Mamma for første gang :)

11+0 (etter siste ul)
Har nå hatt tre forskjellige terminer å forholde meg til (ut fra siste mens, fra første tul og nå fra den siste tul på tirs) velger å forholde meg til den siste. Det betyr at jeg er 11 +0 idag dag. Hurra,jeg går nå inn i min 12. uke :))) Formen er fremdeles super!
 
11+5
Nå nærmer det seg den magiske grensen på 12.uker. Jeg kjenner at jeg har begynt å roe meg litt :) Neste torsdag skal jeg på tul igjen, da er jeg nesten 13.uker. Jeg gleder meg veldig. Hvis alt ser bra ut da,skal vi fortelle det til alle! Det gleder jeg meg til :)

I dag var vi forresten veldig vågale...Det har nettopp åpnet en ny barnebutikk i nærheten av hvor jeg bor (Barnas hus),og i den forbindelse hadde de halv pris på en Simo kombivogn. Økonomisk som vi er,slo vi til!! Nå hadde jeg ikke grunnen drømt om en Emaljunga- vogn,men denne var hele 6000kr billigere og nesten like fin. Jeg kjenner at jeg er fornøyd. Gode tilbakemeldinger finner jeg om den også! Jeg kjøpte den svart,for da er den helt nøytral. Får pimpe den opp med litt farget tilbehør etter hvert!
 
Da har jeg vært på St.Olavs på ny ultralyd. Der sjekket de for alle mulige avvik som man kan se etter så tidlig,og heldigvis var alt helt topp! Jeg ble mål til 13+0 i dag :) Legen kunne ikke si kjønn med sikkerhet,men hun tippet på jente ♡♡ Babyen turnet rundt,og var veldig aktiv.
Jeg er så glad!
 
14+2
Dagene går,og når har jeg alt passert 14. uker.
Jeg er frisk og jobber 100%,og det går helt fint. Jeg er mer sliten enn før,og ser nok litt ekstra frem til helgedager, men det er vel helt vanlig.
De siste dagene har jeg kjent en stigende uro i forbindelse med vektoppgang og gravidmage. Jeg ser at flere og flere legger ut bilder av voksende mager og skriver om vektoppgang. Her er begge deler fraværende,og jeg kjenner at det uroer meg. Jeg er førstegangs-gravid,så jeg vet at magen ikke nødvendigvis kommer like fort som hos de som har født flere barn. Nå er det heldigvis bare en uke siden jeg var på tul å fikk se en sprell levende baby. Jeg skal til jordmor neste fredag, så da får jeg snakke med henne om dette. Jeg håper også at hun har utstyr som gjør at vi kan høre etter babyens hjertelyd!
 
Ikke tenk så mye på at magen ikke synes! Den vil garantert gjøre det etterhvert :) jeg misunner deg litt fordi jeg skulle ønske at alle buksene mine ikke var så trange ennå :p
 
15+1

I dag har jeg vært hos jordmor igjen. Hun er så omtenksom og hyggelig. Urinprøve og blodtrykk var perfekt. Jeg spurte pent om hun kunne lytte etter hjertelyd,men hun ville i utgangspunktet ikke da hun har litt dårlig utstyr,og fordi det ikke er alltid man kan finne hjertelyd så tidlig. Jeg fikk overtalt henne, mot at jeg lovte å ikke bli nervøs dersom hun ikke fant den.....Noe hun heller ikke gjorde. Så nå er jeg selvfølgelig veldig redd. Hun mente at det ikke var noe å bekymre seg for,og har satt meg opp til ny time den 13.april,men det er jo såååå lenge til!
 
15+4
I går var jeg på glukosebelastning. Det gikk kjempefint! Ingen tegn til diabetes,blodsukker var perfekt både før og etter belastningen. Langtidsmålingen var også fin :) Ingen tegn til voksende mage enda,og heller ingen tegn til at jeg kjenner bevegelse.... Men det er vel vanlig for førstegangs-gravide at det tar litt tid før magen vokser. Jeg er iværtfall veldig klar for en voksende mage....håper det skjer snart :)
 
16+2
I dag har vi kjøpt bilstol til knøttet! Vi har bestemt oss for å kjøpe en stor/dyr ting hver mnd. Vi kjøpte vogn i februar,så da ble det bilstol denne mnd. Vi følger med på hva som er på salg ,og har kjøpt både vogna og bilstolen på salg. Vogna var åpningstilbud på ny butikk og bilstolen var på påskesalg :) Vi kjøper også litt klær hver mnd,og koser oss med handlingen :)

