Mamma for første gang <3

Da var det endelig min tur til å si at vår supersøte, kule, fantastiske, peneste, nydeligste og smarte jente har kommet[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Fødselen startet med rier på kvelden mandag. Det pågikk hele natt til tirsdag og vi bestemte oss for å dra inn til sykehuset i 06-07 tiden. Syntes jeg takla riene bra, men hadde ikke fått sovet noe den natta. I det jeg skulle til å sovne, kom ny ri, og sånn gikk det..
På sykehuset skulle de sjekke meg. Jordmor syntes jeg så veldig oppegående ut uten særlig smerter og sa før undersøkelsen at hun trodde jeg var i starten av latensfasen og måtte ikke bli lei meg om jeg ikke hadde åpning enda. Men, det viste seg at jeg hadde 3cm og hodet hadde festa seg! Jordmor ble overraska og jeg ble glad for at min følelse av hvordan riene var stemte, selv om jeg taklet de bra.
Pga det ene og det andre ble det bestemt at vi måtte bytte avdeling på sykehuset. Vi skulle i utgangspunktet føde der de kun har naturlige fødsler. Vi måtte over på vanlig avdeling. Dette var så klart helt Ok for oss, vi diskuterer ikke med ekspertene. De vil jo bare det beste for oss.
Fikk da en ny jordmor som insisterte på at jeg skulle ta epidural. Jeg syntes det var så rart at hun pusha meg på det så tidlig i forløpet, spesielt når jeg følte at jeg takla riene så bra og virkelig jobbet med kroppen min og ikke mot den. Men, hun ga seg ikke så da ble epidural satt. Hadde det vært opp til meg, hadde vi venta til litt lengre ut på dagen med å Evt ta den.
Fordelen var at jeg fikk sovet bittelitt, noe som var bra mtp lengden av fødselen totalt.
Jeg hadde fin fremgang til det stoppet opp på 5-6cm åpning. Derifra gikk det sakte. Hadde nå fått ny jordmor ved vaktskifte og hun var så fin! Selv om jeg var på epidural og hadde lite smerter, hadde jo kroppen jobba hele tiden. Riene hadde vært jevnlig og sterke hele veien og det var jeg glad for. Var litt redd for at bedøvelsen skulle sinke de litt. Likevel tok det tid å få fremgang. Selv om hodet var festet, kom hun ikke langt nok ned i bekkenet og åpningen stagnerte. Ble da på kvelden satt på drypp for å få litt ekstra fart på riene. Det ble bestemt at de skulle gi meg en kraftig dose så lenge lillemor ikke ble stressa av det og i håp om at det skulle gi meg fremgang.
Etter mange timer klarte jeg å få full åpning, men jenta vår ville absolutt ikke ned. Riene var så vonde at jeg lå å rista i flere timer. Var helt ødelagt etter å ha holdt på i over et døgn med rier på det tidspunktet. Til slutt ble det bestemt at jeg måtte ta et hastekeisersnitt. Lillemor kom til verden i går tidlig kl 05.00[emoji173]️ Med en gang jeg hørte lyd fra henne, brøt jeg sammen i gråt! På det tidspunktet var jeg så sliten og trøtt at jeg klarte nesten ikke få med meg hva folk sa.
Jeg måtte ligge på observasjon noen timer etter operasjonen. Fikk spørsmål om jeg ville ha med meg lille, gi pupp osv. Hjertet mitt ropte ja, men fornuften gjorde at jeg måtte gi beskjed om at jeg klarer såvidt å holde meg våken. Vi fikk prøvd oss litt på puppen før de tok med seg den lille familien min opp til barsel mens jeg lå igjen. Hjertet mitt var knust etter å måtte si fra om at jeg ikke klarte å ta vare på datteren min rett etter fødsel.
Da det endelig var min tur til å få kommet meg opp til barsel fikk jeg beskjed om at jordmor hadde sendt pappaen hjem for å sove litt da han også var ganske prega av lite søvn. Ble gjenforenet med jenta vår og lagt inn på et tomannsrom med en annen familie. Jenta mi var rolig og sov så fint. Dessverre var denne familien i samme rom innmari slitsomme og forstyrra den veldig sårt trengte søvnen jeg hadde behov for da...
Det hjalp når pappaen kom tilbake og han tok ansvar mens jeg fikk sovet litt.
Natten i natt har også vært litt lite søvn, men kroppen har det hakket bedre og fjernet kateteret. Gleder meg til mannen kommer om litt[emoji173]️

Må bare skryte av både lillejenta og mannen. Hun taklet en lang fødsel så bra[emoji2] vi sprekker seriøst av stolthet[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Mannen har virkelig vært en superpappa og å se hvor mye han elsker henne, er bare helt amazing[emoji173]️
 
Gratulerer så mye med prinsessa[emoji7][emoji173][emoji173] Litt av en fødsel du fikk, tøffa[emoji106][emoji4] Nå er du endelig i mål og kan nyte og bli vant til den nye tilværelsen[emoji173] Gratulerer så mye som mamma[emoji7]
 
Hurra nå er hun her!:love017 Gratulerer så mye!:) en tøff og lang fødsel høres det ut som men du er jammen sterk som holdt ut og det virker som du har fått ei sterk lita jente også:Heartred nå må du bare lade batteriene så godt du kan og nyte tida sammen med familien din. Er så glad på dine vegne!:love7
 
Wowsann for et tøff fødsel. Du har lov å være sliten og mørbanket etter noe slikt. Men en familie på samme rom som deg? Er det lov da?anyway.

Gratulerer så masse med jenta. Nå er fødselen over, og jenta er her[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Gratulerer så mye med jenta! Håper alt står bra til med dere etter en tøff fødsel! Du er så utrolig sterk, og det er helt lov til å kjenne behov for å hvile. Tenk at du har blitt mamma! ❤️ Nyt dagene etter beste evne og hvil når du har mulighet til det. ❤️
 
Gratulerer med lille! Håper du kommer deg til hektene snart, og det blir sikkert godt å komme seg hjem etterhvert
 
Gratulerer så mye med jenta deres, endelig er hun her! ❤️

Så leit å høre at fødselen ble så lang og tøff og at det endte med operasjon og oppvåkning :( Jeg vet alt om å ikke få være sammen med babyen og mannen med én gang og i de første timene, det er vanskelig.

Håper du får deg litt søvn og at formen kommer seg kjapt :) Nyt tiden, den er magisk og kommer aldri tilbake ❤️
 
Wowsann for et tøff fødsel. Du har lov å være sliten og mørbanket etter noe slikt. Men en familie på samme rom som deg? Er det lov da?anyway.

Gratulerer så masse med jenta. Nå er fødselen over, og jenta er her[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Det er lov og veldig, veldig vanlig å måtte dele rom, spesielt i Oslo.
 
Åååå gratulerer sååå mye! Endelig! [emoji173]️ nå er det bare å nyte lille skatten deres og være utrolig stolt av deg selv[emoji1319][emoji1319] så flink du har vært!
 
Ååå tuuusen takk dere[emoji173]️

Må legge til at det er flere ting ved fødselen jeg syntes gikk kjempebra og kjenner jeg er stolt over kroppen min.

Vi har heldigvis fått flyttet og i kveld skal mannen sove med oss. Bare oss 3! Det blir fantastisk.[emoji173]️

Hun er bare den beste i hele verden!![emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Back
Topp