Mange som fortsatt ammer?

Trollemamma

Blir kjent med forumet
Hvor ofte? Dag og natt?
Er du i jobb?


Her ammes det bare ved leggetid og alt fra 2-4 ganger fra til vi står opp.
Kjenner nattammingen begynner å bli slitsomt da jeg er i jobb igjen. Ønsket egentlig at ammingen på natt ble avsluttet naturlig slik som det ble på dagtid, men usikker om jeg kanskje må sette foten ned...
 
Her sluttet lille naturlig da hun var 10 mnd etter jeg begynte i jobb. Da ville hun ikke mer. Hun nektet også mme, så vi gikk rett over til fast føde :)
 
Ammer tre ganger om dagen, tenker å kutte ned til to (morgen og kveld). Nattamming kuttet vi ut når han var 10 mnd.
 
Ikke jobb enda, men ammer ja. Tidvis natt og i alle fall morgen og kveld og dag
 
Ammer når han vil ha, mest morgen og kveld/natt :) Jobber bare helg foreløpig.
 
Ammer to ganger i døgnet, stort sett på morgenkvisten (mellom halv 5 og halv 6) og på ettermiddagen. Har jobbet siden november og ammet opp til fire ganger om natta frem til desember, siden jobbet vi oss gradvis nedover og nå er det bare den på morgenkvisten som gjenstår[emoji6]
 
Ja, ammer morgen og kveld. Noen ganger 2-4 ganger på dagen. Nå er jeg i praksis (student), så da blir det mindre på dagtid. Når jeg er hjemme så får hun når hun vil ha :)
 
Sniker fra februar :)
Vi starter dagen med å amme, så ammer jeg henne ca.2ganger på dagen. Sluttet med nattammingen når hun var 11måneder :)
Er ikke i jobb, er 100% sykmeldt fram til termin.
 
Kan jeg spørre hvordan dere gjorde det?

Nattammingen? Etter råd fra hs satte vi av en langhelg til det. Altså der vi begge skulle være hjemme på ettermiddag/kveld alle dagene (mannen hadde perm på dagen da). Når han våknet på natta måtte mannen ta han hver gang. Han vugget og bysset, og tilbød vann. Den første natten var det litt protester og skriking, men allerede andre natten var det bedre. Mannen tok han vel hver natt i en kort uke.
 
Ammer masse på dagtid, men har sluttet på natta.
Er ikke i jobb og tenker å ha poden hjemme til han er over 2år, så vi har det relativt fritt frem med amming :p
 
Ammer så ofte vesla vil :) som regel et par ganger om natten, noen ganger på morgenen, og 2-3 ganger etter bhg :) i helgene blir det vel et par ganger til
 
Flott å høre at så mange fortsatt amme. Og ikke minst at jeg ikke er alene om å amme på natten :) her får jeg en del kommentarer på at jeg bør slutte slik at det blir bedre søvn.. men vi prøvde rundt 11 mnd men det ble ikke søvn i det hele tatt da på en uke.. er rett og slett enklere for begge å bare amme et par ganger.
 
Vi har akkurat hatt nattavvenning. Gikk over all forventning. Jeg flyttet ut av rommet. Etter tre netter på vi henne på et annet rom, og sover stort sett gjennom natten. Så deilig fra å være våken maaange ganger til nå å sove 6-7 timer i strekk. De andre har våknet mye selv om de har vært avvent, så dette er virkelig godt!
 
Eldstemann avvente jeg på natt 8-10 ganger (ble stadig syk eller annet som medførte at vi begynte igjen) fra han var ti mnd til vi sluttet å amme da han var ca 22 mnd. Det satte spor i meg og jeg har valgt å ikke nattavvenne jentene, bare amme til vi slutter

De sover mer og mer på natta likevel
 
Flott å høre at så mange fortsatt amme. Og ikke minst at jeg ikke er alene om å amme på natten :) her får jeg en del kommentarer på at jeg bør slutte slik at det blir bedre søvn.. men vi prøvde rundt 11 mnd men det ble ikke søvn i det hele tatt da på en uke.. er rett og slett enklere for begge å bare amme et par ganger.

Syns folk kan holde sine meninger for seg selv jeg :) dessuten er nattamming godt for produksjonen! Merker jo det at hun sover mer og mer på natta nå, så hun vil vel avvenne seg selv etterhvert, også er puppen såå god å ha på natta når man er forkjøla <3
 
Jeg tenker jo at nååå er det jo viktig å amme både natt og dag for immunforsvaret sin del. De er jo så aktive nå. Ute og tar på og smaker på alt. Mye bakterier og virus. Da er det jo det aller aller beste de kan få <3 her suger Noah til seg hver skvett han får tak i :p haha
Men det er jeg glad for :)
 
Ja her har det vært lite og kortvarig sykdom ifht andre barn på samme alder.. jeg er overbevist om at det er pga ammingen. Og ikke minst var det helt flott å kunne amme litt ekstra når hun var forkjølet og ikke måtte tenke på at hun ikke spiste.. noe næring fikk hun hvertfall i seg :) men en kan bli litt usikker når så mange kommenterer at det er påtide å slutte.. selv føler jeg meg ganske så komfortabel med å amme.
 
Back
Topp