Mandag 27. januar

God kveld jenter :)

Fie ha vøre sånn passe humør i dag, ho ha vøre litt suttrat i barnehagen sa de, og søv fra klokka 12.00 tell eg ehnta ho klokka 15.00 :O så det vart ei laaang blund på ho :P

Når vi kom heim, så laga eg spagetti, mått lag det, førde om eg ikje ha spesielt løst på det, mått få brukt opp pølsen eg ha i kjøleskapet :)

Etter det så rydda og vaska eg å min medhjelper bade :) også vaska vi gulvet på romme tell Fie, og i gangen :)
Så ha vi kosa oss med fantorangen å litt frukt, også spist ho 1.5 brødskiva med leverpostei pluss en halv banan ooog en yoghurt tell kveldsmat :)

Ho e vørte flenkar å spis yoghurt med skjei :) går inn litt på skjeiva, men men :)

Eg ha træna pittelitt i kveld, istede førr å les tell forelesninga i mårra….ork kje :P

OGSÅÅÅÅ ha eg ikje drøkke brus på 1 uka :D
før så drakk eg MINST ei flaska 0.5L pr dag med cola…totalt cola avhengig….

No e det over ei uka si eg ha drøkke nåkka brus, ha drøkke bris med smak istede førr :)

Følt at eg MÅTT slutt med det no, kan ikje hold på sånn når Fie bi større, og ho trur det e vanele at man ska drekk brus heile tia…eg ha verkele vørte MYSJE sunnar etter at eg vart mamma, syns det e VELDIG vekti med sunnt kosthold, og eg jær mett bæste førr meg, men mæst førr Fie sin del, sånn at ho bi vant med sunn mat :)

ska kje sei at eg e verdens mester på kjøkkenet, men grønnsaker e med på kvar middag, og mye fesk spis vi, og mye frukt-kosetid har vi og :)

Nelly hoster til hu kaster opp og har høy feber. Mathea har og feber ennå. Det har alle 3. Og hoster til den store gullmedalje.

Ja, hu er langhåret og veldig fiin:)
Zita er fint, men har hatt en katt som het tita før, så blir litt likt. Uff, det er så fælt når kattene blir påkørt:( det gjør meg vondt og høre:( hvor gammel var hu?

•☆tastedingsen☆•

Ikke bra :( mulig dem har blitt smitta av hverandre da? Håper det går fort over!

Ikke noe gøy når sånt skjer nei! Hun ble vel bare 5 år:( så var ikke gammel..

Formen din er fortsatt det samme å eller?

Huff, så syke den gjengen din skulle bli :( God bedring til dem alle! De to på antibiotika må vel snart bli bedre!!!

Nydelig søt kattebaby! Lissi? Embla? Bella? Åshild? (Det siste heter katta til søstra mi :p )

Jeg aner ikke hva det er som feiler de, men mener absolutt de ikke skulle hatt feber ennå? Så om formen ikke er bedre i morgen ringer jeg legen igjen.

Lissi er for likt med lucy, det het katten vår som blei påkjørt. Hahaha, Åshild var jo bare råtøft:cool:

•☆tastedingsen☆•

Jeg er helt utkjørt etter jobb og så ukeshandle alene, så nå er det blåbærsmoothie og en episode The Crazy Ones (komiserie med Robbin Williams) og så i seng!

Skulle ikke handle noe middag denne uken, det hadde vi liggende, men pålegg, frukt og grønt, mye husholdningsartikler (toalettpapir, bleier, vaskemidler o.l.) og det ble jammen meg varer for 1200kr på Rema :eek: Handler omtrent for det hver uke, og synes ikke vi handler mye unødvendig. Ingenting brus, snop, blader eller lignende... Hvor mye handler dere for i uken? Vi er jo bare 2 store og 1 liten, så synes i grunnen vi bør klare oss på litt mindre???

Eg storhandel 1-2 ganger i mnd på coop obs, og då handel eg førr litt i overkant a 1000kr, og då handel eg middag, pålegg, vaskemiddel, bleie, frukt og grønt, frysermat (mat eg hiv i frysern :P ) også kjøp eg kjøttdeig, som eg lag kjøttkake av. tjaaa…og en del fiskekaker, og fiskeboller….

Ellers i uken handel eg sånner teng som eg må ha påfyll av, sian jenta mi spist relativt mysje :P
då handel eg melk, brød, påfyll a pålegg, frukt og grønnsaker :)

på en mnd ligg eg på ca 3500 på mat og bleie og husholdningsprodukta :) e kje så mysje, syns eg, men vi e jo bære 2 stk då ;)

Jeg er helt utkjørt etter jobb og så ukeshandle alene, så nå er det blåbærsmoothie og en episode The Crazy Ones (komiserie med Robbin Williams) og så i seng!

