Mamma for første gang :)

Jeg ønsket meg i brunt,men de hadde selvfølgelig ikke det da jeg kjøpte på salg. Den er litt tung ja,men for oss er det nødvendig med en god og stabil vogn på en hullete grusvei der vi bor. Vi får se på det som litt ekstra trim etter fødselen

Bor på landsbygda så er absolutt kjekt med en stødig vogn her også, heller det enn en lett og mindre stødig vogn! Så får man se på den tunge delen som litt ekstra trim ja ;)
 
20+0
Kjenner masse liv hver dag,og det er så gøy lillegutt er en aktiv krabat! Pappaen har også fått kjenne lillegutt. I dag våknet jeg av at han sparket som bare det,magen min vibrerte. Herlig start på dagen!
 
21+3
Dagene snegler seg av gårde. Jeg er fremdeles i fin form, og jobber 100%. Det er travle dager for tiden,da vi holder på å klargjøre huset for salg. I går hadde vi fotograf her og på mandag kommer det takstmann. Vi gleder oss til å bli ferdig med alt dette,og ikke minst til å avslutte jobbene våre til sommerferien. Da blir det flytting, og jeg gledet meg så mye til å ta fatt på barnerommet. Vi er godt i gang med innkjøp av utstyr, og har de største tingene (vogn,seng,vugge,bilstol,lekegrind, vippestol,bæresele osv),men mangler en del småtterier. Klær fra 50-62 er på plass!
Lyspunkter innimellom alt slitet er at jeg kjenner masse liv hver eneste dag,og det er så gøy♡
Åsså er det bare to uker til jeg skal på ul igjen (vekstkontroll ) Jeg er spent på hvordan det går. Jeg har sålangt lagt på meg bare 2.kg,og det er jo ikke så mye. Har heller ikke fått mage enda,og prøvde nettopp bunaden til 17.mai,og den passet (og jeg som kjøpte gravidkjole til 17.mai for lenge siden)
 
22+5
Herlige dager,jeg våkner til mye liv i magen hver morgen,og når jeg legger meg om kvelden er det også masse liv å kjenne. Kjenner i tillegg mye rørelse gjennom hele dagen
Endelig har magen begynt å vokse litt også. ..Det er ikke mye,men det aner meg at det vil skje mye de neste ukene. Om to dager skal jeg til jordmor,og i neste uke skal jeg til Levanger på vekstkontroll (ul). Det gleder jeg meg masse til!!! Vi har kjøpt enda mer utstyr (ammepute,babygym,seng og lekegrind ),sa nå er det ikke mye vi mangler!
 
23+0
En ny milepæl er nådd,- i dag har jeg offisielt et levedyktig barn i magen☺ Har vært hos jordmor idag,og hun ha meg direkte nr. til føden dersom noe skulle oppstå fra nå av! Det er ikke noe som tilsier at noe slikt skal skje,men veldig betryggende å vite.
Hos jordmor var alt fint. Bra blodtrykk,fin hjertelyd, opp 3.kg (1.kg fra siste time) og for første gang kunne hun krysse inn et lite mål på symfyseskjemaet Magen er fremdeles liten,og ingen kan se at jeg er gravid uten at jeg sier det selv. Men når jeg ligger på ryggen er det nå en fin liten kul på magen ☺
Ultralyd neste onsdag,- og jeg gleder meg!!
 
23+ 5
I morgen skal jeg på ny ultralyd,vekstkontroll. Jeg er så utrolig spent på hvordan lillegull vokser. Kjenner masse liv,og sparkene blir hardere og hardere..Så noe skjer jo. Men i og med at jeg enda nesten ikke har mage,er jeg spent på om han er så stor som han skal være....
Ellers er det mye annet spennende som skjer også. ...Vi skal ha visning på huset vårt om en uke (det er lagt ut for salg) og de har kommet i gang med arbeidet på hysrt i Flatanger. Nå er det også bare litt over tre uker til sommerferien og flytting☺
 
25+2
Nyter dagene med masse spark fra lillegutt! Var på vekstkontroll, og alt var bra. Han ligger 3% over gjennomsnittet, så han tar den næringen han trenger,selv om jeg ikke har gått opp så mye i vekt. Helt supert,tenker nå jeg!

