x1xmurmelmy
Glad i forumet
Hun blir 4 år i februar,tok for snart 1 mnd siden,er i risikogruppen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: alltidlente
ORIGINAL: Fridasinmamma
Har vinglet mye frem og tilbake.. men har endt opp med at snuppa skal ta den nå på mandag. Hun er ikke i noen risikogruppe.. men har alikvel valgt å stole på WHO! Hun er 2 1/2 år
Hadde sittet med en rimelig dårlig smak i munnen om hun skulle ha fått svineinfluensaen og blitt drit dårlig.. så sitter jeg der på sidelinjen og: Nei, den tok vi ikke visstnok[8|]
..og jeg hadde fått rimelig dårlig smak i munnen dersom jeg lot dem ta vaksinen og de ble syke av dem... tror det uannsett blir "rett og galt" uannsett hva man ender opp med å velge..
Har vinglet mye frem og tilbake.. men har endt opp med at snuppa skal ta den nå på mandag. Hun er ikke i noen risikogruppe.. men har alikvel valgt å stole på WHO! Hun er 2 1/2 år
Hadde sittet med en rimelig dårlig smak i munnen om hun skulle ha fått svineinfluensaen og blitt drit dårlig.. så sitter jeg der på sidelinjen og: Nei, den tok vi ikke visstnok[8|]
..og jeg hadde fått rimelig dårlig smak i munnen dersom jeg lot dem ta vaksinen og de ble syke av dem... tror det uannsett blir "rett og galt" uannsett hva man ender opp med å velge..
Er jo vanlig at man kan bli syke av en vaksine da.. er bivirkninger..
tenker mer på langtidsbivirkninger som ME o.l ... men alle tar et valg- og må stå ved det valget... ville bare si at det er positive og negative ting ved begge sider av saken[:)]
tenker mer på langtidsbivirkninger som ME o.l ... men alle tar et valg- og må stå ved det valget... ville bare si at det er positive og negative ting ved begge sider av saken[:)]
Men hvorfor tror du man kan få ME av denne vaksinen?
[;)]
jeg tror ikke .. men legen vår sa at man VET ikke- for den er ikke testet nok.... alle andre norske( og andre) jeg kjenner her vi bor kommer ikke til å ta den fordi det er ikke anbefalt av legene... legen vår tar den ikke selv heller.. [:)] ME har vist seg å være en av bivirkningene slike vaksiner kan gi!!
Men det er sikkert annerledes i norge... der massevaksineres det jo virkelig...
sier ikke at det er feil å ta denne vaksinen- sier bare at jeg mye heller risikerer svineinfluensa som vi vet hvordan forløper og som de vet hvordan de kan behandle... enn å gi en vaksine vi ikke vet noe om nesten,..,
Og blir barna mine veldig syke av svineinfluensa kommer jeg selvfølgelig til å klandre meg selv og angre- men det hadde jeg som sagt også gjort dersom de fikk vaksine og ble syke av den.. så jeg velger å ta tjansen... men er dermed ikke sagt at jeg ikke forstår de som vi ta den [:)]
Men hvorfor tror du man kan få ME av denne vaksinen?
[;)]
jeg tror ikke .. men legen vår sa at man VET ikke- for den er ikke testet nok.... alle andre norske( og andre) jeg kjenner her vi bor kommer ikke til å ta den fordi det er ikke anbefalt av legene... legen vår tar den ikke selv heller.. [:)] ME har vist seg å være en av bivirkningene slike vaksiner kan gi!!
Men det er sikkert annerledes i norge... der massevaksineres det jo virkelig...
sier ikke at det er feil å ta denne vaksinen- sier bare at jeg mye heller risikerer svineinfluensa som vi vet hvordan forløper og som de vet hvordan de kan behandle... enn å gi en vaksine vi ikke vet noe om nesten,..,
Og blir barna mine veldig syke av svineinfluensa kommer jeg selvfølgelig til å klandre meg selv og angre- men det hadde jeg som sagt også gjort dersom de fikk vaksine og ble syke av den.. så jeg velger å ta tjansen... men er dermed ikke sagt at jeg ikke forstår de som vi ta den [:)]
Det er ikke helt riktig[;)] For det er ikke bevist.. men noen forskere mener dette..
Men ny forskning i fesk USA har vist at ME pasienter innehar et virus som heter Retro.. og at dette viruset kan ha trigget folk å få ME.. eventulet etter en vaksine.. men ingenting av dette er bevist enda.. Å testes for Retro kommer nok til Norge etterhvert.. så da blir det spennende å se om ME pasienter her har dette viruset..
Men enig i at man kan bli litt skeptisk.. pga langtidsbivirkninger.. men alikevel når WHO nå sier at det er trygt å ta den.. så velger jeg nå å ta den på snuppa[;)]
såpass ? Så bra om det viser seg å ikke være pga vaksine da... [:)][:)]
WHO ser jo muligen litt partiske da- de vil jo alltid prøve og forhindre epidemier first and foremost [:)]
men du har nok gjort det som var rett for dere- og vi gjorde det som var rett for oss[:D]
Lykke til [:D]
ORIGINAL: *obaibi*
Vi har tatt alle sammen, jeg er gravid så greit å vaksinere alle så ingen smitter lillevennen hvis det fortsatt holder på når h*n kommer[:)]