Male innendørs.

Hurra_meg_rundt

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Lurer litt på dette. Googlet litt og det er ikke noe klart svar og få.. Hvor ille er det å male inne om man passer på å ha god lufting? Og evt med gassmaske? Og egnet maling? Har noen vekjente jeg vet maler selv om de er gravide, men er litt for tidlig å spørre om hvordan de gjør det da det ennå er hemmelig..

Sent from my iPhone using BV Forum

Man kan vel bruke sense hvis må må male. Jeg googlet det masse selv, da vi skal male verandaen. Ute er det jo masse frisk luft, så jeg tenkte det kanskje gikk bra, men det går også på hudkontakt og vi skal visst ikke ha så mye kontakt med white spirit heller....så jeg dropper maleplanene... Kan ikke male uten å søle meg til :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har malt både inne og ute etter samtale med lege og en venninne som jobber i malerbutikk. Hvis det blir intens lukt, holder det med å bruke støvmaske istedet for gassmaske.
Tror hysteriet kommer litt fra malerbransjen. Altså om du er maler og maler med mye oljemaling og slike ting på jobb 8 timer hver dag så er ikke dette bra for gravide, men om du skal male litt på verandaen eller barnerommet så er det bare å gjøre det. De aller fleste malinger i dag kan du vaske av med vann. Til og med den vi maler huset med kan vi vaske penslene i vann selv om det er en oljemaling. Altså kan du på de fleste malinger droppe white sprit også :p Lykke til med planene :D

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Når man holder på med noe som avgir gass må man bruke en maske med filter som gassmasken har, for gassen vil trenge igjennom støvmasken for den er beregnet bare til å stoppe støvet :)

Back
Topp