Mamma/Mor og Pappa/Far

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
Her i Haugesund er det vanlig med mamma å pappa. Men min mor er fra Jæren (Varhaug) så hun har alltid villet at vi skulle kalle henne mor ;)
Er fra den lille plassen der vi og bor på.. :) Man skal jo bli kalt enten mor eller mamma resten av livet også, så er jo ikke bare å "ta noe" liksom. :P

Her blir det mamma og pappa. Det sier vi til våre foreldre også :)

Vi blir mamma og pappa. Jeg hadde nok gått for mamma og far i deres tilfelle:)

Helt enig med deg - synes også mor og far er forbeholdt besteforeldre osv. og føler som noen andre sa at det er litt hitlerstil over det. Men jeg klarer vel ikke vinne kampen om å få barnet til å kalle barnefar for pappa hvis alle i barnehage, besteforeldre og far selv kaller han for far - selv om jeg konsekvent sier pappa? Skulle jo tro alle andre rundt hadde såpass påvirkningskraft? Barnefar selv er ikke kjempebastant på dette - men tror nok pappa for han er veldig rart.
om han vil kan han jo hete far og du mamma er ikke noe fasit svar da ;) men hadde en unge her sakt far ville jeg tenkt bestefar med en gang:p

Mamma og pappa her. ☺ I mitt tilfelle så kalte jeg både min mormor og farmor for bare mor etterfulgt av stedsnavnet der de bodde... så mor tenker jeg automatisk som bestemor. Min mamma sa også mamma og pappa om sine foreldre. ☺

Måtte spørre bestevenninnen min fra Stavanger om dette, og hun sa at det var veldig blandet når hun vokste opp. Noen sa mamma og noen sa mor. Begge var vanlig :)

Nå er hun fra Madla da og ikke Jæren.

Her blir det faktisk begge deler. Samboeren min er dansk, og i Danmark sier de mor og far, så nurket må nok bare lære seg til begge deler :)
Eg kommer til å bruke mamma og pappa når eg prater med henne, men min samboer kommer til å si mor og far.

Jeg er mamma, mannen pappa. Selv har jeg mamma og pappa, og mannen har mor og far ;) her på sørlandet er det vanlig å si mor og far til besteforeldre

Det kommer nok ann på hva man er vant til selv :) Her er det mamma og pappa. Mens "søsteren" min har vært vant til mor/far så hun vil bli kalt mor :)

Storebror kaller mormora for mor(siden hun er "for ung" til å være bestemor)
Jeg kaller mamma for mamma, og blir kaldt mamma selv.
Mor høres så upersonlig og gammel ut.

Syns Mor og Far blir vel formelt
Her går det i Mamma og Pappa, eller Moderen og di

Back
Topp