Nå har vi:
Vugge (etter far)
Simo kombivogn og stelleveske
Bilstol og baksetespeil
Tripp trapp-stol (etter meg)
 
17+1
I går var en fantastisk dag. Jeg passerte 17.uke og fikk høre hjertelyd hos jordmor :)
I tillegg er jeg 98% sikker på at jeg kjente liv for første gang på onsdag!!!! - det var en merkelig og hærlig følelse :)
 
18+0
Dagene går,og nå er det ikke lenge igjen til jeg er halvveis☺ I dag har jeg fortalt elevene mine at jeg er gravid, noe de syntes var veldig artig!

Jeg har fremdeles ikke fått noen mage i det hele tatt,og har kun gått opp 1.5kg
I følge jordmor er det helt vanlig at førstegangs-gravide ikke får mage så tidlig,så jeg trenger ikke bekymre meg. Jeg skal vel bare være glad til,selv om jeg gleder meg til at magen kommer!

Formen er super,og jeg har ingen plager så langt i svangerskapet. Nå gleder jeg meg veldig til Oul den 18.april. I uke 13 fikk vi beskjed om at det var ei jente,så da har jeg handlet litt etter det ....Får håpe det er slik enda - om ikke må mor på en ny runde shopping!
 
18+4
I dag et det bare ei uke til Oul! - jeg gleder meg sånn. Vi har fått ordnet det slik at pappa'n også får fri for å være med ☺ Jeg er mest spendt på om det "fremdeles" er ei jente Jeg har handlet litt rosa,så jeg håper jeg slipper å pakke bort de klærne.

I dag har jeg gjort noe som jeg hele tiden har sagt at jeg ikke skal gjøre,nemlig kjøpt en angelsound. Den kommer i postkassa om noen dager. Jeg klarte ikke å dy meg. Jeg bruker så mye tid på å bekymre meg for om det er liv,så jeg fant ut at jeg bare måtte. Avtalen er at sambo skal ha den, og at vi sammen kan hente den frem en gang i uka (hvis jeg er nervøs ) Så får vi se om det hjelper!
 
For ei uke dette har vært!
På mandag var jeg på OUL, og alt såg fint ut med barnet. Vi trodde det var ei jente (de sa det på tul),men det viste seg å være en liten gutt! Så nå har jeg pakket ned litt rosa klær (til neste gang) og handlet litt blått! Jeg fikk beskjed om at morkaka ligger på framvegg,men til tross for dette kjenner jeg masse liv. I tillegg lø den litt langt ned,og pr.i dag ligger den foran fødsels kanalen. Forhåpentligvis flytter den seg,slik at alt blir greit. Skal på ny ul om fire uker. Dersom den ikke flytter seg,må jeg ta keisersnitt. Jeg ble flyttet ei uke tilbake,så nå er jeg tilbake til minstepris, 17.september. Jeg er altså 19+2 i idag.

I tillegg har jeg fått hjem vugga,vippestol og kjørepose denne uka. Vugga er etter Jørn Are ,men de to andre er kjøpt brukt.
I dag har vært hos jordmor. Der fikk jeg høre en sterk og fin hjertelyd. Jeg har gått opp 2.kg,og blodtrykket var fint ☺
 
19+3
I dag har den kommende pappa'n kjent et skikkelig spark utenpå magen! Rakkerungen sparker hardt og mye,og jeg har kjent liv flere ganger om dagen i hele helga. Det er så utrolig moro ☺ Spesielt arti er det at jeg kjenner så godt når det er mitt første svangerskap og jeg har morkaken liggende foran i tillegg!
 
19+3
I dag har den kommende pappa'n kjent et skikkelig spark utenpå magen! Rakkerungen sparker hardt og mye,og jeg har kjent liv flere ganger om dagen i hele helga. Det er så utrolig moro ☺ Spesielt arti er det at jeg kjenner så godt når det er mitt første svangerskap og jeg har morkaken liggende foran i tillegg!

Så herlig <3 Kjenner selv noe liv hver dag, gleder meg til vi kan kjenne det godt utenpå også :)
 
Jeg ønsket meg i brunt,men de hadde selvfølgelig ikke det da jeg kjøpte på salg. Den er litt tung ja,men for oss er det nødvendig med en god og stabil vogn på en hullete grusvei der vi bor. Vi får se på det som litt ekstra trim etter fødselen
 
Back
Topp