Malte ekstrakt / minifom dråper

Mamma til 4

Elsker forumet
Jeg har null erfaring med det så derfor spørr jeg. Lille gutt har vondt i magen, grønn bæsj i perioder. Men absolutt ikke hard i magen for han han bløt bæsj hver dag. Promper en del og virker som han har litt knip. Hva anbefaler dere å bruke ? Han får nan , blir ikke ammet no særlig lengre :/

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Han får ikke litt mye luft pga flaske bare da? Raper han ordentlig etter måltid? Kjøpte miniform til min i dag, så får se om det hjelper. Han har hatt mye smerteskrik og sparking med beina, så tenker det er noe med magen. Men det kan jo også bare være det at ting ikke er ferdig utviklet inni der, og ikke bare luft :)
 
Hvis det er mykt trenger han ikke malt, kanskje bytte mme merke? Nan er kjent for å være hard mot magen.
 
Malt er vell for hard mage :) jeg ville testet minifom. Siden han får mme kan det være luft pga flasken, men det skal ikke gå utover avføringen. Jeg villa også prøvd nytt merke på mme og evt ny flaske og minifom. Rap er også viktig, uansett om mi promper like mye nå som jeg har fått henne til å rape som før ;)
 
Bytt til Hipp, kjøp semper-dråper og idofom. NAN er hardt for magen for mange. Det bør gjøre susen :)
 
Hva hjelper semper dråper mot? Og hva er det? :) kan det fks hjelpe mot treg mage og knip?
Det er melkesyrebakterier, så sånn som idoform funker for oss :) Hjelper mot hard mage ja. Bruken av malt er jo omdiskutert, så dette ble vi anbefalt av helsesøster :)
 
Han får ikke litt mye luft pga flaske bare da? Raper han ordentlig etter måltid? Kjøpte miniform til min i dag, så får se om det hjelper. Han har hatt mye smerteskrik og sparking med beina, så tenker det er noe med magen. Men det kan jo også bare være det at ting ikke er ferdig utviklet inni der, og ikke bare luft :)
Er det min har og, plutselige smerte skrik også bæsjer han som regel etterpå. Kan være flaskene ja. Raper og promper :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Det står med babyprpduktene på apoteket, spør etter semper-dråper. Idofom fåes også på apoteket, men da står det i kjøleskap så du må spørre etter det.
 
Det er melkesyrebakterier, så sånn som idoform funker for oss :) Hjelper mot hard mage ja. Bruken av malt er jo omdiskutert, så dette ble vi anbefalt av helsesøster :)
Trodde de dråpene var mest mot luft og ikke for å få bæsjet??
Hvordan er bruk av malt omdiskutert? Aldri hørt no annet enn får de ikke bæsja må de ha malt.
 
Melkesyrebakterier hjelper jo tarmen, så det hjelper på konsistensen på avføringen ja. Vi kunne kutte ut malt når vi begynte med de dråpene. Malt er omdiskutert fordi det er sirup, og noen mener det ikke er bra å gi så små babyer ting som er så søtt, pluss at det venner dem til at melka er veldig søt. Jeg hadde brydd meg fint lite om det hvis det var det som måtte til for at babyen min skulle få bæsje, men ettersom semper-dråpene fungerer på samme måte, så er det bedre for kroppen iom at det er melkesyrebakterier og ikke sirup :)
 
Melkesyrebakterier hjelper jo tarmen, så det hjelper på konsistensen på avføringen ja. Vi kunne kutte ut malt når vi begynte med de dråpene. Malt er omdiskutert fordi det er sirup, og noen mener det ikke er bra å gi så små babyer ting som er så søtt, pluss at det venner dem til at melka er veldig søt. Jeg hadde brydd meg fint lite om det hvis det var det som måtte til for at babyen min skulle få bæsje, men ettersom semper-dråpene fungerer på samme måte, så er det bedre for kroppen iom at det er melkesyrebakterier og ikke sirup :)
Må man snakke med lege før man bruker disse semper dråpene?
 
Vi fikk de anbefalt av helsesøster, så tviler på det. Selges uten resept også.
 
Back
Topp