Mandag 13 Januar

Ja det er kjekt =) Uansett må man bare finne det som passer best for seg og sitt barn i grunn =)
Vi klarer jo nesten ikke tisselukta i engangsbleier lenger :p Og jeg skulle gjerne hatt tøybleier som truse, men det finner jeg ikke :p
Merker ikke noe til den tisselukta altså, annet enn om morran :p

At dem klarer? Hahah..
Har ikke hatt så mye problemer med tiss...men bæsj:eek: og da spesielt om hun har tisset mye, og begynner å bæsje masse! Haha..
Har ikke hatt problemer med bæsj siden vi begynte med fast føde i grunnen, siden hun for det meste har gjort i potta siden hun var 8 måneder :p ;)

Hvor finner du ull med kort arm? Finner det kun på sommeren jeg, kjøpte da én ermeløs body som vi bruker under bomullsplagg og det er litt knapt i grunnen ;)
En butikk som heter Xy her i Trondheim

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Ja, og det freaker neg fanske bra ut at det kan gi kreft:eek: Jeg har slitt mye med magen selv, så begynner jo og lure, men skal til legen på mandag:)
Så skal br om og bli testa for det selv og.

Veldig viktig dere og får testa dere.
Say f-ing whaaaat? Fikk moren din seriøst ikke beskjed om at jenta reagerte på hvete? Herregud, det er jo helt sinnssykt.

Lei meg for og høre om bestemoren din fikk kreft, det kan jo ha mye og si om hu hadde cøliaki og kunne vært unngått:( Min farmor har leukemi, men holdes i sjakk med kemotabletter, tror jeg det er.

•☆tastedingsen☆•

Ja du burde teste deg du også :) er jo noe som kan være arvelig også! Er du fortsatt kvalm eller?

Ja tenk det! Det kunne jo vært gjort noe med allerede når hun var 2 år! Da hadde jo også ting vært litt enklere med tanke på kostholdet og livsstilen! Helt sykt at han ikke nevnte det..han sa bare at hun var allergisk mot katt, og kunne kansje reagere på sitrusfrukter og nøtter, så måtte bare være forsiktig med det.. men sa ingenting om hvete! Hun fikk jo mye eksem og sår pga eksemen (spesielt rundt munn), så var derfor vi tenkte at det kunne være katten hun reagerte på, men mamma har lest at man kan få munnsår o.l ved cøliaki..og dem har jo katter nå, og reagerer ikke på dem;)

Ja sjansen er jo der for at hun også hadde cøliaki:( hun måtte jo operere bort magesekken, og var frisk i 1-2 år..men etter det var det så mye kreft i tarmene at det ikke var noe legene kunne gjøre mer:(

Er det sånn at hun må gå på tablettene hele livet? Eller kan farmora de bli helt frisk igjen? Kreft er skummelt :(

Har ikke hatt problemer med bæsj siden vi begynte med fast føde i grunnen, siden hun for det meste har gjort i potta siden hun var 8 måneder :p ;)

Hehe er noe annet når dem gjør sitt i potte :P jeg husker for godt det var når Emira ble villig til å gå på do! :D men må vel forvente meg ca 2 år til meg bleier :eek::p

Oij så dåkk ha jappla :-P vi ha vøre bære inne i dag :-) eg ha rydda og Fie ha styra, leka og rota :-P

Plages litt med statestikken, men sian vi ska ha oppgaveløsning i mårra, så bi vell dt ei årning på :-)

I mårra må vi litt tidligar opp, sian eg ska me biln på værksted :-S lite vits me sparekonto når dn bi tappa heile tia a outforutsette utgifte! I don't like it! Jaja, får vell bære spar opp igjen :-)

No ska eg lægg meg :-) godnatt jenter :-)

<3 Fie Elise <3

Ja du burde teste deg du også :) er jo noe som kan være arvelig også! Er du fortsatt kvalm eller?

