Mandag 18.11 :)

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
God mandagsmorgen!
Ser ut til at vi kanskje havner tilbake på dagsskravle? :p Setter datomerking på jeg, så skiller vi ukene litt ;)

Hermine har hosta i over 2 timer i natt, ble til slutt sittende med henne på fanget i 45min for hun surkla og var så tett i brystet :( Så idag er vi hjemme. Hun hoster så fælt, og vil ikke sende henne i bhg etter den natta. Ikke ideelt siden jeg må levere eksamen om fire dager, menmen, får jobbe i kveld med den.
Skal ta henne med på uit og hente noen pensumbøker, så kanskje jeg får jobbet litt mens hun sover.

Ellers så skjer det fint lite spennende her idag :p Det snør og snør og snøøøør, skikkelig julete ute :rolleyes: Bestilte MASSE julegaver fra Ellos i helga, gleder meg til de kommer så kan jeg begynne å pakke inn og høre på julemusikk :rolleyes: :D

Ha en fin mandag!!!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Uff, stakkars Hermine :(
Får hun Ventoline eller bare Flutide?
Bursdagsgutten er levert i barnehagen og svigermor kjørt på toget. Det var så koselig å ha henne på besøk! Utrolig hyggelig dame :)
Ellers er det ikke så mye vi skal i dag. Nevøen min på 9 år er innom en tur i dag. Litt småskrall og hjemme fra skolen og moren skulle på jobb =)
T har ønsket seg pølser til middag, så da blir det jo det :D

God mandagsmorgen!
Ser ut til at vi kanskje havner tilbake på dagsskravle? :p Setter datomerking på jeg, så skiller vi ukene litt ;)

Hermine har hosta i over 2 timer i natt, ble til slutt sittende med henne på fanget i 45min for hun surkla og var så tett i brystet :( Så idag er vi hjemme. Hun hoster så fælt, og vil ikke sende henne i bhg etter den natta. Ikke ideelt siden jeg må levere eksamen om fire dager, menmen, får jobbe i kveld med den.
Skal ta henne med på uit og hente noen pensumbøker, så kanskje jeg får jobbet litt mens hun sover.

Ellers så skjer det fint lite spennende her idag :p Det snør og snør og snøøøør, skikkelig julete ute :rolleyes: Bestilte MASSE julegaver fra Ellos i helga, gleder meg til de kommer så kan jeg begynne å pakke inn og høre på julemusikk :rolleyes: :D

Ha en fin mandag!!!

Fysjameg, er hu blitt så ille igjen, stakkars?!
Hjelper ikke astma medisinene på hosten hennes? Ekkelt når det surkler i brystet hennes:( Skjønner godt du holdt henne hjemme idag,s elvom eksamen nærmer seg med storskritt:)

Her er stort sett alle julegavene i boks, mangler kun noen få;):) Deilig og nesten være ferdig.. Meeen har en del igjen av pakkekalenderen til mine 3 småtroll:o;) Julemusikk er gull:) Sitter vi og hører på her ettermiddag og ber om og få snø hver dag, men NEIDA, den lille snøen som kommer smelter fort bort igjen:(
Ønsker deg og Hermine en koselig dag, tross hosting og tetthet!<3

Bursdagsgutten er levert i barnehagen og svigermor kjørt på toget. Det var så koselig å ha henne på besøk! Utrolig hyggelig dame :)
Ellers er det ikke så mye vi skal i dag. Nevøen min på 9 år er innom en tur i dag. Litt småskrall og hjemme fra skolen og moren skulle på jobb =)

Gratulerer med en 5åring i huset:D Hipp hurra:):):)
Koselig med besøk av svigermor:) Så snill du er som stepper inn og er barnevakt:) Det er nok nevøen din veldig glad for også;)
Pølser er en sikker vinner:D;):p Ha en fin dag og kos dere med bursdagsbarnet:)

Hei på dere!:)

God bedring til Hermine! Synd at hun hoster sånn:oops::( håper virkelig medisinen kan viske snart!;)

Og hipp hurra for Teodor!:D

Jeg har fått rydda bort litt klær etter Liana og Leoh, og sortert litt av det som pakkes vekk ;) og tror dere ikke at jeg kunne kle på Leoh i str 62:eek: det er jo litt stort, men funker fint å ha på;) han har så lange armer og bein, så ermene på noen av bodyene i str 56, blir litt for korte nå:eek::p haha..

Jeg har også fått hengt opp en vask med klær, og har satt igang vask av mopper;)
Nå må jeg finne meg noe å spise :)
Så er det mulig det blir en tur til butikken ;)

God mandag til dere;)

1384771031186.jpg

☆★hilsen meg★☆

Heisann:-)

Gratulerer med dagen til T Fru H:wav

Snuppa våknet kvart over seks i morrest, så da fikk mannen levere henne i barnehagen. Jeg sov til litt over elve, veldig sliten etter helga. Det er så kos med full aktivitet i magen, at man glemmer at man har en del vondt også:-)

Skjer fint lite her i dag, masse klesvask...

God mandagsmorgen!

Ha en fin mandag!!!

