Mandag 09.12

Sannheten

Forumet er livet
Hei!

Jeg er hjemme med barna idag, har hatt en ganske slitsom og travel helg og barna har aldri fått bare slappet av. Idag var alt bare trist og leit da de våknet, Saga hoster stygt, er snørrete og har øyekatarr, Lex er generelt kosete, litt slapp og sutrete. T har en jobb han ikke kan ta fridager fra, så det er jeg som tar "sykt barn" dagene, men i dag er han hjemme til 11-tiden fordi det skal komme noen på befaring angående gårdsplassen. Håper han rekker en tur på butikken før han reiser på jobben så han får fyllt opp kjøleskapet med det viktigste, frister ikke så veeeeldig å reise noe sted med de to små nå :)
Har dere noen planer for dagen? Er alle friske og raske? Og hva skal du ha til middag i dag?!

God morgen!
Så leit at barna ikke er i form.. Det gjør nok godt med en hviledag sammen med mamma.:) God bedring til Saga og Lex!

Vi har hatt ei god natt. Sleit med å få lagt vesla, men etter en rap og en fis så ordna det seg.;) Hun sov til 06, men da var jeg så trøtt at jeg henta henne inn til meg og sov videre til 08. Nå skal vi straks ordne oss frokost og kose oss me den.
Dagmamma har spysjuka, så her skal Jenny og jeg kose oss hjemme. Oppgaveskrivingen får vente til en annen dag, men litt husarbeid må jeg få til i løpet av dagen. :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

God formiddag!
Jeg har eksamen idag, kl 15.15 :eek: tror jeg tar det altfor med ro :p

Hermine var urolig i natt også, lurer på om det er fordi hun har så hyppig utvikling nå at hun er så urolig. Har jo vært slik før. Hun har jo plutselig eksplodert i språkutviklingen, begynt å løpe og hoppe :eek: :p :) Hun kommer seg jo mye lengre nå enn før, og opplever verden på en ny og selvstendig måte, så regner med det er mye som skal bearbeides i det lille hodet natterstid! Kl 06 tok jeg henne inntil meg, og da hulka hun så sårt i søvne og klamra seg inntil meg :oops: men så roa hun seg og snorka til vekkerklokka ringte kl 07 :rolleyes::

Nei, nå må jeg se over oppgaven min før eksamen!

Ha en fin dag dere! :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

God bedring til ungene!
Her ble det nettopp litt krise og stress, pga jobben til mannen (står mer på secret), men jeg tror det ordnet seg nå!
Eskil og jeg lekte litt ute i snøen etter å ha levert T i barnehagen. Det var stor stas å gå på ski til barnehagen, og for Lillebror å sitte på akebrettet frem og tilbake :D
Nå raserer han gryteskapet vårt :p
Og jeg fikk endelig laget meg kaffe.
Senvakt i kveld, tror ungene og barnevakten skal få lage seg litt restemat, gitt :p
Og jeg skal lage meg en minipizza å ha med på jobb!

God morgen!
Så leit at barna ikke er i form.. Det gjør nok godt med en hviledag sammen med mamma.:) God bedring til Saga og Lex!

Vi har hatt ei god natt. Sleit med å få lagt vesla, men etter en rap og en fis så ordna det seg.;) Hun sov til 06, men da var jeg så trøtt at jeg henta henne inn til meg og sov videre til 08. Nå skal vi straks ordne oss frokost og kose oss me den.
Dagmamma har spysjuka, så her skal Jenny og jeg kose oss hjemme. Oppgaveskrivingen får vente til en annen dag, men litt husarbeid må jeg få til i løpet av dagen. :)

Ja, satser på at det er det som skal til for at de blir friske :) Kanskje vi baker noen pepperkaker og maler litt, så har vi noen julegaver til noen gamle tanter :)
Pleier du å studere hjemme når dagmammaen er der, eller reiser du ut? Husarbeid ja.... Kommer meg ikke 3meter unna barna før de blir lei seg, tar meg nok fridag på fredag :)

God bedring til ungene!
Her ble det nettopp litt krise og stress, pga jobben til mannen (står mer på secret), men jeg tror det ordnet seg nå!
Eskil og jeg lekte litt ute i snøen etter å ha levert T i barnehagen. Det var stor stas å gå på ski til barnehagen, og for Lillebror å sitte på akebrettet frem og tilbake :D
Senvakt i kveld, tror ungene og barnevakten skal få lage seg litt restemat, gitt :p

De første turene på akebrett er morro! Håper det blir like fint vær neste helt så vi får vært ute litt <3 Mmmmm, pizzaaaaaahhh. Vi spiste det igår, trodde jeg hadde nappa med meg Kebabpizzaen til Grandiaosa, men så var det den med Nachos. Skuffa!

