Mandag 5.august

Wow! Jeg som aldri får gjort noen ting når jeg og Simone er alene, har vaska gulv, vaska gulv igjen pga hun fikk tak i oboy:
Vis vedlegget 24922

Vi har gått tur mens vi venta på at deiga til pølsehorna skulle heve og de er ferdig utbakt og står til etterheving. I tillegg har jeg vaska 4 maskiner med klær og tromla 2.

Ble et skryteinnlegg det her, men er faktisk litt stolt, for jeg er alltid på gulvet med snuppa og har ikke engang tid å drikke kaffe utenom med en gang vi har stått opp mens hun gjenoppdager lekene sine eller hun sover ;) så prosjekt "gjøre baby mer selvstendig i lekingen og godta at mamma gjør husarbeid og diverse" er godt i gang! :)
hehe, så lur hun er! :D
Og så deilig at du har fått gjort så mye!

God dag damer :)

Her så sto vi opp kvart over 6 :) Det e vest vørte den nye faste tia, ho e oppe mellom 05.30-06.30 kvar dag :P
Men det gjer ikje nåkka, før næste uka ska ho begynn i barnehagen :/ Og då må ho opp så tidlig uansett :)

Etter at Fie (og eg) ha søve kvila, så spist vi lunch også for vi tell byen å handla litt små ting tell leiligheta, så no kan vi egentle fløtt inn...må bære få pakka ned alt vi har her tell mamma, også få fløtta senga hennes Fie.

Eg trur vi vent tell i mårra før vi tar vårres første dag i ny leiligheta, fie ska tell helsestasjon i mårra uansett...og det ligg MYE nærmar mamma, enn leiligheta....

E det ikje no på 11 mnd kontroll at de ska ha sprøyta!? :O

Her så sto vi opp kvart over 6 :) Det e vest vørte den nye faste tia, ho e oppe mellom 05.30-06.30 kvar dag :P
Men det gjer ikje nåkka, før næste uka ska ho begynn i barnehagen :/ Og då må ho opp så tidlig uansett :)

Etter at Fie (og eg) ha søve kvila, så spist vi lunch også for vi tell byen å handla litt små ting tell leiligheta, så no kan vi egentle fløtt inn...må bære få pakka ned alt vi har her tell mamma, også få fløtta senga hennes Fie.

Eg trur vi vent tell i mårra før vi tar vårres første dag i ny leiligheta, fie ska tell helsestasjon i mårra uansett...og det ligg MYE nærmar mamma, enn leiligheta....

Så deilig at alt er klart så dere bare kan flytte inn :)
Her er det vaskine på 12 måneders kontroll. Den vi har 14 august er en ekstra kontroll/barselgruppe. Men det er ved 11-12 mndr de skal ha vaksine så kanskje de gir ved 11mndr der dere bor :) kontrollen vår er utsatt fra 22 juli kom jeg på, så det kan godt hende det blir vaksine på 11mndr kontrollen her også..

Så deilig at alt er klart så dere bare kan flytte inn :)
Her er det vaskine på 12 måneders kontroll. Den vi har 14 august er en ekstra kontroll/barselgruppe. Men det er ved 11-12 mndr de skal ha vaksine så kanskje de gir ved 11mndr der dere bor :) kontrollen vår er utsatt fra 22 juli kom jeg på, så det kan godt hende det blir vaksine på 11mndr kontrollen her også..

Hoff! eg gru meg....bi ikje arti førr ho å få sprøyta no når ho e så stor vørte :(

Det var litt rart ja:)
Hentet henne for en halvtime siden, det blir tidsnok lange dager:)

hehe men det er jo litt godt i den perioden hvor man er mye trøtt og evt. kvalm, å være litt alene ;):)

når jeg gikk gravid med Liana, så hadde jeg skikkelig sterk kvalme og kasta opp hver dag i over 3 mnd, var ekstrem trøtt og hadde Emira hjemme 2 dager i uka.. og fikk ikke slappet av de 3 andre dagene fordi dem pusset opp i leiligheten over oss:eek: var ganske så sliten og irritert :P hehe.. så nyt den tiden du har mulighet til å slappe av ;)

Wow! Jeg som aldri får gjort noen ting når jeg og Simone er alene, har vaska gulv, vaska gulv igjen pga hun fikk tak i oboy:
Vis vedlegget 24922

Vi har gått tur mens vi venta på at deiga til pølsehorna skulle heve og de er ferdig utbakt og står til etterheving. I tillegg har jeg vaska 4 maskiner med klær og tromla 2.

