Maling under graviditeten

HemmeligG

Forumet er livet
Er det noen av dere som vet om det er greit at jeg hjelper til med å male huset vårt på utsiden selv om jeg er gravid? Vi skal legge grunning og male to strøk med oljemaling..
Takker for svar[:)]

Har hørt at hverken olje eller akryl er greit å male med når man er gravid. Men det finnes jo sånne masker (ser ut som små gassmasker, hehe) som skal kunne brukes og da er det visst greit. Sånne støvmasker har ingen effekt.

Er jo ute, så det er sikkert ikke like farlig som inne, men man blir jo stående og puste inn kjemikalene/gassene... så jeg ville holdt meg unna jeg! Og heller latt mannen ta over jobben. [;)]

bare bruk maske iallefall:) og de har sånne geniale masker så du kan bruke på hva som helst :) den slipper ikke inn giftstoffene!! spør i butiikken =)

Har hørt at oljemaling ikke er noe bra ja, men akryl maling(vannbasert maling har ikke eg hørt noe om) jeg maler selv med akrylmaling(maler bilder) og d har heller aldri slått meg at dette kan være skadelig. Hva er d i akryl maling som kan være skadelig da? [8|]

Har tenkt litt på det samme, for det kan hende at jeg skal hjelpe foreldrene mine med å male huset på utsiden. Men bør jeg la være, eller bruke maske eller trur dere det går bra å male uten maske?

ORIGINAL: Sicily

Ute gjør ingenting uansett, inne ville jeg brukt oljemaling, men med maske. Dette pga vannmaling avgasser mye lenger enn olje. Dermed farlig lenge..

må bare tilføye at der finns vannmaling som ikke avgasser i det hele tatt, og at vi fikk beskjed at olje maling er på tur ut av markedet fordi det er så helsefarlig[;)] skal også finnes en vannmaling som heter baby safe, som er trygg å bruke.

med oljemaling?nei det ville jeg ikke gjort!

ORIGINAL: mimsen

ORIGINAL: Sicily

Ute gjør ingenting uansett, inne ville jeg brukt oljemaling, men med maske. Dette pga vannmaling avgasser mye lenger enn olje. Dermed farlig lenge..

må bare tilføye at der finns vannmaling som ikke avgasser i det hele tatt, og at vi fikk beskjed at olje maling er på tur ut av markedet fordi det er så helsefarlig[;)] skal også finnes en vannmaling som heter baby safe, som er trygg å bruke.

signerer!

vist vi snakker om innendørs maling[:D]

I forrige utgave av bladet Gravid var det faktisk en artikkel om oppussing. Der stod det at til tross for at avgassene til vannbasert maling varer lenger, er dette bedre enn oljebasert maling. Jeg er ingen ekspert, så for å være helt sikker lar jeg enten samboeren eller faren min male barnerommet og vuggen! [:)] En annen ting, maling av områder der barnet skal være bør gjøres tidligest mulig, slik at avgassene er borte når nurket kommer hjem! [;)]

Jeg har malt utvendig, med oljedekkbeis. Tok sjansen gitt.. Tror nok at det skal gå bra altså. Har ikke helt bestemt meg når det gjelder malingen inne på babyrommet, som skal utføres i helga. Skal bruke vannmaling og fenom. Men tror at sambo får ta den jobben..

jeg spurte jm om det samme og fikk til svar at det er fint om jeg unngår det om jeg kan. bør ikke stå å male selv som hun sa. pga endel gasser i maling ol.

ORIGINAL: Lillepusen

Har hørt at hverken olje eller akryl er greit å male med når man er gravid. Men det finnes jo sånne masker (ser ut som små gassmasker, hehe) som skal kunne brukes og da er det visst greit. Sånne støvmasker har ingen effekt.

Er jo ute, så det er sikkert ikke like farlig som inne, men man blir jo stående og puste inn kjemikalene/gassene... så jeg ville holdt meg unna jeg! Og heller latt mannen ta over jobben. [;)]

Vi skal male huset i sommer, og mannen har bestemt at jeg ikke får være med... Jeg synes det er helt greit. Det er jo mye annet jeg kan gjøre. Jeg orker ikke å ta noen sjanser.

Back
Topp