Mammafettet skal bort [dagbok]

H

halt0

Guest
Drister meg til å starte en egen dagbok her inne, etter å ha fulgt med mange av dere i noen mnd.

22 år, gift og tobarnsmor (18.mars-10 og 28.juni-11).
173cm og veier per d.d 84.6kg (15.juli-11 - 17 dager etter fødselen) Tar frem målebåndet hver 14.dag, og veier meg 1 gang i uka, iallfall i begynnelsen. Prøver meg på litt lavkarbo, så lenge jeg ammer, og når ammingen er over blir det ketolyse.

 Dato Uke  Vekt  Resultat
 15/7  0  84,6kg      -
 22/7  1  83,3kg  - 1,3kg
 5/8  3  82,2kg  - 1,1kg
 19/8  5  79,7kg  -2,5kg
 2/9  7  78,5kg  -1,2kg
 16/9  9    
 30/9  11    




  15/7   15/8  15/9 15/10   15/11 15/12  Resultat 
 Midje  93cm 86cm  85,5cm       7,5cm
 navlen  106cm 97cm  95cm       11cm
 hofte  105,5cm 104,5  98,5cm       7cm
 rumpe  111,5cm  110cm  107cm       4,5cm
 lår  67,5cm  65cm  64,5cm       3cm
 legg  42cm  40,5cm  39cm       1,5cm
 arm  33cm  33cm  31,5cm       1,5cm

Totalt mistet 36 cm på 2 mnd.
 


Kreps90 skrev:
Lykke til!


Takk, kan trenge det. Motivasjonen er virkelig fraværende.
 
15 dager siden fødselen nå, vet ikke hva det har vært, men jeg har hatt ekstremt med sukkerbehov. Vet ikke hvor mange poser med M som har forsvunnet, eller hvor mange sandwich-is som har blitt slukt.
Vekta viste i dag 85.3 (har litt vann i kroppen, så kan jo være det og).

Venter på at den bekkenløsninga skal slippe taket, så jeg får begynt å trene igjen. Tror det vil bli bra for kroppen, har veldig lite energi nå (kanskje ikke så unormalt når man er stort sett alene om å ta seg av to småbarn).

Skal fra nå av ta dette seriøst, og kommer til å ha veiedag på fredager. Jeg må, og skal se bra ut til dåpen som er i oktober, dvs at jeg har litt over 11 uker på meg til å gå ned minimum 10kg, er vel kanskje litt mye å håpe på, men hver kg ned er positivt. Hadde jeg ikke ammet så hadde jeg garantert vært på Ketolyse.
 
Begynner for fullt fokus i dag.

Mål:
- kutte ut godteri og is
- kutte ut/ned på brus og saft
- drikke mer vann
- spise sunnere + mer grønnsaker
- prøve å trene (se an bekkenet)
- være mer aktiv (trilleturer, gåturer ect)
- holde leiligheten i orden til stadighet
- bli mer fornøyd med meg selv
 
I dag har jeg trent økt 4 av 30 day shred. Vært på trilletur i 45 min og 35 min gressklipping. Nok aktivitet for i dag, i tillegg til at det er supervarmt, men skal vel ikke klage, er meldt regn igjen nå så.

I morgen er det veiedag igjen, litt spent :P Har ikke vært så veldig flink med kostholdet, men.
Også blir det en lang trilletur i morgen, på minimum 80 min, samt 30 day shred, så blir god aktivitet i morgen også.

Ryggen verker ganske mye nå, så får se om jeg får lurt til meg en liten massasje (bare så det er klart, så hater jeg massasje, så de gangene jeg spør om det, så trenger jeg det virkelig).
 
I tillegg til 30 day shred, og trilleturer skal jeg nå også begynne med jogging, et program som går over 12 uker fra scratch til å kunne jogge 30 min sammenhengende. Og, jeg skal begynne med et 4 ukers program (x3 så i realiteten over 12 uker det og) for stepmaskin (må bare få henta den frem fra kjelleren).

- 30 day shred er jeg på dag 7/30 nå, og vil fortsette med én økt om dagen.
- Jogginga går over 3 dager i uken, man-ons-fre.
- stepmaskina vil gå over 4 dager i uken, man-ons-fre-lør.

Så hver søndag eller mandag framover skal jeg skrive et detaljert treningsprogram for uken. (skal etter august også begynne på treningsstudio, der det blir mye styrketrening, på seriøs basis, litt usikker på hvilket program jeg skal følge enda, om det blir ryp, 3 splitt eller 5x5, må lese meg litt mer opp på de forskjellige. Også blir det en del spinningstimer, samt andre gruppetimer for å forbrenne mest mulig fett, samtidig som jeg bygger muskler.)
 
I tillegg til 30 day shred, og trilleturer skal jeg nå også begynne med jogging, et program som går over 12 uker fra scratch til å kunne jogge 30 min sammenhengende. Og, jeg skal begynne med et 4 ukers program (x3 så i realiteten over 12 uker det og) for stepmaskin (må bare få henta den frem fra kjelleren).