Ble et skryteinnlegg det her, men er faktisk litt stolt, for jeg er alltid på gulvet med snuppa og har ikke engang tid å drikke kaffe utenom med en gang vi har stått opp mens hun gjenoppdager lekene sine eller hun sover ;) så prosjekt "gjøre baby mer selvstendig i lekingen og godta at mamma gjør husarbeid og diverse" er godt i gang! :)

hehe disse barna må passe på at vi har nok å styre med :P

Flink du er! godt å kunne skryte litt :D gjør det stadig vekk jeg :P haha..

pølsehorn er godt! deilig med hjemmebakst :)

Den fiskegratengen høres god ut! :)

Ja det er den å :P hihi.. Har laks, fiskepudding, fullkorns makaroni, erter og purre i.. Og strør på med litt ost og knust fullkorns kavring.. også hadde vi poteter, gulrot og brokkoli ved siden av.. godt men mettende :P

(tilfelle du ville vite det) :P hahah..

Her så sto vi opp kvart over 6 :) Det e vest vørte den nye faste tia, ho e oppe mellom 05.30-06.30 kvar dag :p

Blir sikkert godt når dere har fått alt på plass i leiligheten :D

Her har vi ikke 11 mnd kontroll:eek: går fra 10 mnd til 1års kontroll ;)

Jeg kjøpte jordbær for 5kr korga på Rema i dag, og har bedrevet et jordbærsyltetøyprosjekt de siste timene. Kokte halvparten (med konserveringsmiddel) og rørte resten (med frysepulver). Den kokte sylta smakte konserveringsmiddel (usj..), mens den rørte sylta blei perfekt.:) Nå skal det fryses og lagres her.
1375725065131.jpg

Ellers har vi kosa oss ute i dag. For det meste overskya, men gode temperaturer. Kjekt å kunne sitte ute å spise middag, hvor liten og stor kan rote så mye de vil.;) Jenny var fast bestemt på at hun ville ha likens drikkeflaske som Eskil, så vi ga oss over på den. (Geniaaaaal flaske, FruH!)
1375725238119.jpg
Mmm..Vannet har aldri smakt så godt før!!!

Blir sikkert godt når dere har fått alt på plass i leiligheten :D

Her har vi ikke 11 mnd kontroll:eek: går fra 10 mnd til 1års kontroll ;)

Her så har vi kontroll 1 gang i mnd til de e 1 år. Og oftar om det e behov førr det :) Etter 1 år, så veit eg ikje helt :P

Ja det er den å :P hihi.. Har laks, fiskepudding, fullkorns makaroni, erter og purre i.. Og strør på med litt ost og knust fullkorns kavring.. også hadde vi poteter, gulrot og brokkoli ved siden av.. godt men mettende :P

(tilfelle du ville vite det) :P hahah..

Mmm :) må prøves her i huset! Hørtes skikkelig godt ut med både kaks og fiskepudding :) og grønnsaker er godt både i og ved siden av :)

Jeg kjøpte jordbær for 5kr korga på Rema i dag, og har bedrevet et jordbærsyltetøyprosjekt de siste timene. Kokte halvparten (med konserveringsmiddel) og rørte resten (med frysepulver). Den kokte sylta smakte konserveringsmiddel (usj..), mens den rørte sylta blei perfekt.:) Nå skal det fryses og lagres her.
Vis vedlegget 25002

Ellers har vi kosa oss ute i dag. For det meste overskya, men gode temperaturer. Kjekt å kunne sitte ute å spise middag, hvor liten og stor kan rote så mye de vil.;) Jenny var fast bestemt på at hun ville ha likens drikkeflaske som Eskil, så vi ga oss over på den. (Geniaaaaal flaske, FruH!)
Vis vedlegget 25003
Mmm..Vannet har aldri smakt så godt før!!!

