner også. Treffer kun venninner med barn på dagtid når han er på jobb, så har ikke vært på kino eller drukket vin etter han ble født. Mange synes sikkert jeg er rar.....

Høres likt ut som vi har det i helger og ferier ;) Vi er alltid sammen!!! Mannen er lærer og har lange ferier, så vi er overalt sammen, men jeg liker det også. Lengste jeg har vært borte fra lillegutt etter fødsel er 2,5 timer ;) Men synes det er godt med en tur alene på butikken en ettermiddag, og velfortjente bæsjepauser..... Glad mannen min er hjemme og ikke farter på byen etc. Men merker det gir mindre rom for at jeg kan ta med en tur på kino venninner også. Treffer kun venninner med barn på dagtid når han er på jobb, så har ikke vært på kino eller drukket vin etter han ble født. Mange synes sikkert jeg er rar.....

Vi har det HELT likt (bortsett fra at mannen kan ta seg noen turer ut på dagtid uten oss da, men ikke byen )og jeg har ikke behov for noe annet akkurat nå <3

Blir andre boller om to uker, når pappapermen begynner og jeg skal ha "ferie" :-)

Back
Topp