Mandag 5.august

Huff, skjønner du var på felgen da ja:eek:
Jeg skal jobbe full dag i morgen, så skal jeg ha sykmeldingsdag på onsdag og fredag, da skal jeg sove.

Høres ikke dumt ut ;) deilig å ha noen dager i uken uten jobb og ansvar for barn.. hvertfall for noen timer;) blir rart å være her hjemme uten noen barn og mann også..Liana begynner i bhg om 2 uker :)

★sender fra pipe-gjøken★

Jeg kjøpte jordbær for 5kr korga på Rema i dag, og har bedrevet et jordbærsyltetøyprosjekt de siste timene. Kokte halvparten (med konserveringsmiddel) og rørte resten (med frysepulver). Den kokte sylta smakte konserveringsmiddel (usj..), mens den rørte sylta blei perfekt.:) Nå skal det fryses og lagres her.
Vis vedlegget 25002

Ellers har vi kosa oss ute i dag. For det meste overskya, men gode temperaturer. Kjekt å kunne sitte ute å spise middag, hvor liten og stor kan rote så mye de vil.;) Jenny var fast bestemt på at hun ville ha likens drikkeflaske som Eskil, så vi ga oss over på den. (Geniaaaaal flaske, FruH!)
Vis vedlegget 25003
Mmm..Vannet har aldri smakt så godt før!!!
Herlig frøken - den flaska tror jeg jammen vi også må prøve! :)

Her så har vi kontroll 1 gang i mnd til de e 1 år. Og oftar om det e behov førr det :) Etter 1 år, så veit eg ikje helt :P
Her er det 6, 9 og 12 mndrskontroll, og 9 mndr er bare med barselgruppen. Litt forskjellig fra kommune til kommune det der tydeligvis ;)

Så fin hun er, flink med babyen :D
Hehe, ja hun styrer veldig med dukkene sine nå! Idag har jeg pakka vekk alt av rangler, biteringer og Lamazeleker. DET er tydeligvis bare for småbabyer og SÅ kjedelig :p

Wow! Jeg som aldri får gjort noen ting når jeg og Simone er alene, har vaska gulv, vaska gulv igjen pga hun fikk tak i oboy:
Vis vedlegget 24922

Vi har gått tur mens vi venta på at deiga til pølsehorna skulle heve og de er ferdig utbakt og står til etterheving. I tillegg har jeg vaska 4 maskiner med klær og tromla 2.

Ble et skryteinnlegg det her, men er faktisk litt stolt, for jeg er alltid på gulvet med snuppa og har ikke engang tid å drikke kaffe utenom med en gang vi har stått opp mens hun gjenoppdager lekene sine eller hun sover ;) så prosjekt "gjøre baby mer selvstendig i lekingen og godta at mamma gjør husarbeid og diverse" er godt i gang! :)
Hehe, så herlig! Smakte hun på det?
Hun ser så stor ut på bildet! ;)

Høres ikke dumt ut ;) deilig å ha noen dager i uken uten jobb og ansvar for barn.. hvertfall for noen timer;) blir rart å være her hjemme uten noen barn og mann også..Liana begynner i bhg om 2 uker :)

★sender fra pipe-gjøken★

Det er merkelig ja, blir tomt:-)

Jeg kjøpte jordbær for 5kr korga på Rema i dag, og har bedrevet et jordbærsyltetøyprosjekt de siste timene. Kokte halvparten (med konserveringsmiddel) og rørte resten (med frysepulver). Den kokte sylta smakte konserveringsmiddel (usj..), mens den rørte sylta blei perfekt.:) Nå skal det fryses og lagres her.
Vis vedlegget 25002

Ellers har vi kosa oss ute i dag. For det meste overskya, men gode temperaturer. Kjekt å kunne sitte ute å spise middag, hvor liten og stor kan rote så mye de vil.;) Jenny var fast bestemt på at hun ville ha likens drikkeflaske som Eskil, så vi ga oss over på den. (Geniaaaaal flaske, FruH!)
Vis vedlegget 25003
Vi kokte også syltetøy EN gang! Ble IKKE godt nei!!! :eek: men rørt syltetøy er NYDELIG, og så lettvindt :D

Så søt hun var med flaska si! Her bruker vi bare sånn Imsdal barneflaske, Hermine synes den er SÅ fin å drikke av ;) 12kr MED vann i :p

Vis vedlegget 25002

Vis vedlegget 25003
Nam syltetøy!!!
Og så fint med ny kopp :-)

Jeg er trøtt, men heldigvis snart ferdig på jobb :-)

Hehe, så herlig! Smakte hun på det?
Hun ser så stor ut på bildet! ;)