De første turene på akebrett er morro! Håper det blir like fint vær neste helt så vi får vært ute litt <3 Mmmmm, pizzaaaaaahhh. Vi spiste det igår, trodde jeg hadde nappa med meg Kebabpizzaen til Grandiaosa, men så var det den med Nachos. Skuffa!
Snøen er herlig altså :D
Oi, Grandis er det lenge siden jeg har spist. Ikke akkurat begeistret :p
Men vi spiste det mye før. Jeg tåler gluten veldig dårlig, så jeg lager selv helt uten noe slags mel.

Sannheten: synd å høre at barna dine ikke er helt friske:( håper formen dems blir bedre iløpet av dagen;) god bedring!

Lilla: kos deg masse med Jenny idag:) og godt hun sovna etter litt luft-utslipp :P

Marianne: ønsker deg lykke til med eksamen! ;) virker som om du beholder roen ganske greit:D:P kan nok tenkes at du har rett ang Hermine.. det har jo skjedd veldig mye i den lille kroppen på kort tid;)

God morgen:)
Idag snør det enda mer :D så gøy og koselig! Har lyst å ta en trilletur til byen..men må dusje og ordne litt i heimen først, så får se hvor langt jeg kommer med turen:P hehe..
Tenkte å vente til kl 15 med å hente jentene, så får dem begge vært ute å lekt litt i snøen før de skal hjem:)

Leoh har sovet natten gjennom 3 netter på rad:D men sovner jo ikke før mellom kl 24 og 1 da.. men håper han fortsetter med det, og etterhvert sovner litt tidligere på kvelden:)

Her ser dere resultatet av dette med å lære Liana å sitte fint i sofan! går jo strålende det:p heheh..
1386583003062.jpg

☆★hilsen meg★☆

God bedring til ungene!

Ja kan tenke meg det er gøy med ski og akebrett :D tenkte kansje på å få kjøpt ski til Emira..bruker dere sånne man kan ha vanlig sko i?

☆★hilsen meg★☆

Sannheten: synd å høre at barna dine ikke er helt friske:( håper formen dems blir bedre iløpet av dagen;) god bedring!

Lilla: kos deg masse med Jenny idag:) og godt hun sovna etter litt luft-utslipp :p

Marianne: ønsker deg lykke til med eksamen! ;) virker som om du beholder roen ganske greit:D:p kan nok tenkes at du har rett ang Hermine.. det har jo skjedd veldig mye i den lille kroppen på kort tid;)

Idag snør det enda mer :D så gøy og koselig! Har lyst å ta en trilletur til byen..men må dusje og ordne litt i heimen først, så får se hvor langt jeg kommer med turen:p hehe..
Tenkte å vente til kl 15 med å hente jentene, så får dem begge vært ute å lekt litt i snøen før de skal hjem:)

Leoh har sovet natten gjennom 3 netter på rad:D men sovner jo ikke før mellom kl 24 og 1 da.. men håper han fortsetter med det, og etterhvert sovner litt tidligere på kvelden:)

Her ser dere resultatet av dette med å lære Liana å sitte fint i sofan! går jo strålende det:p heheh..
Vis vedlegget 42994

☆★hilsen meg★☆
Haha, slik går det omtrent her også :o

Kos dere på bytur om dere rekker det :D Jeg tror vogna her kommer til å stå mye fremover - hater vogn i snø :p

Ja kan tenke meg det er gøy med ski og akebrett :D tenkte kansje på å få kjøpt ski til Emira..bruker dere sånne man kan ha vanlig sko i?

☆★hilsen meg★☆
Nei det har vi aldri brukt. De får så feil teknikk av det. I fjor fikk han skikkelige ski av julenissen, med gode og varme sko! Årene før hadde han slike
https://www.flust.no/sport-og-fritid/uteaktiviteter/vinter/aasnes-snoemann-smoerefrie-ski-90-cm/
men med vanlige bindinger vi tok fra noen arveski som var utslitt. Og skisko fra loppemarked :p Ble enkelt og greit de to første årene han gikk på ski siden han gikk så lite. Men vi skjønte at det var viktig med skikkelige bindinger, ellers lærer dem å gå helt feil…
Nissen traff bra i fjor da, for skoene passet i år også ;)

