Mammapolitiet!

Huff ja! Mini her har også vanskelig for å sove på dagtid. [emoji53] Det er som oftest de uten barn selv, som ikke skjønner at det er helt feil å vekke en baby på det grunnlag at man skal hilse på. [emoji35] min baby faktisk ikke sover så mye som 16-20 timer i døgnet, slik som mange andre babyer. [emoji53]
Babyer er forskjellig. Storebror var slik også. Sov kun 10-15 min var våken flere timer så nye 10-15 min hele tiden på dagtid. Var slitsomt

Så kritiske dere er, det meste av dette ser jeg på som helt normalt og at "alle" gjør det :p

Haha. Morsom tråd[emoji23][emoji23][emoji23]

Tja. Storebror datt ut av dobbeltsenga da han var rundt 6 mnd :( Det var ikke noe gøy :( Men gikk bra heldigvis.

Han her da... Husket ikke Dvitaminer før han var 5 uker, har til storebror helt glemt tran/dvitaminer i lange perioder tidligere.

Så har jeg kjøpt og arvet noen brukte sko! Sko som man såvidt så hadde blitt brukt. Fysj og fy.

Lille her bæsjer, og da har jeg noen ganger drøyd litt med å skifte for jeg vet det kommer mer.

Noen ganger har jeg ikke skiftet bæsjebleie på natta, har rett og slett sovnet fra det og lille har ikke klaget.

Enig, verste er når noen andre absolutt må vekke han når han endelig har sovnet... mini her har problemer med å sove på dagtid, så når han først sover får ingen lov til å røre han, heheh :p
Jeg blir fly forbanna og har kjæftet ganske heftig på folk som har prøvd å vekke han her. Så det prøver dem bare en gang

Tro om mammapolitiet syns gutten min var tynnkledd i dag, av og til kler jeg ikke på ham mer enn lue og legger pledd over når vi skal kjøre bil, for han er så varm bestandig i bilstolen, og gråter mye på ettermiddagene når vi kjører bil da. Da er han bestandig helt svett, så jeg vet ikke om han gråter seg svett eller om han kanskje gråter fordi han er varm? Selv om jeg stiller ned varmen så jeg selv klarer å sitte med jakken på og sånt, så blir han svett. Men her er jo bare noen få varmegrader og frost om natta enda, så jeg skjønner jo at noen følte de måtte legge pleddet litt ekstra rundt mini i bilstolen da jeg bar ham ut til bilen fra en sammenkomst i dag :p

Og en ting til som jeg har sett på generelt tydeligvis gjør at vi ser sjuskete ut:

Vi bruker klærne til de faktisk blir skitne. Altså, om de ikke lukter eller har synlige flekker, så kan de brukes en dag til. Truse skiftes selvsagt daglig, og sokker holder som regel bare en dag med mindre det er ull.

Jeg lar storesøster gå i løse bukser, mye "joggebukser" av ulike slag, men også en del tights og løse modeller, for det liker hun godt og andre bukser får hun gjerne sig av (kjedelig å måtte minne henne på å heise opp buksa hele tiden...).

Og vet dere hva? Jeg hiver ikke nødvendigvis klær fordi de får en flekk på seg som ikke går av i vask. Spørs litt hva det er og hvor stor og synlig flekken er og sånt, men spesielt til barna så får de bruke plaggene likevel. Jeg syns ikke barnehage er et sted hvor det er superviktig å se "ordentlig" ut, jeg prioriterer at barnet mitt har myke og varme klær, jeg har ikke råd til å kjøpe nytt hver gang noe får et lite hull eller en flekk, og jaja, da betyr det bare at vi ikke er redd for det plagget mer, så ikke krise når neste tusjstrek eller løvetannring kommer.

Og en ting til som jeg har sett på generelt tydeligvis gjør at vi ser sjuskete ut:

Vi bruker klærne til de faktisk blir skitne. Altså, om de ikke lukter eller har synlige flekker, så kan de brukes en dag til. Truse skiftes selvsagt daglig, og sokker holder som regel bare en dag med mindre det er ull.

