Mange av de ebay-"kuppene"

Isthabeth

Forumet er livet
Ser egentlig ut som noe sånne jallagreier som en får kjøpt i lugubre boder på ulike markener og festivaler, sånne som popper opp som paddehatter på diverse festivaler sommerstid. Helt ærlig talt? Uformelige klær i billig stoff, og smykker eller dingser uten holdbarhet eller verdi? Er E-bay det samme for voksne, som markensboder er for fjortisser?

IsThaBeth skrev:
Ser egentlig ut som noe sånne jallagreier som en får kjøpt i lugubre boder på ulike markener og festivaler, sånne som popper opp som paddehatter på diverse festivaler sommerstid. Helt ærlig talt? Uformelige klær i billig stoff, og smykker eller dingser uten holdbarhet eller verdi? Er E-bay det samme for voksne, som markensboder er for fjortisser?

Det er det nok. Men er nok noe med dette å ha komforten av sitt eget hjem når man bestiller jallating. Samt at ebay gjerne er et par 10kroner billigere ;)

I tillegg er de sannsynligvis fulle av giftstoffer. Ville f.eks ikke kjøpt barneleker eller klær fra kina.

Jeg kjøper for ikke smykker til en tier på grunn av at de er VERDT så mye, men fordi jeg syns de er fine. Og da er det bedre å gjøre det på ebay til en femmer enn på hennes og mauritz for 100..

Dersom man ser litt på selgerene, feedback, og hvor fornøyde tidligere kjøpere er jevnt over, så er ebay genialt. Jeg har spart mange hundre, ja, om ikke opp i tusenlapper på baketilbehør, klær, og smykker som lett koster det tidobbelte i Norge.. 

What buttis said!!!! 

Og til bryllupet sparte jeg rundt 7000 kr på å handle inn pynteting og div fra ebay. Jeg lagde alt selv i stedenfor å kjøpe ferdiglagd i Norge til tredobbel pris... 

Trone skrev:
What buttis said!!!! 

Og til bryllupet sparte jeg rundt 7000 kr på å handle inn pynteting og div fra ebay. Jeg lagde alt selv i stedenfor å kjøpe ferdiglagd i Norge til tredobbel pris... 

Ikkje sant..  Ferdiglaget er også MYE billigere, og det er ikke meningen at de skal slikke på setetrekkene uansett..:P

Bouncing buttplug skrev:

Trone skrev:
What buttis said!!!! 

Ikkje sant..  Ferdiglaget er også MYE billigere, og det er ikke meningen at de skal slikke på setetrekkene uansett..:P

Nei, slik som jeg ville ha det så var det grisedyrt å kjøpe ferdiglaget. Så jeg kjøpte alt i små deler og lagde alt selv jeg, he he he!! Sykt dillejobb, men finere ble det, mer spesielt og billigere :) :) :) 

Trone skrev:

Bouncing buttplug skrev:

Trone skrev:
What buttis said!!!! 

Nei, slik som jeg ville ha det så var det grisedyrt å kjøpe ferdiglaget. Så jeg kjøpte alt i små deler og lagde alt selv jeg, he he he!! Sykt dillejobb, men finere ble det, mer spesielt og billigere :) :) :) 

Smart!:)

Skal kjøpe en del fra ebay jeg også kister til bordkort for eksempel..Har også kjøpt sommerfugler til oppsatser der, og myyye annet fint:)

¤Tebsil¤ skrev:
I tillegg er de sannsynligvis fulle av giftstoffer. Ville f.eks ikke kjøpt barneleker eller klær fra kina.

myyyye av barne lekene og klærene du kjøper i norge lages i kina! 

Det kommer helt an på hva man ser etter. Ebay inneholder mye fint, i god kvalitet, men selvsagt mye dritt også. Bra ting er billigere på ebay enn her i butikker, men det er jo ikke de tingene som koster 5 kr...

Og sånne billigsmykker som sikkert er stappfulle av nikkel, og går i stykker lett, skjønner jeg ikke poenget med. Men jeg syns det samme om juggel fra h&m osv også.
Men der er jeg vel litt inhabil.

Miriel skrev:
Det kommer helt an på hva man ser etter. Ebay inneholder mye fint, i god kvalitet, men selvsagt mye dritt også. Bra ting er billigere på ebay enn her i butikker, men det er jo ikke de tingene som koster 5 kr...

Og sånne billigsmykker som sikkert er stappfulle av nikkel, og går i stykker lett, skjønner jeg ikke poenget med. Men jeg syns det samme om juggel fra h&m osv også.
Men der er jeg vel litt inhabil.

Ja.. Ja det er du, det er ikke alle som lan lage egne smykker, og jeg har ikke råd til å kjøpe "ekte varer" hver gang

LadyOnHeels skrev:

¤Tebsil¤ skrev:

myyyye av barne lekene og klærene du kjøper i norge lages i kina! 

Ja, men det som selges i Norge er godkjent og kontrollert etter strenge normer, og testet for bly og andre giftstoffer. Det er IKKE det man bestiller direkte fra Hong Kong.

¤Tebsil¤ skrev:

.. Jeg vasker som regel kærne før vi bruker dem jeg da.. Om de er kjøpte i Norge eller Kina har ikke så mye å si på det..

emoticon
Ebay!!

Jeg synes de er så synn at jeg ikke viste mer om ebay når vi skulle gifte oss
det er jo så mye flott der :)

jeg handler masse på ebay
3-4 tusen her hjemme, under halvparten på ebay og sydd etter mål

(må bare gå ned litt først;) )

27april11 skrev:
emoticon
Ebay!!

Jeg synes de er så synn at jeg ikke viste mer om ebay når vi skulle gifte oss
det er jo så mye flott der :)

jeg handler masse på ebay
3-4 tusen her hjemme, under halvparten på ebay og sydd etter mål

(må bare gå ned litt først;) )

Jeg syns det er faaaaantastisk å ha ebay tilgjengelig!

De uformelige klærne i billige stoffer kan du få kjøpt her hjemme også til 3 ganger så høy pris. Mange av smykkene du får kjøpt til under en tier på ebay, kan du sikker kjøpe helt identiske til 100-200kr i forskjellige smykkebutikker. Det er faktisk enkelte butikker som bestiller inn varene sine fra ebay. Såklart er det mye dritt der, men det er det jaggu i vanlige butikker her hjemme som selger det overpriset som fy!

I LOVE EBAY!! :)

nussnøff skrev:
De uformelige klærne i billige stoffer kan du få kjøpt her hjemme også til 3 ganger så høy pris. Mange av smykkene du får kjøpt til under en tier på ebay, kan du sikker kjøpe helt identiske til 100-200kr i forskjellige smykkebutikker. Det er faktisk enkelte butikker som bestiller inn varene sine fra ebay. Såklart er det mye dritt der, men det er det jaggu i vanlige butikker her hjemme som selger det overpriset som fy!

I LOVE EBAY!! :)

Woooord!

Ja, det er vel det, men man trenger ikke ut med like mye penger som man måtte da man var fjortiss og handlet juggel fra slike boder 

Bouncing buttplug skrev:

¤Tebsil¤ skrev:

.. Jeg vasker som regel kærne før vi bruker dem jeg da.. Om de er kjøpte i Norge eller Kina har ikke så mye å si på det..

Også er det jo som kjent ingen barn som vokser opp i Kina... 

Back
Topp