Var på sommersalg på Barnas hus i går,og der fikk jeg kjøpt baby calling på salg! Nå mangler jeg kun stellekommode, brystpumpe og madrass til sprinkelsengen av de store tingene. Åsså mangler jeg selvsagt en del småtterier!
Jeg har fått hentet ut babypakke fra apotek 1, og får snart hente ut fra Rema 1000. Gøy!
Magen har endelig begynt å vokse litt, og det er gøy!
 
26+ 2
I dag har vi vært på ikea å handlet forskjellig til lillegull! Vi har endelig fått kjøpt stellekommode som vi ville ha,samt masse småsaker (badebalje,madrass,gulvmatte til barnerommet,laken,lampe osv) Det eneste jeg mangler nå er myggnett og regnsett til vogna,brystpumpe,stelleutstyr (bleier,kremer osv) + noen flasker osv
Nå er det mindre enn to uker til sommerferie,og ca tre uker til vi skal flytte. Huset vi skal flytte til er under oppussing, og kommer ikke til å være ferdig til vi kommer flyttende Jeg håper bare at bad og toalett er på plass!!! Vi har heller ikke fått solgt huset som vi bor i nå,så jeg begynner å bli litt stresset kjenner jeg. I morgen skal vi kjøre å se hvor langt de har kommet med oppussinga,jeg er veldig spent!
Lillegutt i magen romsterer fælt inne i magen for tiden, og det er jo bare gøy
 
27+3
To dager til sommerferien! Jeg gleder meg så:)
Denne uka skal jeg til jordmor på onsdag,og da skal barnefar være med! -også skal vi på vekstkontroll på fredag☺ Da skal også barnefar være med. Gleder meg til å se lillegull igjen. Han er meget aktiv om dagen,herlig!
 
Screenshot_2016-06-23-18-18-15.png Enda en milepæl nådd! Jeg er nå i tredje trimester,og sju måneder på vei ☺ Var til jordmor i går,og alt var fint. Sterk og fin hjertelyd. I morgen skal jeg på ny ul,vekstkontroll. Det gleder jeg meg selvfølgelig til ☺ Etterpå skal vi til Ikea å handle inn til nytt bad,og om bare to uker har vi flyttet Det er mye som skjer på en gang nå,men jeg håper det roer seg når vi bare får kommet oss hjem☺
 
28+2
I går var jeg på vekstkontroll på sykehuset. Lillegull ligger helt på gjennomsnitt, og det var godt å høre. Han har også lagt seg med hodet ned. Det er veldig tidlig,så han kan finne på å snu seg flere ganger før fødselen,men ultralydlegen trodde kanskje at han blir liggende sånn. Magen har også kommet de siste dagene,så det er utrolig gøy!
Jeg gleder meg sånn til vi flytter inn i huset vårt,og ikke minst til vi er ferdig med oppussinga. Nå er alt bare kaos! I neste uke skal vi begynne å pusse opp barnerommet
Snapchat-5695038857968664679.jpg Her er vogga fra barnefar var liten. Den skal jeg male i neste uke
 
29+3
Da er vi i gang med flytting! - dvs, vi har vært her noen dager nå,midt i oppussingskaoset uten do inne og med strøm bare på stue og kjøkken Vi har fremdeles ikke solgt det andre huset vårt,og jeg kjenner at det bekymrer meg litt. De største møblene våre står fremdeles på Steinkjer, men kommer hit neste helg. Jeg aner virkelig ikke hvor vi skal gjøre av alt når det kommer før gang,bad og vaskerom er ferdig. Det som er bra er at nybygget ser bra ut,og jeg tror jeg kommer til å bli veldig fornøyd når alt er klart ☺(I god tid før lillegutt kommer,håper jeg!) Snekkeren jobber som bare det,men det er også mye vi må gjøre selv. Vi skal pusse opp to soverom,male trapp,loftgang,vinduer osv. Jeg har begynt å male idag,og mannen har bygget hundegård til hunden. Mannen begynner i ny jobb i morgen,og er naturligvis veldig nysgjerrig på den! Lillegull i magen sparker dagen lang,og jeg er i super form☺Jeg har meldt flytting fra Levanger sykehus,til sykehuset Namsos,og har fått innkalling til vekstkontroll det om to uker. Gleder meg ☺
 
