Mann som er mye borte

Ja..Men hver gang eg tar det opp så blir det dårlig stemning, og han nevner alle han kjenner som kombinerer trening med barn og får det til :p
Det synes jeg ikke holder som argument. Du skriver jo her at dere får lite tid sammen i tillegg til at du ikke får egentid (vel, akkurat nå får du det, men dere får snart en baby og da vil det endre seg). Hva andre får til/gjør er fullstendig irrelevant for DERE! Forsøk å snakke med ham igjen. Kanskje han må redusere på treningsmengden nå som dere snart blir foreldre? Det er jo slik at de fleste av oss må prioritere annerledes den dagen vi blir foreldre. Både fordi de fleste (forhåpentligvis) ønsker det samt at det tvinger seg frem. Døgnet får faktisk ikke flere timer selv om man blir foreldre, selv om det hadde vært kjekt innimellom. Skjønner godt at dette oppleves vondt og vanskelig. Jeg hadde ikke akseptert å ha det slik og hadde forventet at min mann ønsket å tilbringe tid med meg og barnet. Tre-fem timer trening hver dag er jo langt over det som lar seg kombinere med full jobb, samboer og barn etter min mening.....

He he han er hjemme fra kl 16 til 18/seinest 19 og kommer tilbake 22:30 og sånn :-P
2 til 3 timer om dagen hjemme er ikke så mye :-o og han skal vel ha middag også antar jeg ;-)

Håper han skjønner fort at det ikke går, kan jo irritere vettet av deg med to "barn" spesielt når han skulle kunne hjelpe til mye mer.

Men har han snakket med samboerene eller barna til de kompisene sine som trener like mye? Antar de jobber like mye og eller?

Har en som er instruktør i idretten han driver med så er på trening 2 ganger i uken i tillegg til det som er av aktiviteter i klubben. I tillegg er han med i styret og er derfor med på styremøter. Jobber fullt, har syk far og hund som bor hos faren så er innom der minst 3 ganger daglig. I tillegg ringer faren støtt og stadig og har ingen empati for at gubben nå har små barn å ta seg av fordi jeg er jo der til å ta meg av mini.

Trener ikke. Men er bortreist på jobb. 70% av tiden..

Han trener ikke mye men jobber min 50 t i uken og gjerne opp i mot 60 t hver uke, så blir gående lenge hjemme med mini alene....

Hvis han skal trene så spør han om det går greit først, med mindre det er etter ungenes leggetid (men sier uansett fra). Men med nyfødt dro han aldri vekk på kvelden.

Last edited:
Ja..Men hver gang eg tar det opp så blir det dårlig stemning, og han nevner alle han kjenner som kombinerer trening med barn og får det til :-P
Da får du komme med alle du vet in som ikke får det til. Det er sikkert mange her inne du kan bruke som eksempel ;)
Da må du jo bare si at alle babyer er forskjellig og at hans unge kanskje krever han mer enn kanskje andre babyer krever sin pappa.
Kanskje du kan gi eksempler på ting du ikke kan gjøre nå i en periode fordi du har baby og si at du ikke synes det skal være noe anderledes for han.

Når babyen kommer og han skal være hjemme de to første ukene fra jobb med dere så ser han kanskje hva som trengs.

Da får du komme med alle du vet in som ikke får det til. Det er sikkert mange her inne du kan bruke som eksempel ;)
Da må du jo bare si at alle babyer er forskjellig og at hans unge kanskje krever han mer enn kanskje andre babyer krever sin pappa.
Kanskje du kan gi eksempler på ting du ikke kan gjøre nå i en periode fordi du har baby og si at du ikke synes det skal være noe anderledes for han.

Når babyen kommer og han skal være hjemme de to første ukene fra jobb med dere så ser han kanskje hva som trengs.
Ja.. Bra poeng..
Jeg har ikke tenkt å være alenemor :-)

Ja.. Bra poeng..
Jeg har ikke tenkt å være alenemor :-)

Vi er nok mange som strever med lignende innstillinger fra våre menn som deg, i ulik grad. Her er det antall timer på jobb. Det er vanskelig å få dem til å forstå. Det er et argument for hvorfor det ikke er greit. Vi kvinner får jo ofte fysiske begrensninger på hva vi kan bedrive slik at vi er tvunget til å innse behovene for å gjøre ting annerledes. Selv om man må stille om på livsstilen trenger man ikke starte et helt nytt liv. Kanskje han etterhvert kan finne måter å kombinere familieaktiviteter og trening. Jogging med barnevogn feks., gå turer med bæremeis osv.

Har en som jobber fullt, trener et par ganger i uka og ellers gjør ting han liker, i tillegg til at vi har et barn. Han er stort sett her til lillegutt har lagt seg da, så sjelden jeg er alene om ansvaret. Blir litt ensomt om kveldene da til tider :(

Får du vært ute av huset alene på kveldene iblant da?

Back
Topp