Husker at jeg tvilte på mannen min før første fødsel og! Allierte meg med mamma, ville ha henne der i tilfellet mannen "sviktet" da kroppsvæske og lukter kan bli litt mye for han... Men det det endte med var at jeg nesten hadde lyst til å kaste mamma ut
Det ble over all forventning, mannen var helt fantastisk!! Han ble min "knight in shining armor" <3 Men det hadde jeg aldri trodd på forhånd!!
Det er viktig at dere finner ut av hva som vil fungere for dere! Legg gjerne en plan A, B, C, D! Sett ord på følelser og snakk med jordmor, eller mammaen din
, om hva du kan forvente under en fødsel og derfra prøve og sette deg selv inn i det bildet. Hva tror du føler, har behov for dersom....du må kaste opp, for å gi et eksempel. Hvordan reagerer du når du har vondt? Når du blir redd? Når du er sliten?
Og dersom konklusjonen er at dere ikke finner ut av det og du klarer deg best uten mannen, så be han om å bli hjemme!! Det er slitsomt å skulle føde og "passe på mannen" samtidig.
Vit at du ikke er alene om disse tankene, og ingen løsning er nødvendigvis feil, det viktigste er at det stemmer for deg og dere!