Mandag 20. Januar :-)

God morgen!

Vi har hatt ei slitsom natt med maaange oppvåkninger, nesesuging og hosting, sutring og mme. Så vi skrudde av vekkerklokka vår og sov til Hermine våkna kl 08. Jeg og Hermine blir hjemme idag, hun hoster endel og er hes, surkler litt i brystet på henne også så vil ikke at hun skal lek ute i -7. Håper hun er bedre til i morgen, for da er det solfest i barnehagen.

Hun er i god form, surrer rundt i hundre så jeg må bare få i meg ei kanne kaffe så jeg klarer å henge med :p Hun digger garasjen vi fikk med hjem i går, "Hemine køre bil" sier hun og sender bilene ned sklia :)

Slitsomt med sånne netter :( men sååå bra at hun er i form forde :)) god bedring til hun ;)

God ettermiddag:-)

Masse god bedring til de syke små:(

Jeg våknet opp med skikkelig vondt i halsen, og føler meg litt pjusk. Det var godt å få lagt seg igjen år de andre to dro avgårde til barnehagen. Jeg skulle egentlig på svangerskapskontroll til jordmor i dag, men den må jeg bare ringe å avlyse straks de åpner telefonen etter lunsj.

Ellers skal det skje fint lite i dag:-)
God bedring til deg også!:) Greit å få lada batteri litt og heller utsette kontrollen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Masse god bedring til alle de små og syke barna deres :)
Mini hadde tydeligvis drømt i går kveld for da jeg gikk på do, så stod han plutselig i gangen, begynte og gråte og sa jeg vil ikke sove mer og da var kl 23.30 ca, men så snudde han seg rundt og gikk å la seg igjen. Jeg bråvåkna 07.10 og skjønte ikke noe for var så stille her, så dette var ny rekord :D jeg måtte vekke han men det gikk så fint. Fikk han i barnehagen og i dag brukes dagen på å handle inn litt og ellers kose meg :)

Slitsomt med sånne netter :( men sååå bra at hun er i form forde :)) god bedring til hun ;)
hehe, er ikke mye som minner om sykdom her altså, hun er ikke snørrete engang på dagtid :eek: Kjipt at hun skal være SÅ plaget på natta så hun må være inne/hjemme på dagen :P Nå sover hun ute, så får vi se om hun hoster fælt eller om det går bra. For i såfall blir det bhg i morra ;)

Huffdå :-( ikje nå arti når ongan plages :-( håp ho bi beire tell.solfylt :)
Dåkk får kos dåkk heijme :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Hun er i knallform nå på dagen, så er tydelig at det er om natta forkjølelsesplagene kommer...frustrerende for alle parter :p

For en kjedelig natt :( synd at hun ble slik...!
er kun om natta hun virker plaget da, er helt i hundre nå :P Hun kunne nok fint vært i bhg, bortsett fra at jeg ikke like at hun leker/sitter ute når det er så kaldt mtp hoste og pusten hennes! ;)

Mornmorn!
Vi har hatt ei grei natt. Vesla sov fra 18.30- 07.50 med tre tilsyn av mammaen, hvor det var nok med litt snuing, gi smokk og pakke henne godt inn i dyna. :)

Her finnes der ikke en DRÅPE varmtvann i kranene i dag og mannen sendte melding om at ny tank kosta 6-12.000. Fikk litt panikk først, meeeen så gikk jeg til sikringsskapet og skrudde på igjen bryteren. Sååehh.. ;) HVA skulle mannen gjort uten sin handywoman?!:D
Nå har vi spist frokost og kosa oss.:) Godt med en sløv dag. Vet ikke om jeg skal levere lilleJen hos dm i noen timer eller om vi går for rolig dag hjemme. Vi får se!

hahaha, jaja, det var jo ei atskillig rimeligere løsning du fant på problemet :P :D

hva fant dere på å gjøre til slutt da?
Hermine har herja villmann i stua med "kraktor", "bæbu", biler og garasje...tydelig at jenta blir en smuuule påvirket interessemessig av å gå på avdeling i bhg med 6 gutter og 1 jente :P ;)

God formiddag! Vi lå lenge i dag, og det trengtes!!! Lille bøll blir bøllete på Ibux, fikk da også spist en liten brødskive!
jaja, heller bøllete enn slapp synes nå jeg da ;)

God morgen!

