Mange som har mistet her inne

Jeg hadde en MA i fjor og det begynte med at jeg mistet alle symptomene fullstendig og så begynte jeg å blø. Kroppen ordnet heldigvis opp selv så jeg måtte ikke ta medisiner eller utskrapning.

Huff, det er så trist å høre om alle dere som har mistet :( Jeg har ikke så mange symptomer i utgangspunktet, så vet ikke om jeg hadde merket det hvis de hadde forsvunnet.

Jeg har opplevd MA tidligere i uke 10. Jeg fikk blødninger og smerter, men fosteret kom ikke ut. Fikk vite at MA var sjeldnere og at det som oftest fulgte med smerter og blødninger, men ikke alltid. Hadde heller ikke ømme bryster eller kvalme når jeg hadde MA.

Nå er vi jo ganske tidlig ute med å fortelle om graviditet her inne på forumet, så de som mister, mister relativt tidlig. Er nok ikke flere enn gjennomsnittet som mister fra septemer 15, enn ellers, selvom det nesten virker slik nå!

Er ikke definisjonen på ma at kroppen ikke ordner opp selv? Jeg hadde ma og oppdaget det 11+5 på ultralyd men hadde nok ikke vært liv siden uke 8 eller 9.

Kroppen merker ikke at det ikke er liv før det er gått en stund jeg fikk beskjed om kroppen kunne, noen ganger, ordne opp selv, selv om man som regel måtte ha hjelp. Så i mitt tilfelle gjorde den det. I følge legen min i allefall. Vet ikke om det var fordi det var såpass tidlig. Jeg har også hatt en SA og det var på en helt annen måte med veldig mye smerter og mye mye kraftigere blødninger.

Kroppen merker ikke at det ikke er liv før det er gått en stund jeg fikk beskjed om kroppen kunne, noen ganger, ordne opp selv, selv om man som regel måtte ha hjelp. Så i mitt tilfelle gjorde den det. I følge legen min i allefall. Vet ikke om det var fordi det var såpass tidlig. Jeg har også hatt en SA og det var på en helt annen måte med veldig mye smerter og mye mye kraftigere blødninger.

Ok, skjønner. Håper ingen av oss må oppleve der igjen :-)

Satser på at ingen av oss opplever det igjen :) begynner å få tro på at det går riktig vei denne gangen for dæven å kvalm og svimmel jeg er! ;)

Akkurat det samme her! Kjempekvalm og svimmel! Er glad for det for det er jo gode tegn, men samtidig er det vanskelig å være positiv når man klamrer seg til en bøtte ;-)

Akkurat det samme her! Kjempekvalm og svimmel! Er glad for det for det er jo gode tegn, men samtidig er det vanskelig å være positiv når man klamrer seg til en bøtte ;-)

Kjente det var utfordrende å være på jobb i dag. Måtte innom ett par timer for å ta varebestilling men føltes som om jeg kom til å svime av hele tiden. Håper det bedrer seg til i morgen for da skal jeg jobbe hele dagen. Får bare helle i meg sjokolademelk.. eneste som fungerer når det er helt akutt :-/

Samme her! Har syntes mye synd på meg selv de 2 siste ukene.. Men samtidig prøøver jeg å tenke at da har jeg ihvertfall symptomer :p
Gleder meg til å være ferdig med januar!

Sjansen for at det skal gå bra
5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra
9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*
13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra
17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra
21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **
25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

Ånei! Så trist :( Så egentlig har man grunn til å bekymre seg hele tiden da... Har egentlig ikke vært så bekymret jeg, men nå merker jeg at jeg blir skikkelig redd :( Kanskje det er lurt å dra på tidlig ul likevel da?
Er jo forskjellig for alle. For min del så fikk jeg ikke noe tegn på at ting var galt hvertfall. Bare en dårlig følelse.

Jeg er helt nervevrak! Mistet i uke 5 i november, så jeg rakk aldri ha en mens før jeg ble gravid igjen...leser drøssevis med kommentarer om at man lettere kan miste dersom man ikke venter :( skal på tidlig ultralyd på torsdag :) er 8 uker i dag, så håper vi får se et bankende hjerte og at alt er fint! Kanskje man endelig kan begynne å glede seg skikkelig :)

Jeg er helt nervevrak! Mistet i uke 5 i november, så jeg rakk aldri ha en mens før jeg ble gravid igjen...leser drøssevis med kommentarer om at man lettere kan miste dersom man ikke venter :( skal på tidlig ultralyd på torsdag :) er 8 uker i dag, så håper vi får se et bankende hjerte og at alt er fint! Kanskje man endelig kan begynne å glede seg skikkelig :)

Jeg fikk beskjed om at det ikke var farlig om jeg ble gravid før ventetiden de anbefalte. Tror uansett ikke kroppen blir gravid før den er klar. Vet det er umulig å ikke bekymre seg, men tror ikke du skal bekymre deg noe mer for at du ble raskt gravid. Finnes drøssevis av eksempler på at det har gått helt fint :)

jeg fikk oppdaget Ma i uke 15, hadde vært på ul i uke 5-7 og 10, skulle på ul i uke 12 men pga sommerferie så ventet vi. Jeg merket selv at noe ikke stemte, så ringte sykehuset for sjekk. Å gikk dessverre slik jeg fryktet. Vi fikk se lille spiren og ble vist at lille ikke så frisk ut. det var en liten lettelse oppi sorgen.

Ble anbefalt å vente 1-2 mens før jeg ble gravid igjen, men ville ikke vente så ble gravid igjen på første el og det gikk veldig bra :) Fikk anbefalt å vente fordi da fikk jeg ma'en litt på avstand, men kroppen sier selv ifra når den er klar, så jeg skulle ikke bekymre meg for mye ang ny ma(sa) selv om jeg har større sjanse andre.

prøver å slå meg til ro at alt skjer av en grunn uansett hvor trist det er ;(
Glede/gruer meg til ul på fredag og håper alt ser bra ut :)

Tenker på alle som mister, er så utrolig vond :(

Første graviditet var vi på ul i uke 12, bør henvist til ahus da gynekologen bare fant et lite anlegg til foster og ikke hjerteslag. Ble da konstatert ma og st fosteret døde i uke 6. Fikk tabletter for å sette i gang medisinsk abort. Venter en mens og ble gravid med en gang, hat en datter på 1 år nå:-) første gang jeg ble gravid hadde jeg relativt få symptomer , med frøkna fikk jeg bekkenløsning i uke 10.. Er 7 uker i morgen og bekkenet begynte for en ukes tid siden å bli vondt, så satser på syndet er et positivt tegn! Tenkte å vente til uke 12 med ul :-)

Back
Topp