Mammapolitiet!

Løftet mini ut av bilstolen før jeg la håndtaket bakover slik at han skallet i det.
Latt mini bli sittende i bilsetet etter at vi kom hjem fordi han sov og jeg syntes det var digg med litt ro og fred [emoji28]
Kjørt tre timer i strekk uten å stoppe for å ta "ut av bilstolen og strekke seg"-pauser. Vekker da ikke sovende bjørnunger! [emoji23][emoji199]
 
- drakk meg møkkings 6 uker etter fødsel OG hadde babyen på overnatting
- ammet ikke
- har brukt TV mye som barnevakt
- gidder sjelden å be veslegutt om å vaske henda sine. Gjør det aldri i bhg om morgenen, selv om man skal det.
 
- Badet mini i går for første gang på to uker, har rett og slett glemt det/fortrengt det fordi jeg syntes det er kjedelig (vasker han med klut annenhver kveld ca. da)
 
- Badet mini i går for første gang på to uker, har rett og slett glemt det/fortrengt det fordi jeg syntes det er kjedelig (vasker han med klut annenhver kveld ca. da)

Garantert null problem. Folk bader og dusjer for mye. :)
 
Har dåligt samvete för att jag tycker att jag lägger ifrån mig bebis för mycket. Sedan pratar och sjunger jag väldigt mycket om bajs för jag har så svårt att komma annat att prata/sjunga om.
 
- Sitter altfor mye med telefon, spesielt under amming.. har ofte lagt merke til at hun ligger og smiler til meg uten å få kontakt [emoji24] DA begynner jeg å gråte.. huff!

- Lar henne se litt for mye på tv (siste uka hun har vist interesse for det)

- Mistet mobilen i ansiktet på baby når jeg ammet liggende i senga :( fikk sååå dårlig samvittighet, vet selv hvor vondt det er..
 
Uff nå måtte le litt. Hvordan gikk det?

Gikk heeelt fint, hun gråt da, men lot seg raskt trøste. Jeg derimot var nærmest panisk. Hadde klart å lirke meg unna da hun sovnet under amming, men så ringte mamma, og i ammetåka gikk jeg jo automatisk og satte meg der jeg pleide å sitte. [emoji32] var heldigvis en del puter der, rakk vel ikke å sette meg helt ned, og så var det vel i hovedsak hodet jeg traff. Uff...
 
Har mistet telefonen på han, jeg også gitt. Og så så jeg at han gulpa masse, men lot være å skifte pysjen siden det var et par timer til vi skulle stå opp. 2 ganger [emoji14]
 
Løftet mini ut av bilstolen før jeg la håndtaket bakover slik at han skallet i det.
Latt mini bli sittende i bilsetet etter at vi kom hjem fordi han sov og jeg syntes det var digg med litt ro og fred [emoji28]
Kjørt tre timer i strekk uten å stoppe for å ta "ut av bilstolen og strekke seg"-pauser. Vekker da ikke sovende bjørnunger! [emoji23][emoji199]

Haha jeg kjenner meg igjen her! [emoji23] Jeg vekker han aldri [emoji28] Man vekker ikke en sovende baby [emoji7] Også blir jeg så irritert hvis andre vekker han. Spesielt hvis de gjør det bare for at de vil hilse på han [emoji35]
 
Bruker amming for å få han til å sove av og til når alt annet er håpløst.

Spiser alt jeg vil av mat typ løk og reker og kålrotstappe og alt som ikke er lov når man ammer.

Trener litt for lite og spiser sikkert alt for mye snop [emoji85][emoji85]
 
Bruker amming for å få han til å sove av og til når alt annet er håpløst.

Spiser alt jeg vil av mat typ løk og reker og kålrotstappe og alt som ikke er lov når man ammer.

Trener litt for lite og spiser sikkert alt for mye snop [emoji85][emoji85]

Nånå. :) Amming for å sovne er jo egentlig det mest naturlige i verden, så du må ikke la noen andre få deg til å føle at det er feil. Men det kan være tungt for mor da, over tid. Ammer ham i søvn noen ganger om dagen her også. ;)

Ang. mat er det ingen forskning som finner belegg for at slik mat påvirker babyen, det eneste man har funnet beviser for er melk. Derfor lite vits å inngå alt mulig med mindre babyen faktisk sliter med luft og vondt, og da er det lurt å begynne med melk. Spiser hva jeg vil jeg også. :)

Trim og det er jo ikke noe som påvirker mammarollen din i særlig grad, neppe eneste synderen der heller. ;)
 
Helt nydelig tråd! Min "baby" er fire år nå, men jeg både amma og trilla i søvn, og første ganga jeg skulle bade han i balje mista jeg han under vann fordi han var så oljeglatt...han ble illsint, mest fordi jeg slapp han tror jeg. Fikk en støkk da kan du si! Fikk flaske til han var tre, sovna med den om kvelden, pussa tennene først men aldri etterpå...vasker sjelden hendene før middag (først etterpå vi ser det), sier ja til godis/ipad litt for ofte for å få fred, glemmer solkrem til vi er langt uti juni, spiser nuggets og annen fastfood litt for ofte, osv osv.
 
For en herlig tråd! :D

- Ammer i søvn hver kveld og ofte på dagtid også
- Har av og til lagt henne i babygymmen for så å sette meg i sofaen å surfe eller se serie
- Jeg har gitt storesøster skive med banan til middag
 
Haha jeg kjenner meg igjen her! [emoji23] Jeg vekker han aldri [emoji28] Man vekker ikke en sovende baby [emoji7] Også blir jeg så irritert hvis andre vekker han. Spesielt hvis de gjør det bare for at de vil hilse på han [emoji35]
Enig, verste er når noen andre absolutt må vekke han når han endelig har sovnet... mini her har problemer med å sove på dagtid, så når han først sover får ingen lov til å røre han, heheh :p
 
Haha jeg kjenner meg igjen her! [emoji23] Jeg vekker han aldri [emoji28] Man vekker ikke en sovende baby [emoji7] Også blir jeg så irritert hvis andre vekker han. Spesielt hvis de gjør det bare for at de vil hilse på han [emoji35]

Helt enig! Prøver å få dem til å forstå at dersom han våkner selv så er han blid, men blir han vekket så rakner det helt for han. Og hva er vitsen med å hilse på en baby som bare griner og er utrøstelig??
 
Enig, verste er når noen andre absolutt må vekke han når han endelig har sovnet... mini her har problemer med å sove på dagtid, så når han først sover får ingen lov til å røre han, heheh :p
Huff ja! Mini her har også vanskelig for å sove på dagtid. [emoji53] Det er som oftest de uten barn selv, som ikke skjønner at det er helt feil å vekke en baby på det grunnlag at man skal hilse på. [emoji35] min baby faktisk ikke sover så mye som 16-20 timer i døgnet, slik som mange andre babyer. [emoji53]
 
Helt enig! Prøver å få dem til å forstå at dersom han våkner selv så er han blid, men blir han vekket så rakner det helt for han. Og hva er vitsen med å hilse på en baby som bare griner og er utrøstelig??
Forstår han godt jeg! Jeg kan også bli litt grinete hvis jeg ikke får sove i fred, og blir vekket før jeg har fått den søvnen jeg trenger [emoji28]
 
Back
Topp