- 30 day shred er jeg på dag 7/30 nå, og vil fortsette med én økt om dagen.
- Jogginga går over 3 dager i uken, man-ons-fre.
- stepmaskina vil gå over 4 dager i uken, man-ons-fre-lør.

Så hver søndag eller mandag framover skal jeg skrive et detaljert treningsprogram for uken. (skal etter august også begynne på treningsstudio, der det blir mye styrketrening, på seriøs basis, litt usikker på hvilket program jeg skal følge enda, om det blir ryp, 3 splitt eller 5x5, må lese meg litt mer opp på de forskjellige. Også blir det en del spinningstimer, samt andre gruppetimer for å forbrenne mest mulig fett, samtidig som jeg bygger muskler.)
 
Treningsplan for uke 30:

Mandag: 
30 day shred 8/30
5k: 5g-1j-5g-1j-3g=15 min (19 min)
Stepmaskin: 5 min
(100 min trille/gåtur)


Tirsdag:
30 day shred 9/30

Onsdag:
30 day shred 10/30
5k: 5g-1j-5g-1j-3g=15 min (18 min)
Stepmaskin: 5 min


Torsdag:
30 day shred 11/30 + lvl 1

Fredag:
30 day shred 12/30
5k: 5g-2j-4g-1j-2g=14 min (17 min)
Stepmaskin: 5 min


Lørdag:
5k: 5g-2j-4g-1j-2g=14 min (18 min)
Stepmaskin: 7 min


Søndag:
30 day shred 13/30
 
Ble nesten ikke trening denne uka, kun jogging og step, dessverre.
Men, kommer sterkere tilbake fra i morgen!
 
Gratulerer med baby! og lykke til med å få vekk "mammafettet";)
you can do it!=)
 


MaiSeptAugSkatt skrev:
Gratulerer med baby! og lykke til med å få vekk "mammafettet";)
you can do it!=)


Takk for det! :)

Veiedag i dag, veier nå for første gang siden jeg ble gravid med førstemann under 80kg! Deilig!
Er på dag 5 av Ketolyse, og det går hittil veldig bra, må dog spise mer enn det jeg gjør. Treninga går ikke like bra, men skal få kommet i gang igjen der og.
 
I morra har jeg vært på slankern i 50 dager, og gått ned 7,4kg. Jeg har fortsatt 3,5kg igjen, sånn iallfall til første store delmål. Jeg får se når jeg blir fornøyd, går ikke helt etter vekt, men heller trivsel.
Nå er det heller ikke lenge til jeg skal begynne å trene på Elixia, og jeg gleder meg mer og mer. Da skal det bli struktur i treninga, og det skal være minimum annenhver dag. Da blir det også enklere å pushe seg selv. Så, når jeg har gått ned det jeg skal og er fornøyd kroppsmessig, så skal jeg begynne å bygge muskler. Jeg syns det er fint med synlige/markerte muskler, og at man ser trent ut, uten at det blir for mye.

Nå er det 2.september, en ny mnd, og jeg starter mnd med å være syk. Det begynte for to dager siden, og jeg så det komme, virkelig. Gubben har lungebetennelse, og begge barna er forkjøla. Guttungen høres ut som en skadeskutt fugl eller noe når han hoster, syns så synd på han stakkars. Men, som den tapre gutten han er så klager han ikke et sekund engang, alt er like bra fortsatt. Jentungen surkler ekstremt, spesielt om natta, så blir lite søvn der, heldigvis hverken hoster hun eller har feber da.

Men poenget med at det var en ny mnd var at jeg egentlig skulle ha begynt å trent, sånn i går. Men, anstrenger jeg meg begynner jeg å hoste, og det er ikke verdt det, enda. Derfor venter jeg, og tar heller igjen treninga så fort jeg blir frisk.
1000 treningsmin har jeg gått for i september.

Har dåp 2.oktober, og jeg vil ha gått ned minimum til delmål én, jeg vil se best mulig ut når vi møter hele familien vår, og på én mnd bør jeg vel klare å gå ned det? Jada.

Går forresten på ketolyse, og gått på det siden 15.august, usikker på om jeg har nevnt det.
Er nok derfor jeg ikke har energi og, tar litt tid å få kroppen til å fungere ordentlig med fettforbrenning og ikke karbforbrenning, vel det går seg til tidsnok. Så lenge jeg går ned er jeg fornøyd.
 
I dag har jeg laget en 6 ukers treningsplan, så Elixia får vente litt til, og jeg skal begynne å trene i morgen, uansett åssen formen min er da.

I stad var jeg litt innom nedlastningssider, for jeg tenkte jeg kunne søke opp den nye til Jillian (som for øvrig ble sluppet ut på torsdagen, så minimal sjanse for at den faktisk ligger ute, og det gjorde den heller ikke, enda.), og da fant jeg 3 andre jeg har hatt lyst på, men som jeg ikke har villet kjøpe. Så blir mye ny trening, og jeg gleder meg til å starte med det.