Marian87: Usj, så kjedelig med mange oppvåkninger, snørrsuging og surkling i brystet. Er det astma?
Kos dere hjemme med slappe av dag idag:)

FruH: Hvordan er formen til Eskil? Hvordan har natten vært? Håper dere har fått sovet litt:)

Her så var natten så som så, for Emmeth våkner hyppig av hosting og slim i bringa. Vi har ikke fått stadfesta astma, men tar minimannen med meg inn til legen idag, så han får titta på han når jeg har time. Er ekkelt når gutten ikke får puste for alt slimet. Jentene er hjemme med feber. Nelly har 39 i feber og Mathea har 40 i feber, men formen til Nelly er betydelig bedre, Mathea derimot ligger rett ut på sofaen.
Idag skulle det egentlig ukeshandles, men spørs om det ikke bare blir en snartur på butikken og ukeshandling seinere ila uka:)
Ønsker alle en fin mandag og god bedring til alle syke små.
Lurer på om astmaen kan være årsaken ja, hun har ikke hatt slik hoste siden vi begynte på medisin...og nå har vi jo sluttet for å se om hun ble verre...det ble hun :P

God bedring til hele bølingen din! :)

okey, så utesoving + kuleindusert hoste = BAAAD idea! Smaaarte meg! :P
Men fikk trilla vogna inn på soverommet og lirka opp skinnposen, så håper det hjelper på hosten :P Men måtte jo la vinduet stå på gløtt der inne så ikke hun som var kledd for -7 skulle smelte :eek: Bedre med +10 enn -7 for lungene...håper jeg! ;)

hahaha, jaja, det var jo ei atskillig rimeligere løsning du fant på problemet :P :D

hva fant dere på å gjøre til slutt da?
Hermine har herja villmann i stua med "kraktor", "bæbu", biler og garasje...tydelig at jenta blir en smuuule påvirket interessemessig av å gå på avdeling i bhg med 6 gutter og 1 jente :P ;)
Vi blei hjemme.:) Hun hadde litt feber i går og er forkjøla, så da passer det med en hjemmedag. Fikk lest masse forrige uke, så jeg er ajour.;)

Hehe..Morro med traktorer og biler!:) Jenny fikk prøve å styre en radiostyrt bil sist vi var hos mine foreldre og DET var stas. :D Sunt med litt blanda interesser.

okey, så utesoving + kuleindusert hoste = BAAAD idea! Smaaarte meg! :p
Men fikk trilla vogna inn på soverommet og lirka opp skinnposen, så håper det hjelper på hosten :p Men måtte jo la vinduet stå på gløtt der inne så ikke hun som var kledd for -7 skulle smelte :eek: Bedre med +10 enn -7 for lungene...håper jeg! ;)

Bra du fikk trilla inn vogna, håper hun sov godt og at det hjalp:-)

Jada, hun sov to timer og hosta mye mindre inne:) men var jo helt gjennomvåt av svette da hun våkna stakkars :eek: :oops: Skulle nok ha lirket av henne lua, men det turte jeg ikke :p

Jada, hun sov to timer og hosta mye mindre inne:) men var jo helt gjennomvåt av svette da hun våkna stakkars :eek: :oops: Skulle nok ha lirket av henne lua, men det turte jeg ikke :p

Det gikk nok sikkert bra, så godt at hun sov så lenge:-)

Nøye med oppgaven ser jeg:D

Jeg har kjøpt sånn tegnebrett til nasse som du nevnte, suksess:cool:
Jada, hun brukte 20 minutter på den ene bilen mens jeg vasket alt det andre :p

Så bra at tegnebrettet var en hit :D :cool:
Hermine har tegna i ett siden lørdag, like ivrig hver gang hun oppdager at det er der ;) Hun tegner det helt svart med de magnetene som fulgte med :p

Ja det var bra hun sov godt, da får vi en hyggelig ettermiddag og jeg fikk lest litt :)
Ikke blitt så mye søvn her pga legetime. Spørs om han holder til natta gitt.

Jada, hun brukte 20 minutter på den ene bilen mens jeg vasket alt det andre :p

Så bra at tegnebrettet var en hit :D :cool:
Hermine har tegna i ett siden lørdag, like ivrig hver gang hun oppdager at det er der ;) Hun tegner det helt svart med de magnetene som fulgte med :p

Nasse ble litt sur fordi hun ikke skjønte helt hvorfor hun fikk til tegne:D

Back
Topp