Mannen med 1.kontroll?

minnea

Betatt av forumet
Ja, er ganske tydelig hva jeg lurer på :) vi skal til legen på mandag (er da 9+4), og dette er jo nr 1, så vet ikke helt hva man gjør. Kan mannen være med, eller er det unødvendig/pinlig/overflødig?

*** Venter nr 1, termin 8.februar! ***

Mannen kan være med så ofte han vil :) er ikke flaut eller pinlig :)

Her ble han med kun 1 gang.. Men kunne ønske han ble med oftere

<3 venter på deg 25.02.2014 <3

Sniker litt fra november her;) jeg hadde med mannen på første kontroll og det var ikke vits for han sin del, for det er bare utfylling av papirer og blodprøver. Men jeg var ikke flau for å ha han med, første gang for meg også og følte en trygghet pga han med;)) men er ikke moro for han...

Her skal mannen få bestemme selv, kanskje er det mer morro når man kommer lengre uti? Valget vil være hans, helt og holdent.
Han skal være med på ul på mandag, men det er jo litt annerledes enn den første kontrollen hvor man tar blodprøver og samler all nødvendig info...

Ja, mistenker at det blir "gøyere" på senere besøk. Men mannen er mer utålmodig enn meg :p han får se selv...

Hmm, vet ikke :P

Som de andre sier så er det jo ikke sånn kjempespennende å være med på, men om han har lyst skal han få lov ;)
Er nok kjekkere med ul ;)

Min har valgt å være med på alle han kan. Synes det er fint jeg, så blir han like mye inkludert i det som skjer med meg og får kanskje litt mer 'kjennskap' til babyen og svangerskapet? :p

Jeg skal ikke ha med han når jeg skal på kontroller. Kun hvis det er ul i bilde. Men du som er førstegangs gravid så er det jo betryggende å ha med seg sin kjære, hvertfall hvis han er usikker også ;) kanskje han får noe. Råd han å ;)

Jenta mi født 17.07.07❤
Venter nr 2 13. Februar 2014❤

Mannen min får velge selv på legetimer, men på UL er det en selvfølge at han er med! Han gleder seg like mye som meg der :-)

Termin 26 feb med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Min var med på di gangene han kunne sist, men da var det hans første så det spørs om det blir slik denne gangen :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

mannen min må bli med! :) men bare første gangen. .orker ikke det dere papirgreine aleine..

Det skal sies at mannen har lastet ned babyverden-appen og følger med på utviklingen dag for dag... jeg tror i blant at han er mer gira enn meg! :p

Han var ikke med her, men kunne vært greit han var med så han kunne nevne om han hadde sykdommer på sin side.

Var ikke noe interessant som skjedde på første kontroll, så jeg hadde ikke mannen min med på den. Tenker jeg vil ha han med noen ganger når jeg skal på kontroll hos jordmor, der det kan bli litt mer prat om aktuelle ting.

Ja, jeg tenker å ha han med til jordmor på slutten, men på legekontroller går jeg alene :)

Termin 11. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

samboeren min var med på omtrent alt av kontroller forrige gang. både han og jeg ville det, regner med at det blir slik denne gangen også. synes det er veldig koselig å ha han med:)

Har ikke hatt han med på noe til nå. Tenker det ikke er aktuelt før ul..
Men kan hende han burde bli med på fødselsforbredende samtale siden jeg hadde en komplisert fødsel sist (før hans tid) og han er like redd som meg for at det skal gå galt.

Men det er fullt mulig å ha han med altså. Sist jeg var gravid hadde jeg med mamma på første kontroll

Termin 1.februar 2014

Har ikke samboeren med på kontrollene. sist var han med på ultralydene, selfølgelig:) og på fødselsforberedende samtale hos jordmor. Kontrollene er litt min tid til å fortelle hvordan jeg har det og kunne klage litt hvis en trenger det. P første kontroll fyller man ut helsekrt for gravide med navn på mor og far, yrke, trossamfunn, evt sykdommer, medisinbruk eller arvelige sykdommer. lehen fyller også inn om evt tidligere svangerskap. Så tas det blodprøver, vekt, blodtrykk og urinprøve analyseres. Du blir også henvist til ultralyd i uke 18. Og det er stort sett det som skjer. Det er for tidlig å høre fosterlyd på førstebkontroll. Tror min kjære hadde følt seg litt malplassert om han hadde vært med. Men, det varierer veldig fra person til person det der. Noen liker og være med og noen liker å ha med seg sin kjære til lege, lg det er helt lov. Noen kommer begge to til alle kontroller, noen kommer alene til alle. Gjør det som føles rett for deg og dere. Lykke til:)

Det er for tidlig å høre fosterlyd på førstebkontroll.
Takk for inngående forklaring, Mimamo :) , lurer bare på når du var på førstekontroll? Da jeg ringte sa de at vi skulle prøve å høre fosterlyd, og jeg er da 9+4, så når er det man pleier å kunne høre fosterlyd?

Back
Topp