Skulle ikke handle noe middag denne uken, det hadde vi liggende, men pålegg, frukt og grønt, mye husholdningsartikler (toalettpapir, bleier, vaskemidler o.l.) og det ble jammen meg varer for 1200kr på Rema :eek: Handler omtrent for det hver uke, og synes ikke vi handler mye unødvendig. Ingenting brus, snop, blader eller lignende... Hvor mye handler dere for i uken? Vi er jo bare 2 store og 1 liten, så synes i grunnen vi bør klare oss på litt mindre???

Her går det fort 1500-2000 i uka:eek: så bruker fort mellom 8000-10 000kr i mnd!:eek: men så har jo vi 2 ekstra barn da :P heheh.. bruker også lite på annet enn mat og hygiene o.l.. men prøver nå å være flinkere på å leve av det vi har! Så får se om det blir noe stor endring :P

Eg storhandel 1-2 ganger i mnd på coop obs, og då handel eg førr litt i overkant a 1000kr, og då handel eg middag, pålegg, vaskemiddel, bleie, frukt og grønt, frysermat (mat eg hiv i frysern :p ) også kjøp eg kjøttdeig, som eg lag kjøttkake av. tjaaa…og en del fiskekaker, og fiskeboller….

Ellers i uken handel eg sånner teng som eg må ha påfyll av, sian jenta mi spist relativt mysje :p
då handel eg melk, brød, påfyll a pålegg, frukt og grønnsaker :)

på en mnd ligg eg på ca 3500 på mat og bleie og husholdningsprodukta :) e kje så mysje, syns eg, men vi e jo bære 2 stk då ;)
nei det var ikke mye! Men sleng på en voksen til, så dobles nærmest utgiftene så da ender vi nok opp på omtrent det samme! ;)

Her går det fort 1500-2000 i uka:eek: så bruker fort mellom 8000-10 000kr i mnd!:eek: men så har jo vi 2 ekstra barn da :p heheh.. bruker også lite på annet enn mat og hygiene o.l.. men prøver nå å være flinkere på å leve av det vi har! Så får se om det blir noe stor endring :p
men dere har jo et par munner ekstra å mette, så sånn sett er det ikke såå ille forbruk ;) :P

Fie ha vøre sånn passe humør i dag, ho ha vøre litt suttrat i barnehagen sa de, og søv fra klokka 12.00 tell eg ehnta ho klokka 15.00 :O så det vart ei laaang blund på ho :P

Når vi kom heim, så laga eg spagetti, mått lag det, førde om eg ikje ha spesielt løst på det, mått få brukt opp pølsen eg ha i kjøleskapet :)

Etter det så rydda og vaska eg å min medhjelper bade :) også vaska vi gulvet på romme tell Fie, og i gangen :)
Så ha vi kosa oss med fantorangen å litt frukt, også spist ho 1.5 brødskiva med leverpostei pluss en halv banan ooog en yoghurt tell kveldsmat :)

Ho e vørte flenkar å spis yoghurt med skjei :) går inn litt på skjeiva, men men :)

Eg ha træna pittelitt i kveld, istede førr å les tell forelesninga i mårra….ork kje :P

No e det over ei uka si eg ha drøkke nåkka brus, ha drøkke bris med smak istede førr :)

Følt at eg MÅTT slutt med det no, kan ikje hold på sånn når Fie bi større, og ho trur det e vanele at man ska drekk brus heile tia…eg ha verkele vørte MYSJE sunnar etter at eg vart mamma, syns det e VELDIG vekti med sunnt kosthold, og eg jær mett bæste førr meg, men mæst førr Fie sin del, sånn at ho bi vant med sunn mat :)

ska kje sei at eg e verdens mester på kjøkkenet, men grønnsaker e med på kvar middag, og mye fesk spis vi, og mye frukt-kosetid har vi og :)

Så flink du er da! ..og så flink Fie er!! :D:D Tror dere må ta dere en tur sørover og lære meg og Asle sunne matvaner og gode spisevaner ;):)
Brusforbruket har gått rett i taket de siste månedene.. liker det dårlig! Har vært så flink å drikke vann i nesten 3 år.. *sukke* så var det på'n igjen.. :eek:

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

men dere har jo et par munner ekstra å mette, så sånn sett er det ikke såå ille forbruk ;) :P

Nei, men skulle gjerne brukt mindre men kjøpt like mye :P haha.. jeg så at kiwi har gradvis satt opp prisen på hipp mme igjen..dem kuttet prisen fra 60kr til ca 30kr når det ble billigere med økologisk..nå er det oppe i 55kr:eek::P luringer!

Himmel som den ungen spiser :eek: :p
Hvor lenge er det mellom middag og kveldsmat hos dere? Vi går som regel fra middagsbordet ca kl 17, og hun spiser som regel så mye til middag at hun kun får mme til kveld kl 18.30 ;) Også spiser hun litt frukt til barne-tv kl 17.30, så er redd for at hun skal kaste opp om hun får kveldsmat i tillegg ;) :p

Back
Topp