Mandag 13/10

...regelen er vel at de skal ha vært feberfri i ett døgn før de kan gå i bhg med hensyn til smitte...

Feirer de ikke bursdagen en annen dag dersom han er syk på selve dagen? Det gjør de her ;)

God bedring!
Fant dette på familieverden.no for et par uker siden ;


Ikke nødvendig med feberfri dag
Hvis barnet virker friskt nok til å delta i en vanlig barnehagedag etter noen dager med feber, trenger du ikke å holde det hjemme til det har vært feberfritt i ett døgn.

– Nei, det er ikke noe vi anbefaler. Barn med feber bør være hjemme for sin egen del, ikke på grunn av smitte. Så når barnet er feberfritt og klart til å gå i barnehagen, er det ingen grunn til å vente en ekstra dag. Dessuten får mange barn litt høyere kroppstemperatur på kveldene uten at det er feber. Det er ikke vits i å se seg blind på febermålet, sier Dahle-Melhus.

Hun forteller at feber er et ganske unøyaktig mål på sykdom hos barn.

– Vi råder ikke barnehager til å måle feber på barn. Og stadig flere barnehager går nå bort fra dette. Det er allmenntilstanden, ikke graden av feber, som avgjør om barnet er sykt, sier hun.

De kan feire det en annen dag og såklart :)

Men, han har vært høyt og lavt, så jeg ser ann formen og feberen i morgen tidlig. Allmenntilstanden er viktigst :)
 
Hei hei!
Prøver å unngå BV nå når arbeidspresset er stort. Får jobbet best dersom jeg dropper unødvendig surfing på nett :p

I ettermiddag har vi kosa oss med knekkebrødbakst, lek og lesing :)

Skulle egentlig jobbet mer nå i kveld men kroppen er ikke helt samarbeidsvillig idag så skal heller fortsette å skrive jobbsøknader!
Deilig med knekkebrød :-D

Lykke til med søknader :-D
Er du syk eller sliten?
 
Ser den :-D
Hadde mer noia da jeg samsov med de.. ang meg selv.. men gikk fint :)

Deilig å få slappet av kan jeg tenke meg.. etter den slitsomme natten :-(

Har ikke hatt Liana og Leoh i senga før :p Emira lå litt på min side og jeg i midten, når hun var nyfødt..men det var kun når jeg virkelig måtte sove ;)

Ja var godt med en rolig dag med lite husarbeid :)
 
Wael har vært i bra form siden kl 14. Og feberen er kun på 38 nå. (Fikk paracet 13.45, da den tippet 39,5 og han var dårlig) ...
Ville dere sendt han i bhg i morgen, hvis han ikke har feber i morgen?
Han gleder seg så utrolig til bursdagen sin... :-( :-(

Jeg har holdt dem hjemme om dem har hatt feber på kvelden.. for ofte er det lite eller ingenting om morgen, men så stiger det iløpet av dagen.. men du kan også se an formen inatt og imårra tidlig, og følge magefølelsen :)
 
Spurte eieren om vi kunne få reduksjon på leia?
Fikk svar om at vi kunne få halv leie + at de betalte malingen.. Det liker vi :) :)

Så utrolig bra :D snilø eier ;)
 
...regelen er vel at de skal ha vært feberfri i ett døgn før de kan gå i bhg med hensyn til smitte...

Feirer de ikke bursdagen en annen dag dersom han er syk på selve dagen? Det gjør de her ;)

God bedring!

Vi har ikke noe sånn regel her:confused:
 
Hehe. . Jeg og... har spist mange stykker.. uff. Måtte gjemme den vekk nå ;-)

Prøvde du deg på oreokake?

Ja vanskelig å la vær å spise.. hehe :)

Jeg har kjøpt inn, så skal lage den imårra :)
 
Spennede. Kun smakt kjøpeoreo på cafe. ...
Sikkert bedre hjemmelaget :-D

Har kun smakt hjemmelaget jeg :p hehe men hører folk sier at hjemmelaget smaker mye bedre ;) og den er veldig enkel å lage :D
 
Har ikke hatt Liana og Leoh i senga før :p Emira lå litt på min side og jeg i midten, når hun var nyfødt..men det var kun når jeg virkelig måtte sove ;)

Ja var godt med en rolig dag med lite husarbeid :)
Hehe, samsoving er en treningssak :p

Hermine sover rett som det er mellom oss, og nå merker jeg omtrent ikke noe til henne...før jeg får en fot i ansiktet liksom ;) :p
 
Hehe, samsoving er en treningssak :p

Hermine sover rett som det er mellom oss, og nå merker jeg omtrent ikke noe til henne...før jeg får en fot i ansiktet liksom ;) :p

Ja er nok noe man kan bli vandt med :) men jeg vil helst ikke at barna her skal vende seg til å sove i senga vår.. for da blir det en vane for dem også.. husker det godt med mamma og oss barna!
 
Wael har vært i bra form siden kl 14. Og feberen er kun på 38 nå. (Fikk paracet 13.45, da den tippet 39,5 og han var dårlig) ...
Ville dere sendt han i bhg i morgen, hvis han ikke har feber i morgen?
Han gleder seg så utrolig til bursdagen sin... :-( :-(
Jeg hadde ikke gjort det. Av hensyn til både ungen og alle de andre som kan smittes...
De tar sikkert igjen feiringen en annen dag?
 
Barnehagen vår var veldig tydelig på dette senest på siste foreldremøte.

Ja er nok sikkert veldig forskjellig.. men har ikke hørt noe om at dem skal gå feberfri i ett døgn her:)
 
Back
Topp