Flinka! Å billige jordbær da! Hodt med sylte i fryseren :-)
Den drikkeflaska ser genial ut! Hvor kjøpte dere den?
Søte Jenny som koser seg :)

Flinka! Å billige jordbær da! Hodt med sylte i fryseren :-)
Den drikkeflaska ser genial ut! Hvor kjøpte dere den?
Søte Jenny som koser seg :)
Takktakk! Skryt liker jeg! ;)
Vi kjøpte flaska på Rema. Aventflaske med gummisugerør som går helt i bunnen av flaska, så slipper hun å bøye hodet langt bakover for å drikke. Morro er det også virker det som, for i dag har hun dukket mye!! :)

Her så har vi kontroll 1 gang i mnd til de e 1 år. Og oftar om det e behov førr det :) Etter 1 år, så veit eg ikje helt :P

Ja det gjør jo ikke noe:p:D her er det vel hver mnd til de er 6 mnd..så er det ca annenhver mnd etter det.. etter 1 år, så er det vel ikke før de er 1,5 eller 2 år.. husker ikke helt :p men dette er så forskjellig fra sted til sted.. men vi kan gå å veie og måle som vi vil da :)

★sender fra pipe-gjøken★

Mmm :) må prøves her i huset! Hørtes skikkelig godt ut med både kaks og fiskepudding :) og grønnsaker er godt både i og ved siden av :)

Ja det er å anbefale ;) laks gir litt mer smak enn torsk syns jeg :) har prøvd med gulrot og brokkoli inno, men det var vanskelig å få det gjennomkokt, så da har det blitt å koke det ved siden av :)

★sender fra pipe-gjøken★

Takktakk! Skryt liker jeg! ;)
Vi kjøpte flaska på Rema. Aventflaske med gummisugerør som går helt i bunnen av flaska, så slipper hun å bøye hodet langt bakover for å drikke. Morro er det også virker det som, for i dag har hun dukket mye!! :)

Fine snuppa di!:rolleyes::D jeg har sett på den flaska selv, men kjøpte den ikke siden det sto 18mnd+.. men er den lett å suge av? For tenkte Liana kunne ha en sånn i bhg isåfall :)

★sender fra pipe-gjøken★

hehe men det er jo litt godt i den perioden hvor man er mye trøtt og evt. kvalm, å være litt alene ;):)

når jeg gikk gravid med Liana, så hadde jeg skikkelig sterk kvalme og kasta opp hver dag i over 3 mnd, var ekstrem trøtt og hadde Emira hjemme 2 dager i uka.. og fikk ikke slappet av de 3 andre dagene fordi dem pusset opp i leiligheten over oss:eek: var ganske så sliten og irritert :p hehe.. så nyt den tiden du har mulighet til å slappe av ;)

Huff, skjønner du var på felgen da ja:eek:
Jeg skal jobbe full dag i morgen, så skal jeg ha sykmeldingsdag på onsdag og fredag, da skal jeg sove.

Fine snuppa di!:rolleyes::D jeg har sett på den flaska selv, men kjøpte den ikke siden det sto 18mnd+.. men er den lett å suge av? For tenkte Liana kunne ha en sånn i bhg isåfall :)

★sender fra pipe-gjøken★
Takk, søte du.:)
Denne stod det 12mnd+ på, så det er nok flere flasker av samme sorten påtenkt til de forskjellige aldersgruppene. Kan hende det bare er størrelsen som er annerledes? Denne flaska var mindre enn Eskil sin ialfall.:)
Ja, den er veldig grei å drikke av. Smareste og beste drikkeflaska vi har kjøpt til henne.

Ja det gjør jo ikke noe:p:D her er det vel hver mnd til de er 6 mnd..så er det ca annenhver mnd etter det.. etter 1 år, så er det vel ikke før de er 1,5 eller 2 år.. husker ikke helt :p men dette er så forskjellig fra sted til sted.. men vi kan gå å veie og måle som vi vil da :)

★sender fra pipe-gjøken★

Ja, det e gjær vi åg her, åpent på helsestasjon så man kan vei å mål om man føl førr det :)
Eg e spent på om Fie e vørte tung og lang....sist veiing så ha ho bære lagt på seg 200gr på mnd, men no veit eg at ho vørte lenger...førr det ser eg på kleian, også må ho va vørte tyngre åg....syns e såååå tong vørte.... :P

Back
Topp