Mandag 6.januar

Hellu!
Er helt utslitt etter første hverdag altså! :p
Mannen kom litt tidligere hjem, så spiste vi fiskepinner, ris og kokte frosengrønnsaker. Kjedelig, men supergodt etter all julematen og Hermine spiste MASSE :D 3 hele fiskepinner, massemasse grønnsaker og ris OG nes (majones) som hun spør etter til alle måltider :p :)

Jeg har ukeshandla, kjøpt ny dyne til snuppa og fant en adventstake nedsatt fra 499kr til 99kr så den ble med hjem :p ;)

Herlig å ha så mye sunt i huset da :D men huff ja, kjenner sukkersuget her å! Så må nok lage meg en mocca :p

Sove godt, søta♡ håper dere får en fin natt alle sammen :)

Handla på Rema1000, synes vi får mest for pengene der altså:)
Ja, supergodt med noe sunt og stappe i brødhølet:D
Spiser forrresten ikke brød heller, kun rugsprø, gjort det siden Emmeth var 3 uker;)
Spist litt brød i jula og dæven så magevondt jeg har fått, har måtte gå rett på do og magen har hovna opp som en ballong:o
Selvom det er sunt brød vi kjøper!? Rart!

Jaaah, er sååå søtsugen selv, men veit at det går fort over igjen, gjelder bare og være sterk de første dagene:)
Nattinatt:) Håper dere også får en god natts søvn, alle sammen:)<3

Vi har vært og ukeshandla idag, handla for 1500 kr og fikk med oss 5 stappfulle poser og en bleie-eske med pampers ut igjen:o Fikk handla mye og SUNT:) Masse gode grønnsaker(reddiker, blomkål, brokkoli, gulrøtter, kinakål, agurk, gul-rød paprika, cherry- og plommetomater:) Også blir det kesam-dipp når jeg er humør til namme-namme:D
Nå er det slutt på sukkeret for denne gang, men som jeg kjenner sukkerSUGET:o:(
Nå skal jeg ordne meg for kvelden også er det nattinatt!:) Er såå trøtt!
Jeg har også handla masse smaskens frukt og grønnsaker, men kjenner overraskende lite søtsug idag :eek: :p

God kveld jenter :)

Fie hadd ikje spesielt løst å fær i barnehagen i dag :( skreik når eg for (ont i mamma hjerte) Fekk hør når eg henta ho at ho va litt varm før de la ho, men gjekk over etter litt søvn :) E nokk den der tainna som gjer ho litt små feber trur eg :/ også ha ho vøre hard i magen :/

Så når eg fekk ho heim så fekk ho rosiner ;) håp det gjer litt verkning :)

Eg ha vøre på mo i dag og handla litt småting…ei skolebok tell i mårra.
Ellers så ha eg handla meg ei ny boksa (sian eg ha lagt på meg, så pass ikje nån bokse lenger :p )
Kjøpt og nye sutte tell Fie, og ny vinterdress (brukt) reima tec :)
Kjøpt og (eller la ut før mamma) en sacco sekk som mamma sku ha der heime tell dem, så ongan kun sett i når de va der :)

I kveld ha eg vaska dressn tell Fie, også ha eg laga fylte horn som eg ska ha tell skolemat :)

Fie kjentes litt varm ut når eg ga ho kveldsmat, så ho fekk litt flytanes paracet, håp bære at ho ikje bi syk no!

0fat.jpg

Middagen vi spist i går :)

djn3.jpg

Mamma sin lille hjølper <3

2bvs.jpg

Fantorangen på TV´n og pussel litt med klossa :)

3bce.jpg

Fie test ut bæstæ sin sacco sækk :)

Jeg har hatt både hund og katt siden jeg blei født, men har alltid likt katter best! De er mer selvstendige og gjør som de SELV ønsker:p Moro meg noen som har sin egen spesielle personlighet:);) Hunder er litt mer" jeg er så god og snill, setter veldig pris på og bli klødd på magen" dyr:D

Ja, jeg kan ikke forstå at ikke foreldre kunne få lenger permisjon enn det som er nå?
Staten vil jo veldig gjerne ha vi "produserer" flere barn?! Nå får jeg jo AAP, men gikk hjemme uten penger også, fordi det var et valg vi tok om at Mathea skulle være hjemme til hu var 2:)

Ja, får sikkert sånn renseæske som dere og har hatt:) Håper bare ikke hu har øremidd:( Det hadde den ene katten jeg hadde før, var skikkelig plagsomt for den stakkars. Heldigvis blei vi kvitt det. Var hos veterinæren og rensa ørene også bli de ørene smurt med jordnøttolje ei uke, da var vi kvitt skiten;)

Ja akkurat DET er supert med katter! At de er selvstendige og klarer seg mer selv :) men jeg har også hatt hund fra jeg ble født :) verdens snilleste Kim (en golden retriever) :D katt fikk vi vel først når jeg var i slutten av barneskolen :)

