Mamma/Mor og Pappa/Far

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Hva kaller dere deres foreldre, og hva vil dere selv bli kalt?

Jeg er fra østlandet, og oppvokst med mamma og pappa - mens min samboer er fra jæren her vi bor og sier mor og far. Jeg synes mor og far høres veldig hardt og upersonlig ut, da jeg ikke er vant til det - og vil nok kalle meg selv for Mamma. Men det er jo rart med "mamma og far"?

Sambo fortalte meg også om en gutt i klassen når han var liten - han hadde en mor fra vestfold som han kalte for mamma. Og han ble visst mobbet i klassen for å si "mamma" som alle de andre barna her på jæren syntes hørtes veldig barnslig ut.

Hva skal dere kalles, og må noen av dere ha en blanding?
Må jeg bite i det sure eplet og bli "mor" ? Eller skal jeg trumfe gjennom å konsekvent kalle meg selv for mamma?
Veldig usikker her altså!

Her er det og blir mamma og pappa. Syntes mor og far høres så gammel dags ut , og mer noe jeg kanskje ville kalt eventuelt besteforeldre , men det er jo min mening da :-)

Mamma og pappa :)

Her er det mamma og pappa som har vært det familien bår har kalt foreldrene sine i 4 generasjoner bakover, så blir nok det her og :-P Kjekt å fortsette det :-P

Her blir det og mamma og far.... høres dritteit ut, men jeg velger kampene mine med omhu. Her er jo far det man gjerne kaller bestefedre, så for meg høres det både ekkelt og unaturlig ut. Men sambo er fast bestemt på at sånn må det bli. Han er jo fra jæren han og. Så da for det bli sånn. :p

Mamma og pappa. Mor og far høres så hardt ut for meg, litt hitlerstil over det syns jeg ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mamma og pappa og det blir mamma og pappa for oss:)

Mamma og pappa! Ville ikke blitt kalt mor selv da:p Besteforeldre heter Mor og Far :p

Mamma og pappa, ja.

Vanskelig problemstillingen for deg da! Jeg kunne heller aldri tenke meg å kalles mor. Om jeg ikke var bestemor i så tilfelle :-)

Mamma og pappa! Ville ikke blitt kalt mor selv da:p Besteforeldre heter Mor og Far :p

Helt enig med deg - synes også mor og far er forbeholdt besteforeldre osv. og føler som noen andre sa at det er litt hitlerstil over det. Men jeg klarer vel ikke vinne kampen om å få barnet til å kalle barnefar for pappa hvis alle i barnehage, besteforeldre og far selv kaller han for far - selv om jeg konsekvent sier pappa? Skulle jo tro alle andre rundt hadde såpass påvirkningskraft? Barnefar selv er ikke kjempebastant på dette - men tror nok pappa for han er veldig rart.

Her blir det mamma og pappa :) Min pappa kaller foreldrene sine mor og far, eller han gjorde det, sol voksen blir det muttern og fattern... Veldig unaturlig med mor og far her i Oslo...

Jeg synes at dere skal bli/være det dere selv ønsker å bli omtalt som, altså at du er mamma og han far :)

Helt enig med deg - synes også mor og far er forbeholdt besteforeldre osv. og føler som noen andre sa at det er litt hitlerstil over det. Men jeg klarer vel ikke vinne kampen om å få barnet til å kalle barnefar for pappa hvis alle i barnehage, besteforeldre og far selv kaller han for far - selv om jeg konsekvent sier pappa? Skulle jo tro alle andre rundt hadde såpass påvirkningskraft? Barnefar selv er ikke kjempebastant på dette - men tror nok pappa for han er veldig rart.
Du får begynne tidlig, lydene i ma-ma og pa-pa kommer jo mye tidligere en "far", så du får trene han opp til å si pappa tidlig så blir det sikkert rart å endre det til far senere ;) :D Hehe, men tror det faller seg naturlig etterhvert hva man sier jeg. Men enig, ville aldri blitt kalt mor selv, høres så utrolig upersonlig og kaldt ut. Men det er nok fordi jeg ikke er vant til det.

Jeg sier mamma og pappa til mine, evt morsan og farsan. ;) Vi sier mamma og pappa om oss selv, så da sier jo ungen det også. :)

Samboer sier far og mamma.
Jeg sier pappa og mor til mine foreldre.

Selv vet jeg ikke hva jeg vil bli kalt. Liker både mor og mamma.

Samboer vil bli kalt for pappa. :)

Her er det mamma og pappa.
Mannen sier også mamma og pappa når han henvender seg til sine foreldre, men omtaler dem som mor og far når han prater med andre.

Føler mor blir så ordentlig..og det er ikke meg :P

Samboer sier far og mamma.
Jeg sier pappa og mor til mine foreldre.

Selv vet jeg ikke hva jeg vil bli kalt. Liker både mor og mamma.

Samboer vil bli kalt for pappa. :)

Åja, så der har dere miks på begge sider ja. Aldri hørt om noen som sier far+mamma eller pappa+mor. :)
Godt å høre det finnes noen! :)

Back
Topp