Ja tenk det! Det kunne jo vært gjort noe med allerede når hun var 2 år! Da hadde jo også ting vært litt enklere med tanke på kostholdet og livsstilen! Helt sykt at han ikke nevnte det..han sa bare at hun var allergisk mot katt, og kunne kansje reagere på sitrusfrukter og nøtter, så måtte bare være forsiktig med det.. men sa ingenting om hvete! Hun fikk jo mye eksem og sår pga eksemen (spesielt rundt munn), så var derfor vi tenkte at det kunne være katten hun reagerte på, men mamma har lest at man kan få munnsår o.l ved cøliaki..og dem har jo katter nå, og reagerer ikke på dem;)

Ja sjansen er jo der for at hun også hadde cøliaki:( hun måtte jo operere bort magesekken, og var frisk i 1-2 år..men etter det var det så mye kreft i tarmene at det ikke var noe legene kunne gjøre mer:(

Er det sånn at hun må gå på tablettene hele livet? Eller kan farmora de bli helt frisk igjen? Kreft er skummelt :(

Ja, det er helt latterlig sykt at det ikke blei nevnt at hu reagerte på hvete? Hvorfor i all verden blei ikke det nevnt? Stakkars, som måtte legge om hele livsstilen som voksen. Nte lettere når man er vant med det fra liten av.

Jeg har munnsår rett som det er, men går bort når jeg smører med en krem fra apoteket! ? Får det som oftest når jeg er litt stressa.
Jassh, er myyye kvalm dessverre, men det som skremmer meg mest er at beina gir etter.
Eller blit helt mo i knærne og kjennes ut som beina skal gi etter og sykt trøtt og sliten. Og har begynt og få eksem igjen, noe jeg ikke har hatt på over 15 år, så håper ikke det er hunden jeg reagerer på. Tok allergitest for 8 år siden og slo kun ut på støvmidd.

Uff, stakkers. Får helt vondt inni meg av og lese om bestemoren din:(
Mhm, tar tab hver dag resten av livet. Hu blir 85 i år, så er gammel:)

•☆tastedingsen☆•

Ja, det er helt latterlig sykt at det ikke blei nevnt at hu reagerte på hvete? Hvorfor i all verden blei ikke det nevnt? Stakkars, som måtte legge om hele livsstilen som voksen. Nte lettere når man er vant med det fra liten av.

Jeg har munnsår rett som det er, men går bort når jeg smører med en krem fra apoteket! ? Får det som oftest når jeg er litt stressa.
Jassh, er myyye kvalm dessverre, men det som skremmer meg mest er at beina gir etter.
Eller blit helt mo i knærne og kjennes ut som beina skal gi etter og sykt trøtt og sliten. Og har begynt og få eksem igjen, noe jeg ikke har hatt på over 15 år, så håper ikke det er hunden jeg reagerer på. Tok allergitest for 8 år siden og slo kun ut på støvmidd.

Uff, stakkers. Får helt vondt inni meg av og lese om bestemoren din:(
Mhm, tar tab hver dag resten av livet. Hu blir 85 i år, så er gammel:)

•☆tastedingsen☆•

Ja mamma ble ganske irritert over at det ikke ble nevn i det heletatt! Og kunne han ikke isåfall bare skrevet at det er hvete? Enn å bruke et totalt fremmedord..og dette finner vi ut 11 år senere:( søsteren min er veeeeldig kresen på mat fra før, og sliter litt med å like glutenfritt brød.. er greit så lenge det er nybakt, men dem syns brødet får en rar smak etter det har vært fryst..så hun spiser knekkebrød da:P men det har visst vært verre å tenke på melkeprodukter..for nesten alt inneholder melk! (Noe du kansje vet fra før:P) så dem gleder seg til hun kan begynne med det igjen :)

Munnsår er visst et symptom man kan få;) begge søstrene mine har atopisk eksem (eller hva det heter), men bare hun med cøliaki har slitt mye med sår!

Huff:( er ikke noe godt å gå kvalm! Er det hele dagen? Eller kommer og går det iløpet av dagen? Hmmm.. vanskelig å tenke seg hva som er grunnen:( håper det ikke er noe alvorlig! Men at set er stress og lite søvn som er grunnen♡
Nei håper da ikke du reagerer på hund! Men er jo ikke ofte man får nye allergier som voksen da..

Ja er jo trist:( jeg og bestemor hadde god kontakt! Og husker så godt at hun ALLTID ga meg en ekstra gave til bursdag og/eller jul, som kun var fra hun:P stort sett var det et fint smykke e.l :) de andre barnebarna fikk ikke en ekstra gave:eek::p
Oj 85år:D så bra! Hehe godt det finnes medisiner sier jeg bare!;)

Back
Topp