Er ikke lange permisjonen nei, og vi har ikke råd til å ta den lengste heller:( også irriterer det meg at vi som foreldre ikke kan bestemme selv hvem som skal være hjemme med barnet! Det burde vært opp til enhver familie, istedenfor 14 uker til hver og resten bli delt?:confused:

Hos de hundene vi har hatt, så er det bare ørevoks som har vært problemet :) så sjansen er vel stor for at det ikke er noe verre med Selma :)

Handla på Rema1000, synes vi får mest for pengene der altså:)
Ja, supergodt med noe sunt og stappe i brødhølet:D
Spiser forrresten ikke brød heller, kun rugsprø, gjort det siden Emmeth var 3 uker;)
Spist litt brød i jula og dæven så magevondt jeg har fått, har måtte gå rett på do og magen har hovna opp som en ballong:o
Selvom det er sunt brød vi kjøper!? Rart!

Jaaah, er sååå søtsugen selv, men veit at det går fort over igjen, gjelder bare og være sterk de første dagene:)
Nattinatt:) Håper dere også får en god natts søvn, alle sammen:)<3

Rema 1000 er bra sånn sett ja:) med det har ikke vi:P har 2 kiwi butikker,1 meny og en slitt Rimi ;):P så her handler vi mest på kiwi..meny om det er noe spesielt eller om vi skal ha ferskt kjøtt :) men er jammen dyrt der!:eek:

Kansje du reagerte sånn på brød pga at du ikke har spist det på veldig lenge? Eller har du noe form for allergi?

Takk takk :) håper jeg å!:D

Jeg har også handla masse smaskens frukt og grønnsaker, men kjenner overraskende lite søtsug idag :eek: :p

Kommer nok sterkere fram i slutten av ukedagene :P pleier å være sånn hos meg hvertfall;)

Så heldig du er, var såå søtsugen igår:o Idag går det overraskende bedre;) Hihi! Jeg er kjempe kvalm, det er nok grunnen:p

Veldig fine navn begge to :D er vanskelig å bestemme seg 100% :p

Jeg holder en knapp på Elise jeg da:-) Men går an å bestemme seg når man ser henne:-)

Ja, helgene er desidert verst sånnsett, iallfall om man går for totalavhold :eek: :p

Ja har prøvd ut det, meeeeneh kan ikke si jeg har holdt ut lenge:P

Samme når jeg går ned i vekt, så går det helt fint man-ons så begynner lengselen etter mat og godteri sakte på torsdag :P og blir bare verre og verre:eek: så da har jeg lørdag til kos ;):P

Jeg holder en knapp på Elise jeg da:-) Men går an å bestemme seg når man ser henne:-)

Ja er lurt å ha 2-3 navn klare til babyen er ute..ikke alltid det passer med navnet man hadde bestemt seg for;)

Med Emira så sto det mellom Emira og Alexandra (ble begge navnene :P) og Leoh var det Leoh og Emil :) men han passet best til Leoh :D

Ja har prøvd ut det, meeeeneh kan ikke si jeg har holdt ut lenge:P

Samme når jeg går ned i vekt, så går det helt fint man-ons så begynner lengselen etter mat og godteri sakte på torsdag :P og blir bare verre og verre:eek: så da har jeg lørdag til kos ;):P
Ja, skal skjeie litt ut på lørdag altså, har litt mørk sjokolade og sånt på lur til da ;) Men siden vi har avtalt å ikke kjøpe snop i januar så må den sjokkisen vare lenge altså :eek: :p
Synes fredagskveldene er verst, da er jeg såååå søtsugen, hører liksom med til helga ;) Men denne fredagen får det bli grønnsaker og dip, smoothie og eventuelt hjemmelaget yoghurtis! ;)

Ja, skal skjeie litt ut på lørdag altså, har litt mørk sjokolade og sånt på lur til da ;) Men siden vi har avtalt å ikke kjøpe snop i januar så må den sjokkisen vare lenge altså :eek: :p
Synes fredagskveldene er verst, da er jeg såååå søtsugen, hører liksom med til helga ;) Men denne fredagen får det bli grønnsaker og dip, smoothie og eventuelt hjemmelaget yoghurtis! ;)

Haha det var leeeenge å "leve" på én sjokolade:eek: ja fredagene er ganske så tunge! Men hjelper om man ikke har noe snop i huset og heller har andre alternativer som du nevner :D jeg er veldig glad i energidrikker å jeg da..så om søtsuget er veldig stort og jeg ikke vil ha så mye kcal, så har jeg enten er burn eller redbull (uten sukker) til kveldskos ;) men prøver å ikke kjøpe det før fredagen :P hehe.. ikke alltid det funker da men;)

Back
Topp