Maltekstrakt - MME

Lehne

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Noen flere som har fått anbefalt malt i mme for å få baby til å bæsje oftere?

Ikke i MME, men fikk anbefalt det med førstemann da vi gikk over til fast føde etter 6 mnd og det stoppet litt opp :)

Ja, mme uten malt er vel oppskrift på forstoppelse (som regel....)
Bruker malt i annenhver flaske, ingen magevondt

Brukte det med storesøster. Hadde det i to flasker pr dag, morgen og kveld. Brukte da Hipp og hun hadde aldri forstoppelse. Brukte ca 1 tsk pr flaske.

Vi bruker malt i ca 2 flasker til dagen. Jeg ammer i tillegg men greit med litt malt også

Jeg har sett diskusjoner om malt tidligere, da noen mener at det ikke er heldig og blir å sammenligne som sirup i flaskene. Var derfor litt nysgjerrig på om noen her inne var skeptiske til det.

Men, jeg har altså prøvd nå siden lørdag og fått en meget fornøyd baby.
Mindre gulp, mye mindre kaving og bedre søvn, og selvfølgelig deilig, gul babybæsj fremfor den grønne, seige bæsjen hun hadde før.

Vi begynte med malt i går kveld. Han har ikke klart å få ut noe, ligger bare å trykker og jobber skikkelig. Han har vært veldig varm også, så har fulgt med på tempen. Da bæsjer han med en gang.

Helsesøster anbefalte Semper-dråper, det får man kjøpt på apoteket. Inneholder masse gode melkesyrebakterier som skal holde magen fin. Malt er jo litt omdiskutert, men hvis det funker så hadde jeg brukt det lell. Vi har brukt Semper-dråper en uke nå, og det funker forsåvidt bra, men litt skriking etter flaske er det allikevel.

Jeg har sett diskusjoner om malt tidligere, da noen mener at det ikke er heldig og blir å sammenligne som sirup i flaskene. Var derfor litt nysgjerrig på om noen her inne var skeptiske til det.

Men, jeg har altså prøvd nå siden lørdag og fått en meget fornøyd baby.
Mindre gulp, mye mindre kaving og bedre søvn, og selvfølgelig deilig, gul babybæsj fremfor den grønne, seige bæsjen hun hadde før.

Og melken i seg selv er så utrolig mager liksom? Haha - kan aldri tenke meg at det gjør noe! :) Da hadde det vel ikke blitt anbefalt av så mange jordmødre!

Høres ut som om at alt det gode makten gjør for babyen din gjør det verdt det! :)

Jeg ammer men gir ca 100 ml mme hver kveld da jeg ikke har nok til at hun skal bli fornøyd... Har hatt to dager uten bæsjebleie og har kavet en del pga dette, så i dag pumpet jeg og ga henne flaske på dagen med en teskje malt i, og tre timer senere kom det en gedigen bæsjebleie og kavingen stoppet :) Så jeg kommer til å ha litt malt i flasken på kvelden framover :)

Back
Topp