... da er det på tide å vende tilbake til denne dagboken!
Kort fortalt - jeg traff en mann rett før jeg skulle til skanning før Maigaard - og avlyste hele Danmarksprosjektet - vi ble kjærester, samboer, jeg ble stemor - mens hans "ja, jeg vil ha barn" ble gradvis over 1,5 år til "nei, jeg vil ikke ha barn". Det er ikke hovedgrunnen til at forholdet tok slutt - men iallfall. Her er jeg altså - blir 40 i år, men vil ha barn fremdeles! Og er motivert for at dette skal jeg gjøre alene, og jeg vil gjøre det nå.
Så! Skanning neste uke hos Dr. Huseby, og så forhåpentligvis ned til Maigaard for fryseforsøk (det er det det heter? Jeg har 1 blastocyst på frys fra forrige runde for 2 år siden).
Jeg håper jo inderlig at jeg slipper masse IVF-runder, og har gått til innkjøp av Fructis Femina - men er litt forvirra på hvordan jeg skal bruke den. Eggløsning er ventet tirsdag-ish neste uke - skal jeg begynne å ta det nå? Og hvor lenge - noen som vet?
Ellers - så har jeg bestemt meg for å ikke fortelle familie og venner (bortsett fra en) denne gang. Jeg inlemmet dem underveis i prosessen forrige gang, og fikk masse støtte og heiarop - sendte bilder av embryoene som utviklet seg osv.. Men da det ikke gikk og hcg bare sank og legen til slutt på UL sa at her er det ingen vekst (det gikk vel 2-3 uker fra innsett tror jeg) - så var det veldig lite støtte fra familie og venner. Og det var så innmari sårt, å ikke få trøst og støtte da. Så denne gang blir det bare ei venninne - og dere - og terapeuten.
Men det holder!
Som dere ser har jeg mye på hjertet!
Livet går opp og ned og håp brister - men jeg ser veldig fremover til dette, og har et helt tydelig bilde av meg som mamma. Jeg håper det en dag går i oppfyllelse! <3