Jeg lar storesøster gå i løse bukser, mye "joggebukser" av ulike slag, men også en del tights og løse modeller, for det liker hun godt og andre bukser får hun gjerne sig av (kjedelig å måtte minne henne på å heise opp buksa hele tiden...).

Og vet dere hva? Jeg hiver ikke nødvendigvis klær fordi de får en flekk på seg som ikke går av i vask. Spørs litt hva det er og hvor stor og synlig flekken er og sånt, men spesielt til barna så får de bruke plaggene likevel. Jeg syns ikke barnehage er et sted hvor det er superviktig å se "ordentlig" ut, jeg prioriterer at barnet mitt har myke og varme klær, jeg har ikke råd til å kjøpe nytt hver gang noe får et lite hull eller en flekk, og jaja, da betyr det bare at vi ikke er redd for det plagget mer, så ikke krise når neste tusjstrek eller løvetannring kommer.
Samme her[emoji2] Er ikke klærne skitne ja, så går de med de neste dag også [emoji2] Hadde tatt på guttungen hvite ullklær under i går, men han hadde badet i en sølepytt så de var ikke hvite mer [emoji28]

32f1a2afdffc6dc30ea20223b4aa6c8a.jpg

Mammapolitiet, kom å ta meg!!!!

Tro om mammapolitiet syns gutten min var tynnkledd i dag, av og til kler jeg ikke på ham mer enn lue og legger pledd over når vi skal kjøre bil, for han er så varm bestandig i bilstolen, og gråter mye på ettermiddagene når vi kjører bil da. Da er han bestandig helt svett, så jeg vet ikke om han gråter seg svett eller om han kanskje gråter fordi han er varm? Selv om jeg stiller ned varmen så jeg selv klarer å sitte med jakken på og sånt, så blir han svett. Men her er jo bare noen få varmegrader og frost om natta enda, så jeg skjønner jo at noen følte de måtte legge pleddet litt ekstra rundt mini i bilstolen da jeg bar ham ut til bilen fra en sammenkomst i dag :p
Jeg gjør akkurat likt.Kjempevarm bebis.Tror det er verre om de er for varme en å måtte kle på litt ekstra.vet nesten ikke hva jeg skal ha på jeg i bilstol for svett uansett

Min er også varm, og HS sa at det er bedre om de blir litt kald enn for varm...

Min er også varm, og HS sa at det er bedre om de blir litt kald enn for varm...

Var en varm unge selv, og storesøster er også varm. Har nesten aldri hørt henne klage over at hun fryser, men at det eeeer så varmt, den hører jeg stadig.

Og smokkene - de blir ikke sterilisert annenhver dag for å si det sånn

Jeg var ikke klar over at de burde det engang jeg [emoji23] Har bare skylt i kaldt vann hvis ikke de har falt på gulvet et "ille" sted, som feks offentlig toalett - da blir det sterilisering [emoji13]

Har puttet inn smokken på morgenkvisten i forsøk på å få en liten halvtime ekstra søvn før tutta skal spise [emoji85] (Noen ganger funker det, andre ikke - så jeg satser på hun sier fra på den måten når hun er skikkelig sulten)

Jeg var ikke klar over at de burde det engang jeg [emoji23] Har bare skylt i kaldt vann hvis ikke de har falt på gulvet et "ille" sted, som feks offentlig toalett - da blir det sterilisering [emoji13]

Har puttet inn smokken på morgenkvisten i forsøk på å få en liten halvtime ekstra søvn før tutta skal spise [emoji85] (Noen ganger funker det, andre ikke - så jeg satser på hun sier fra på den måten når hun er skikkelig sulten)
Jeg har smokk og gulpeklut jakt et par ganger i uka. Finner dem på de rareste plasser. Da hiver jeg dem i sterilisatoren (smokkene åsså)

Back
Topp