Ja, satser på at det er det som skal til for at de blir friske :) Kanskje vi baker noen pepperkaker og maler litt, så har vi noen julegaver til noen gamle tanter :)
Pleier du å studere hjemme når dagmammaen er der, eller reiser du ut? Husarbeid ja.... Kommer meg ikke 3meter unna barna før de blir lei seg, tar meg nok fridag på fredag :)
Jeg pleier å levere Jenny hos dm de dagene jeg har nettundervisning, må lese eller skrive oppgave. Jeg har ei oppgave til som skal leveres innen 10.januar, men jeg kunne tenkt meg å få levert den fra meg før jul. Det er ofte 3-metersregelen som gjelder her også, så da er det greit at vesla ikke er her hvis jeg skal jobbe.;)
Må finne på noe morro etter at hun har sovet litt. Vi har allerede bakt pepperkaker og mala på glass, så da får vi finne på noe anna rart..:)

God formiddag!
Jeg har eksamen idag, kl 15.15 :eek: tror jeg tar det altfor med ro :p

Hermine var urolig i natt også, lurer på om det er fordi hun har så hyppig utvikling nå at hun er så urolig. Har jo vært slik før. Hun har jo plutselig eksplodert i språkutviklingen, begynt å løpe og hoppe :eek: :p :) Hun kommer seg jo mye lengre nå enn før, og opplever verden på en ny og selvstendig måte, så regner med det er mye som skal bearbeides i det lille hodet natterstid! Kl 06 tok jeg henne inntil meg, og da hulka hun så sårt i søvne og klamra seg inntil meg :oops: men så roa hun seg og snorka til vekkerklokka ringte kl 07 :rolleyes::

Nei, nå må jeg se over oppgaven min før eksamen!

Ha en fin dag dere! :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Lykke til med eksamen!!!:D

God bedring til ungene!
Så bra at det ordna seg med logistikken ved hjelp av familien.:) Stressasomt når det kommer slike omvendinger..
Kos deg med kaffen og oppladinga til seinvakt.:)

Lilla: kos deg masse med Jenny idag:) og godt hun sovna etter litt luft-utslipp :P

Marianne: ønsker deg lykke til med eksamen! ;) virker som om du beholder roen ganske greit:D:P kan nok tenkes at du har rett ang Hermine.. det har jo skjedd veldig mye i den lille kroppen på kort tid;)

Idag snør det enda mer :D så gøy og koselig! Har lyst å ta en trilletur til byen..men må dusje og ordne litt i heimen først, så får se hvor langt jeg kommer med turen:P hehe..

Vis vedlegget 42994

☆★hilsen meg★☆
Skikkelig rampejente det der.:p

Så herlig at lillemann sover hele natta!:) Kos deg på handletur - eller ikke handletur.;)

God Morgen :)

Fie e tell pappaen sin…og eg savn ho :( Men får ho på fredag….GLED MEG!

Ellers så e eg vørte litt syk :confused: har ont i halsen, og tett i nesn…meeen trur eg ska ta meg turn tell byen å handel litt julegava.

Ha bære kjøpt 1/2 julegava, så eg har så sei aill igjen endå :p

også sett eg å vent på resultate av den andre eksamen….men får jo ailler svar!!! fristn va i dag…..eg vill veta det NO!

Hello alle sammen :-)
Sannheten : god bedring til begge to. Litt deilig med innedag i dette været her og :-) Håper de kommer seg fort.

Lilla-87 : synd dm er syk. Håper hun blir fort bra :-) lykke til!

Marian87: lykke til med eksamen!
Tror også det er fordi H lærer mye at hun er sååå urolig.

Anita87: hehe så søt Liana er :-) ser hun for meg live. Sånn er Mina også. Kan ikke sitte rolig. Selvom hun er verdens snilleste og roligste unge. I stolen sin også. Hopper opp omtrent før jeg får twtt på hun beltet. I sofaen er hun lik Liana. Hehe. Søte små :-)

Vi blir hjemme idag. Må på biblioteket å levere et par filmer hvis jeg orker.... orker ikke gå i hvert fall. Ca 4-5 km en vei... hehe.....

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Haha, slik går det omtrent her også :o

Kos dere på bytur om dere rekker det :D Jeg tror vogna her kommer til å stå mye fremover - hater vogn i snø :p

Hahah godt det ikke bare er her:P
Takk:) haha har ikke kommet meg av sted enda:eek::p så det ikke var brøyta åå gangfeltet:oops: så da tror jeg at jeg dropper det, om dem ikke brøyter snart da..ellers kan det bli tungt:P

☆★hilsen meg★☆

Mina elsker apekatt-kluten sin :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
Den kluten der har Jenny også, bare at den er en lysebrun kanin, men det er samme typen da!:p De er kjempegode..Havner som regel over ansiktet når hun sover.;)

Back
Topp