Mammapolitiet!

Jeg har smokk og gulpeklut jakt et par ganger i uka. Finner dem på de rareste plasser. Da hiver jeg dem i sterilisatoren (smokkene åsså)

Er også sløv på å sterilisere smokker. Delvis fordi lillemann egentlig ikke "bruker" smokk, jeg prøver å gi ham dem, men det er sjelden han gjør mer med dem enn å smake og spytte ut. Når jeg husker å sterilisere, gjør jeg det i microen.
 
Har dåligt samvete för att jag tycker att jag lägger ifrån mig bebis för mycket. Sedan pratar och sjunger jag väldigt mycket om bajs för jag har så svårt att komma annat att prata/sjunga om.
"Har du bæsja, har du prompa, har du donglebær i rompa?" Denne sangen har storesøster på 6 år dilla på! :hilarious::singing: Og den passer jo bra i disse bæsje/prompebleie-tider :joyful:
 
Morsom tråd, jeg hiver meg med. Kan ikke fatte at mammapolitiet har reagert på enkelte av tingene dere skriver, føler jeg har gjort mye værre :p

- Mista babyen av stellebordet da han var en måned gammel. Var egentlig pappaen som stelte han der, men jeg fikk med meg at han gikk en meter unna, visste bare ikke at han ikke fulgte med han. Babyen datt heldigvis bare ned til en stol ca 7 cm lavere enn stellebordet da! Men jeg gråt sikkert en time, og bebreidet meg selv som stolte på pappaen. (Har heldigvis "ny pappa" i livet nå :D)

- Når han var 2,5 år slo jeg han hardt i ansiktet med et hundebånd av skinn. Vi gikk tur, holdt hunden i ene handa og gutten i den andre. Hunden dro i båndet og da rykket jeg til, slakken i bandet fikk da skikkelig piskesnert og traff mini så det smalt :p Han gråt heldigvis ikke.

- Når han var rundt 1 år fant han morfarens barberhøvel på kanten av badekaret, og ville sette den i ansiktet som han hadde sett faren gjøre. Jeg ble så redd at jeg rykket den ut av handa hans, og det resulterte i fem(!) sylskarpe kutt nedover haka.

- Jeg dusja han sjelden både når han var liten, og nå som syvåring. Som liten ble han bada en til to ganger iløpet av to uker på vinteren, nå dusjer han en til to ganger iløpet av uka. På sommeren blir det oftere. Vi skifter heller ikke klær i ett, bruker det til det er skittent.

- Jeg har ocd, og sender da sønnen ofte inn på badet for å vaske seg fordi han har tatt på alt av rekkverk, dørhåndtak og lignende når vi har vært på offentlige steder, fordi jeg syns det er så ekkelt. Hvis han gjør det overdrevent vil jeg ikke holde han i handa før han har vasket seg, med mindre det for eksempel handler om sikkerhet. Forsvarer det med at jeg ikke overgår vanlig hygiene, selv om jeg vet at folk flest ikke er så nøye.
 
"Har du bæsja, har du prompa, har du donglebær i rompa?" Denne sangen har storesøster på 6 år dilla på! :hilarious::singing: Og den passer jo bra i disse bæsje/prompebleie-tider :joyful:

Åå, vi kan flere bæsjesanger enn det! [emoji23] luxus leverpostei - kjempebæsj, og så er det den der diddelido-sangen da. For ikke å snakke om en som mannen og bandet hans diktet opp i hans ungdom [emoji23]
 
Når storebror var ca 3, var han i en biteperiode. Fikk beskjed fra barnehagen hver dag at han hadde bitt noen. Prøvde alt det som er pedagogisk rett med å lære han at det var galt. Helt til jeg fikk nok å "bet" han tilbake engang etter at han hadde bitt meg mye. (Satt bare tenna inntil huden, og knurret litt). Etter det har han aldri bitt noen, og han kan fortelle meg en dag idag at at husker hvor forferdelig det var. Han blir 9 i juli. (Har fortsattdårligsamvittighet for det det)

Var på 3 mnd kontroll med lillemor, og helsesøstra spurte hvordan det gikk med å gi tran? Jeg og mannen så på hverandre i litt i panikk å sa det gikk bra, selv om at vi hadde helt glemt i begynne med det. (Nå har vi alarm hver dag for å huske det).
 
Når storebror var ca 3, var han i en biteperiode. Fikk beskjed fra barnehagen hver dag at han hadde bitt noen. Prøvde alt det som er pedagogisk rett med å lære han at det var galt. Helt til jeg fikk nok å "bet" han tilbake engang etter at han hadde bitt meg mye. (Satt bare tenna inntil huden, og knurret litt). Etter det har han aldri bitt noen, og han kan fortelle meg en dag idag at at husker hvor forferdelig det var. Han blir 9 i juli. (Har fortsattdårligsamvittighet for det det)

Var på 3 mnd kontroll med lillemor, og helsesøstra spurte hvordan det gikk med å gi tran? Jeg og mannen så på hverandre i litt i panikk å sa det gikk bra, selv om at vi hadde helt glemt i begynne med det. (Nå har vi alarm hver dag for å huske det).
Hahah [emoji28] jeg brukte samme metode på hunden nåŕ hu prøvde å bite en gang. Tror ikle hu rekna med å få igjen.
Gjorde det aldri igjen hu heller
 
Har mistet telefonen på han, jeg også gitt. Og så så jeg at han gulpa masse, men lot være å skifte pysjen siden det var et par timer til vi skulle stå opp. 2 ganger
emoji14.png

Bra vi er flere som har mistet telefonen på ungene våre. Sønnen min hylskrek! Var heldigvis kun 10 cm eller noe slik så tror det var mest overraskelsen. Klærne skifter jeg ikke pga gulp alene med mindre de er klissvåte...
 
Bra vi er flere som har mistet telefonen på ungene våre. Sønnen min hylskrek! Var heldigvis kun 10 cm eller noe slik så tror det var mest overraskelsen. Klærne skifter jeg ikke pga gulp alene med mindre de er klissvåte...
Ikke jeg helller, klærne er somregel klissvåt av sikel uansett [emoji23]
 
Bra vi er flere som har mistet telefonen på ungene våre. Sønnen min hylskrek! Var heldigvis kun 10 cm eller noe slik så tror det var mest overraskelsen. Klærne skifter jeg ikke pga gulp alene med mindre de er klissvåte...

Har også mistet telefonen på ham under kveldsamminga [emoji58]

Og skifter heller ikke klærne med mindre de faktisk er veldig våte. Men det blir de ofte i disse dager, for han sikler sykt mye og kommer stadig med sånne store doser vannete gulp som spruter laangt selv om han ligger flatt... [emoji31]
 
Back
Topp