Ja hun smakte på det og var veldig fornøyd :) jeg tok bilde og gikk for å hente kost ig brett. Da jeg kom tilbake så lå hun på gulvet og slikka i seg pulver. Jammen bra de tåler litt bakterier!
Hun er stor ja ;) kan legge ut noen bilder, så ser du helt sikkert at hun er stor for alderen ;-)

ImageUploadedByBV Forum1375734310.847659.jpg

ImageUploadedByBV Forum1375734362.333356.jpg

ImageUploadedByBV Forum1375734378.567442.jpg

ImageUploadedByBV Forum1375734393.214799.jpg

ImageUploadedByBV Forum1375734409.995800.jpg

ImageUploadedByBV Forum1375734490.028102.jpg

Ble litt mange, men kjekt å vise frem snuppa ;-)

Vi kokte også syltetøy EN gang! Ble IKKE godt nei!!! :eek: men rørt syltetøy er NYDELIG, og så lettvindt :D

Så søt hun var med flaska si! Her bruker vi bare sånn Imsdal barneflaske, Hermine synes den er SÅ fin å drikke av ;) 12kr MED vann i :p
Ja, det smakte konsentrert og kunstig. Helt utrolig til forskjell. Hadde sikkert i for mye av det pulveret.. Satte noe av det i kjøleskapet, så får vi smake på det i morra når det har godtgjort seg. Eller ikke... :p

Ja hun smakte på det og var veldig fornøyd :) jeg tok bilde og gikk for å hente kost ig brett. Da jeg kom tilbake så lå hun på gulvet og slikka i seg pulver. Jammen bra de tåler litt bakterier!
Hun er stor ja ;) kan legge ut noen bilder, så ser du helt sikkert at hun er stor for alderen ;-)

Vis vedlegget 25039

Vis vedlegget 25040

Vis vedlegget 25041

Vis vedlegget 25042

Vis vedlegget 25043

Vis vedlegget 25044

Hahaha, så fantastisk! Både jeg og mannen fikk oss en god latter :p ;)
Stor og fin jente! Hun ser lang ut? Et vennepar av oss har en sønn på 14 måneder, han er et hode høyere enn lille Hermine og bruker 86-92 i klær ;)

Ja, det smakte konsentrert og kunstig. Helt utrolig til forskjell. Hadde sikkert i for mye av det pulveret.. Satte noe av det i kjøleskapet, så får vi smake på det i morra når det har godtgjort seg. Eller ikke... :p
Vi kasta det, og rørte mer heller :p ;)

Hahaha, så fantastisk! Både jeg og mannen fikk oss en god latter :p ;)
Stor og fin jente! Hun ser lang ut? Et vennepar av oss har en sønn på 14 måneder, han er et hode høyere enn lille Hermine og bruker 86-92 i klær ;)

Takk :) hun er mye større enn det jeg var, så litt rart å se bilder av meg selv på samme alder. Hun bruker str 80/86 i klær. Tre bodyer i 86 er faktisk bare akkurat passe, men de må være feilmerket eller noe. Men samtidig kan noe 74 være stort nok noen ganger. Det er i ryggen hun er lang, så bukser bruker hun gjerne en str mindre enn i overdeler. Vi målte ca lengden her en dag hjemme, men akkurat nå er hodet mitt helt blankt på hva det var. Skreiv det her inne også tror jeg. Hun er ihvertfall ca 12 kg på vekta her hjemme. Kontroll neste onsdag, så det blir spennende :)
Hun var 3990g ved fødselen og 51 cm, og jeg selv var 2575g og 47 cm, så allerede da fikk jeg meg en overraskelse, for hun så kjempestor ut i forhold til det jeg forestillte meg ;-)

Vis vedlegget 25039

Vis vedlegget 25040

Vis vedlegget 25041

Vis vedlegget 25042

Vis vedlegget 25043

Vis vedlegget 25044

Fine Simone!!:D
Hun er så skjønn, C. Og en skikkelig luring might I add.;) Digga O'boy-bildet!!

Vis vedlegget 25039

Vis vedlegget 25040

Vis vedlegget 25041

Vis vedlegget 25042

Vis vedlegget 25043

Vis vedlegget 25044

FOR ei herlig snuppe!!! :D Hun minner meg veldig om storebror i type =)

Fine Simone!!:D
Hun er så skjønn, C. Og en skikkelig luring might I add.;) Digga O'boy-bildet!!

Takk :) er en liten luring ja ;) oboy episoden måtte bare dokumenteres selv om det resulterte i enda mer søl ;)

Back
Topp