Mannen med på fødselen?

Min mann har bare å stille opp. Rett og slett. Han tøyser ganske ofte med meg om at han ikke en gang skal bli med. Da flipper jeg han fingeren. :-P

Mannen min har vært med begge gangene og det setter jeg pris på. Hadde nok ikke klart det uten han. Han blir ekstra søt syns jeg. Gjør alt for meg, med jentungen henta han kalde kluter, masserte meg og sa jeg var flink hele tiden. Og da jeg fødte andre gang ble jeg satt igang så kunne ikke reise meg eller noe så da hentet han saft når jeg var tørst og holdt glasset og tullet med meg for og holde stemningen oppe.
Så søtt:) Håper mannen min er slik under fødselen:)

Mannen var med på fødselen av datteren vår, men jeg hadde ikke merket stort om han var der eller ei. Vi var på sykehuset en time før fødselen var over, så han fikk ikke noe tid til å være en støtte..:p Tilfeldigvis var mamma på besøk hos meg den dagen, så hun kjørte meg til sykehuset (mannen var på nattskift og måtte plukkes opp på en bussholdeplass), og hun fikk være med på fødselen. Hun holdt seg i bakkant for å ikke være " i veien". Jeg tror jeg fint kunne vært på føderommet med kun jordmor, for det var kun hun jeg klarte å være oppmerksom på oppi det hele.
Men jeg syns det var fint at de begge fikk se vesla bli født. Det er jo en fin opplevelse i seg selv å se et liv starte.

Back
Topp