Stakkars lita, håper hun blir bedre uttover dagen, hjelper ikke medisinen?

Stakkars lita, håper hun blir bedre uttover dagen, hjelper ikke medisinen?
Hun hoster kun når hun ligger og skal sove :( Medisinen tar 2-3 uker før den begynner å virke, og hun har bare gått på den en uke, så vi må nok smøre oss med tålmodighet!

Hun hoster kun når hun ligger og skal sove :( Medisinen tar 2-3 uker før den begynner å virke, og hun har bare gått på den en uke, så vi må nok smøre oss med tålmodighet!

Ok, akkurat som nasse da stakkars, det er slitsomt for de små:(

Jeg er frelst, jeg kan føle kroppen slapper av bare jeg lukter på den saken her:-)

13970_Kremfresh_Rosmarin___lavendel_1.jpg

Kun Flutide! Lurer på om vi skal prøve ventoline og se om det kan ta hosteanfallene og surklinga i brystet, men søs sa hun hadde erfart at ventoline hjalp lite mot hoste så er litt usikker o_O

Ok, akkurat som nasse da stakkars, det er slitsomt for de små:(
Fryktelig slitsom! Etter drøye to timer oppe i natt sov hun heldigvis til 08, men nå fikk hun bare sove 40 minutter uavbrutt før hun begynte å hoste og våkna :( Så er det ut å rugge på vogna så hun sovner, og så sover hun 10-15 minutter før vi må ha en ny runde o_O

Kun Flutide! Lurer på om vi skal prøve ventoline og se om det kan ta hosteanfallene og surklinga i brystet, men søs sa hun hadde erfart at ventoline hjalp lite mot hoste så er litt usikker o_O
Altså, våre har jo KUN hatt hoste som astma og Ventoline fungerer akutt og er det T har brukt mest (vi har heldigvis ikke trengt å bruke på Lillebror på lenge nå!)
Vi fikk Ventoline først av legen, og deretter flutide når vi så at Ventoline fungerte litt, men ikke godt nok alene.
Tidligere år har han fått begge medisinene fast to ganger daglig, og Ventoline ved behov. I perioder har vi kun gikk Ventoline ved behov, og hatt pause fra Flutide f.eks på sommeren når han er mindre utsatt for forkjølelse.

Altså, våre har jo KUN hatt hoste som astma og Ventoline fungerer akutt og er det T har brukt mest (vi har heldigvis ikke trengt å bruke på Lillebror på lenge nå!)
Vi fikk Ventoline først av legen, og deretter flutide når vi så at Ventoline fungerte litt, men ikke godt nok alene.
Tidligere år har han fått begge medisinene fast to ganger daglig, og Ventoline ved behov. I perioder har vi kun gikk Ventoline ved behov, og hatt pause fra Flutide f.eks på sommeren når han er mindre utsatt for forkjølelse.
Når hun hoster i så lange perioder mente nok legen at ventoline ville bli brukt for mye, siden man skal gå på Flutide dersom man behøver medisinen mer enn 2 ganger i uken. Nå får hun både morgen og kveld, men vi venter jo ennå på noen effekt, så tror jeg må sende mail til legen å forespørre om ventoline på resept. Skader jo ikke å prøve iallfall!

Går kjempebra med hjemmekontor og å skrive eksamen mens snuppa sover, som dere skjønner :P
Ennå godt hun går i bhg slik at jeg får dratt avsted på skolen hver dag, ellers ville jeg aldri kommet noen steds karaktermessig altså...havner jo her inne hele tiden :eek: :P ;)

Er så innmari trøtt i tillegg, tross 3 espressoer og 1 kopp vanlig kaffe hittil idag :eek: Heldigvis sover snuppa ennå, så jeg har fortsatt mulighet til å få skribla ned noen setninger i oppgaven min! :)

Når hun hoster i så lange perioder mente nok legen at ventoline ville bli brukt for mye, siden man skal gå på Flutide dersom man behøver medisinen mer enn 2 ganger i uken. Nå får hun både morgen og kveld, men vi venter jo ennå på noen effekt, så tror jeg må sende mail til legen å forespørre om ventoline på resept. Skader jo ikke å prøve iallfall!
Jeg ville jo virkelig gjort det siden det tar så lang tid før Flutide fungerer. Hjelper jo ikke henne noenting akkurat nå!
Og vi har brukt medisinene sammen, de forsterker hverandre så vidt jeg har blitt forklart av fastlege og barnelege på sykehuset. Ventoline gies først, og åpner opp slik at Flutide fungerer bedre.

Går kjempebra med hjemmekontor og å skrive eksamen mens snuppa sover, som dere skjønner :p
Ennå godt hun går i bhg slik at jeg får dratt avsted på skolen hver dag, ellers ville jeg aldri kommet noen steds karaktermessig altså...havner jo her inne hele tiden :eek: :p ;)

Er så innmari trøtt i tillegg, tross 3 espressoer og 1 kopp vanlig kaffe hittil idag :eek: Heldigvis sover snuppa ennå, så jeg har fortsatt mulighet til å få skribla ned noen setninger i oppgaven min! :)
Godt du får gjort litt da, hvertfall :p

Back
Topp