Mange som fortsatt ammer?

Ja her har det vært lite og kortvarig sykdom ifht andre barn på samme alder.. jeg er overbevist om at det er pga ammingen. Og ikke minst var det helt flott å kunne amme litt ekstra når hun var forkjølet og ikke måtte tenke på at hun ikke spiste.. noe næring fikk hun hvertfall i seg :) men en kan bli litt usikker når så mange kommenterer at det er påtide å slutte.. selv føler jeg meg ganske så komfortabel med å amme.
Bare du å fortsette å amme så lenge dere koser dere! Jeg skulle gjerne ammet lengre, men det var ikke arvingen enig i :)
 
Jeg ammet eldste til han var 22 mnd gammel. Og mellomste var litt over to år.

Yngste begynner i bhg i august og jeg ser for meg at jeg ammer henne til utpå høsten/vinteren en gang. Altså rundt to år
 
Sniker fra mai 2016 og vil bare si at jeg er så glad for å se mange her som fortsatt ammer! Føler så mange har sluttet av de med barn på min sin alder, men vi er ikke i nærheten av å slutte og ønsker det heller ikke, vil gjerne ha muligheten til å amme litt i døgnet ihvertfall til bhg-oppstart, ser for meg det er godt å ha da både for kos og for immunforsvaret :)
 
Vi smmer fortsatt, hun er fortsatt like glad i puppen som hun var mår hun var født, ammer masse om natta, når jeg kommer hjem fra jobb graver hun under genseren og skal ha pupp( litt flaut når vi er på besøk men barn er barn) . Vi er komfortable med å amme alle 3, så vi fortsetter så lenge hun vi ha puppen. Hører en del kommentarer som " når de begynner å gå , da er d slutt på amming", " ammer du FORTSATT. ..? å det viste ikke jeg". Jeg skal amme så lenge hun vil :)
 
Jeg ammer fortsatt, og nå er jeg gravid. Så sa jeg til mannen: tenk hvis jeg må amme to babyer samtidig da og ler litt fordi jeg har ikke noe problem med den tanken. Så sier han Nei! Da får ikke han pupp lengre. Da er han for stor. Så sa jeg neei! Du ser jo hvor glad han er i puppen. (Ammer flere ganger om dagen og natten). Og hvordan skal jeg liksom avvenne han pupp hvis ikke han vil? Så sier han: bare slutt å tilby. Men det har jeg sluttet med for lenge siden, han forsyner seg helt fint selv hver gang [emoji23][emoji1319][emoji173]
 
Jeg ammer fotsatt ja. Så lenge hun vil, tenker jeg. Eller, sånn til juletider
 
Jeg ammer fortsatt, og nå er jeg gravid. Så sa jeg til mannen: tenk hvis jeg må amme to babyer samtidig da og ler litt fordi jeg har ikke noe problem med den tanken. Så sier han Nei! Da får ikke han pupp lengre. Da er han for stor. Så sa jeg neei! Du ser jo hvor glad han er i puppen. (Ammer flere ganger om dagen og natten). Og hvordan skal jeg liksom avvenne han pupp hvis ikke han vil? Så sier han: bare slutt å tilby. Men det har jeg sluttet med for lenge siden, han forsyner seg helt fint selv hver gang [emoji23][emoji1319][emoji173]

Han må vel bare venne seg til tanken ;-) har også ei puppeguri (selvsagt, hun er jo bare 13 mnd...) og mannen tror det at det bare er å la være å gi hun pupp. Altså jeg har prøvd på kvelden å si at nå holder det med byssing til trøst, men nei! Kommer ikke på tale :p
 
Han må vel bare venne seg til tanken ;-) har også ei puppeguri (selvsagt, hun er jo bare 13 mnd...) og mannen tror det at det bare er å la være å gi hun pupp. Altså jeg har prøvd på kvelden å si at nå holder det med byssing til trøst, men nei! Kommer ikke på tale :p

Hehe ja, det er min kropp og jeg som bestemmer hva jeg vil :) han skal bare være glad for den bonusen ungen hans får ;) nå er jo faktisk mini så dreven at han kler av meg bh-en helt selv. Gjort det en stund:p lurer på om jeg skal gi beskjed at han må spørre først :p hehe
 
Her er det slutt, er vel en måneds tid siden. Det ble mindre og mindre amming, og til slutt ble det liksom glemt og da jeg hadde glemt det to dager på rad anså jeg ammingen som ferdig[emoji6] Men, og jeg ikke hadde begynt i jobb igjen hadde jeg nok ammet fortsatt, da hadde det vært lettere å tilby i løpet av dagen, ikke bare i den lille perioden mellom jobb og legging og på morgenen[emoji4]
 
Vi ammer fortsatt:) Ikke alltid hu har tid på dagen, men kvelden og natta er puppen god å ha.
 
Back
Topp