Så de 3 nye jeg har fått tak i nå er:
Ripped in 30
Shred it with weights
6 weeks six pack


Har fra før:
Yoga meltdown
No more trouble zones
Banish fat, boost metabolism
30 day shred


Ser at jeg har en liten samling fra kjære Jillian, og det gjør ingenting. Jeg digger dama!

I dag har mannen og jeg vært gift i hele 9 mnd, og skulle egentlig kose oss (for én gangs skyld), meen, så måtte han kjøre til flyplassen (over 3 timer én vei) for å hente en kompis og dama, for sjåføren deres fikk de ikke tak i. Han tok med seg guttungen da, så da er det kun jentungen og jeg som er hjemme, noe som er litt deilig, for da får jeg slappet av, både med henne og kanskje bli frisk igjen.

Ukas treningsprogram kommer under, og denne gangen skal jeg fullføre alle 6 ukene! En fin prøvelse for å se om jeg faktisk klarer å trene på Elixia og, og ikke blir nok et støttemedlem. Så vi får se.
 
Treningsplan uke 1:

Mandag 5/9:
No more trouble zones med Jillian Michaels

Tirsdag 6/9:
Sykling

Onsdag 7/9:
No more trouble zones med Jillian Michaels

Torsdag 8/9:
Sykling

Fredag 9/9:
No more trouble zones med Jillian Michaels

Lørdag 10/9:
Sykling

Søndag 11/9:
Trilletur/topptur (vær-forbeholdt)

(Har satt 1000 treningsmin for september)
 
Passer dårlig å være sjuk når man har en treningsplan å følge. Og i tillegg bare blir verre og verre, veel. Nå er jeg på dag 8 med sjukdom, og det begynner heldigvis sakte, men sikkert å gå mot lysere tider.

Så har ikke blitt noe trening what so ever denne uka, så det blir enten i dag eller i morgen jeg starter på Ripped in 30, uansett åssen formen min er!
 
Har endelig fått meldt meg inn i Elixia.
Mannen og jeg begynte der i går.

Så vi trente i går og i dag.
Driver å leser oss opp på det meste vi kommer over når det gjelder styrke. Hvilket program vi skal velge, hvor ofte vi skal trene i uka osv.
Veldig deilig å endelig begynne å trene igjen iallfall. Eneste kjipe er at det må treffe på i forhold til barnepassen der borte, og når mannen er ferdig på jobb (vet aldri hvor lenge han jobber om dagene). Koselig å trene sammen og.

Så da trener jeg styrke man-ons-fre, og kardio 2-3 ganger i uka. Så skal jeg slanke meg litt mer før jeg begynner å bygge muskler, og trene styrke ordentlig.
 
Veier nå 80,3kg, regner med mye av det er vannvekt, og karbovekt. (sluttet jo på ketolyse, og da gikk jeg opp 2kg tvert pga fulle lagre gitt.)

Trener styrke annenhver dag, og prøver på gruppetimer et par ganger i uka i tillegg. Skulle ta Zumba i går, men det rakk jeg ikke.
 
Ukas trening:

Tirsdag: (1t og 10 min)
Beinpress 1x12 (40kg)
Benkpress 1x12 (30kg)
Stående roing 1x12 (20kg)
Skulderpress 1x12 (4kg)
Nedtrekk 1x12 (40kg)
Hammercurl 1x12 (6kg)
Enarms triceps 1x12 (6kg)
Rygghev 1x12 (5kg)
Chins 1x12 (-47kg)
Dips 1x12 (-47kg)
Mage 1x12 (25kg)

Torsdag: (50 min)
Beinpress (et bein om gangen) 12-10 (40kg)- 8 (55kg)
Benkpress 2x12 (20kg)
Stående roing 12-12 (7,5kg+stang)-12(12,5kg+stang)
Skuldrepress 2x12 (6kg)
Nedtrekk 12(33kg)-12(40kg)
Mage 2x12 (30kg)
Chins 7(-40kg)-8(-47kg)
Dips 12(-47kg)-8(-40kg)
Rygghev 2x12 (5kg)-12(10kg)

Lørdag: (1 time og 10 min)
Beinpress (et bein om gangen) 2x10 40kg, 1x10 55kg
Benkpress 1x8 22x5kg, 1x8 25kg, 1x5 30kg
Stående roing 1x12 5kg, 2x10 10kg (usikker på stangvekt, så har kun regnet med vektskivene)
Skulderpress 3x10 6kg
Nedtrekk 2x10 40kg, 1x8 40kg
Chins 1x10 -47kg, 1x10 -40kg
Dips 2x10 -40kg
Hammercurl 3x10 6kg
Hantelcurl 1x10 6kg, 2x10 4kg
Enarms triceps 3x10 4kg
Hantel kickback 1x10 4kg, 2x10 6kg
Mage 1x10 25kg, 1x10 30kg, 1x10 32,5kg
Rygghev 2x10 +10kg
 
Back
Topp