31+0
Åtte uker og to dager til termin!!!! Som tiden flyr Jeg er fremdeles i fin form,og det går veldig fint. Vi er fremdeles midt i oppussingskaoset,men har heldigvis fått ferdig badet. Det er stor sjanse for at jeg også får vaskerommet ferdig de nærmeste dagene! Barnerommet har vi planer om å begynne med i helga,så ting går sakte men sikkert framover. Jørn Are har begynt i ny jobb,og det ser også ut til å gå veldig bra så langt. Det er lange og slitsomme dager for han med jobb til fire og mye å gjøre på ettermiddagene, men forhåpentligvis blir det snart bedre. Jeg er hjemme med Zorro om dagene,og huset er somregel invadert av snekkere,elektrikere og rørlegger. I dag er det tre snekkere og en elektriker her,så privatliv/fred og ro kan mann se langt etter!
I neste uke skal jeg på vekstkontroll igjen,og denne gangen i Namsos. Jeg har blitt overført dit,og gleder meg til å se hvordan det er der,siden jeg skal føde der. Jeg skal også til Steinkjer for å treffe jordmor i neste uke.
 
Last edited:
31+4
Klokka er snart 07.30,og jeg har vært våken siden klokka fem. Sto ikke opp før klokka 06.00,da var jeg så sulten at jeg ikke greide å vente mer. Mannen synes dette er topp,for da har jeg frokost og kaffe klar til han står opp klokka halv sju. Jeg våkner ofte klokka fem,da må jeg tisse også er jeg ubeskrivelig sulten...Men jeg vil liksom ikke legge meg til vanen å spise klokka fem om natta! Lillegull i magehuset er i storform hver kveld når jeg legger meg,og i fem - tiden i mårrest tror jeg han hadde fest der inne, hender og føtter over alt!
I dag skal jeg til sykehuset Namsos (for første gang) på vekstkontroll. Det gleder jeg meg masse til. Håper lillegull vokser som han skal, og at alt ellers ser fint ut.
 
31+6
I går var jeg i Namsos på vekstkontroll,og det gikk veldig fint. Lillegutt ble målt til 1720g,noe som er helt perfekt. Han var våken og aktiv under hele undersøkelsen, og alt så veldig fint ut! Jeg fikk også se han i 3d,og kunne tydelig se at han får leppene og nesen til pappaen sin
Ny kontroll om fire uker,og da begynner det å nærme seg fødsel Wæææææ
60 dager til termin
 
32+3
Idag har jeg endelig fått brukt litt tid på barnerommet. Vi er ferdig med tak,vegger og gulv. ..Så nå gjenstår noen lister. Flyttet inn noen av møblene, og har så smått begynt å sette de på plass☺ Gleder meg til å få ferdig barnerommet!Snapchat-8059159514269881102.jpg
 
32+4
Idag har jeg vasket de første babyklærne Det er så koselig å henge opp de små klærne. Gleder meg til å legge de fint sammen i lillegull sin kommode i morgen☺
 
34+4
Idag er jeg offesielt høygravid! - 40.dager til termin Snart skal jeg endelig få treffe lillegull☺
 
Snapchat-1253255444596524457.jpg 36+3 - 27.dager til termin!

Nå nærmer det seg med stormskritt. Alt er klart til den lille,vi har alt av utstyr,klærne er vasket,vogna er klar og sengeklærne er lagt på Nå venter vi bare. Det er fire uker til termin,så han kan godt holde seg der inne en uke eller to til,selv om han naturlig nok er hjertelig velkommen nå også.
Jeg er i super form,og har vært det gjennom hele svangerskapet. Jeg merker ingenting til kynnere eller sure oppstøt spm jeg hører så mange snakke om i denne tiden. Det eneste jeg "plages" med er hyppige dobesøk,og sa spesielt om natten. Må tisse hele tiden,så det blir lite søvn. Jeg har også urolige ben om natten,og blir såklart fortere sliten når jeg styrer mye om dagen. Men alt i alt skal jeg virkelig ikke klage!

Åhh som jeg gleder meg til å treffe han,samtidighet jeg gruer meg fælt til fødselen
 
Back
Topp