Mange år mellom barna - inspirert

Jeg sjøl vokste opp som eldst i en søskenflokk av 5unger. Jeg er 3,5år eldre enn nestemann og 8år eldre enn yngstemann.. 
 De 4andre har lekt mye mer sammen enn det jeg og de har gjort, og de har alltid hatt et nærmere forhold. 

Nå da jeg fikk barn selv, ble det 13,5mnd imellom dem, og jeg angrer ikke! Har kun sett positive ting med det.
 Dem viste tidlig gjensynsglede, og det har heller ikke vært mye sjalusi inni bildet!

Det er jo selvfølgelig individuelt hva man selv ønsker, men skulle jeg anbefalt noe, ville jeg satsa på det med tette barn.

Nå er yngstemann her 7mnd, og det blir nok ikke mange åra før han får seg en lillebror eller søster. 
 Kanskje ikke detta året,siden jeg vil jobbe meg opp igjen litt. Men, kanskje neste? ;)

Det er 6 år mellom samboern og broren hans og det var ikke så bra sier de, de kunne ønske de hadde hvert tettere i alder. Nå som de er voksne er det veldig bra og aldern har ikke noe å si heller. Samboern var eldre og lillebror var mer i veien hele tiden og ødela alt og han var for liten til å være med ut osv.for storebror gadd ikke drasse på lillebror. 6 år var mye for disse i allefall.

Tror for mange at flere år imellom kan være positivt, mange sier de ikke får den gleden av hverandre som de som har 1-3 år mellom sine, men det tror jeg varierer veldig og trenger ikke ha med aldern å gjøre.

Det er 10 mnd mellom broren min og meg og vi har hatt det kjempe fint sammen, men vi har fanden meg krangla som hund og katt opp gjennom barneårene og ødelagt for hverandre.

Hei,

Kommer fra familie med 6 søsken. Det er 14 år mellom den eldste og den yngste og vi har kjempegodt forhold til hverandre. Lillesøster er 12 år yngre enn meg og vi er kjempegode venner (selv om hun er litt "fjortis" ennå :-). Brødrene mine er også gode turkamerater og vi er alltid glade for å møtes og finne på ting sammen. Vi er alle svært forskjellige.

Jeg synes ikke det er noe i veien for at søsken har gode forhold til hverandre selv om det er stor aldersforskjell. Jeg tror det som gjør at vi har så godt forhold til hverandre er at våre foreldre tok seg tid til å få oss til å finne på ting sammen.

Klart vi krangler, men vi er atskillig oftere gode venner. Dessuten viser jo siste vitenskapelige undersøkelse at når barn krangler utvikler de sin evne til å håndtere konflikter - bare bra det :) Selvsagt alt med måte da :)

Back
Topp